kotiäitinä tienaan 4000 e/kk
Hoidan lapset _itse_ kotona ja tienaan 4000 e/kk, mies käy töissä.
Kommentit (27)
Viilataanpa pilkkua ET tienaa tuon verran kotiäitinä niin kuin aloituksessa väitit. Kotiäitiydestä ei käsittääkseni edelleenkään tukia lukuun ottamatta tienaa mitään.
jos on alle 3-vuotias lapsi, jota ei hoidateta kunnallisessa päivähoidossa.
itsekin teen töitä ja silti meidän lapset hoidetaan kotona. Eli meille tilanne on ihanteellinen: mies tekee normaalia työviikkoa, minä teen viikonlopun + 1 pvä viikossa, jolloin lapset on mummilla tms. Kun saan tuohon osa-aikaisen viikon palkkaan lisäksi kotihoidontuen, niinkäteen jäävä palkka on yhtä iso kuin jos tekisin täyttä viikkoa ja saisin täyden palkan. Silloin kun en saisi sitä kotihoidontukea ja maksaisin hoitomaksua. Näin säästää myös kunta.
[
Ap hoitaa lapsen itse kotona = kotiäiti, ja samalla hoitaa kehitysvammaisia työkseen = perhepäivähoitaja (tekee töitä kotonaan). Moni täällä valittaa, miten lapset ovat rasittavia ja tekee mieli lähettää ne hetkeksi pois. Luulemma, että jos joutuisitte saman homman eteen kuin ap - mikä siis ei ole helppoa - olisitte ottamassa lopputiliä alta kahden viikon. Henkisesti siis ei ole helppoa rahaa tuo aapeen työ. Ja minä kyllä nostan hattua, ja sanon, että ap on kyllä joka euron työstään ansainnut.
sitä maksetaan kaikille, joiden alle 3-v. lapset eivät ole kunnallisessa päivähoidossa. Näin siis riippumatta tuloista, niitä saa olla vaikka 10 000€/ brutto/ nokka.
No entäpä sitten jos vaikka hoitaa lapset kotona ja tekee siinä sivussa kotimyyntihommaa esim. myy tuppereita tms. pienimuotoisesti - onkos sitten muka työssäkäyvä äiti?!
sivutoimisesti keikkailenkin hoitoalalla niin, että toimeen tulen. Ootte tekin apinoita...
tarkoitti varmaankin että hänestä on epämiellyttävä ajatus, että maailmassa on kehitysvammaisia ihmisiä ja niitä pitää vielä hoitaakin. Kuinka kauhean epämukavaa.
Ap tekee mielettömän tärkeää ja raskasta työtä, johon ei monikaan täällä pystyisi - siksi edellinenkään kirjoittaja ei haluaisi olla "hänen housuissaan".