Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Plagiointi pelottaa

Vierailija
29.10.2016 |

Teen nyt tutkielmaa koulussa, joka laitetaan sen valmistuttua plagiaatintunnistusjärjestelmään. Olen valtavan peloissani jos sieltä tuleekin valtavat prosentit.

En todellakaan kopioi tekstiä suoraan vaan pyrin kertomaan sen omin sanoin. Silti pelottaa aivan vietävästi.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen!

Teen itse opinnäytetyötä ja tiedän tasan tarkkaan, että en ole kopinoinut mitään suoraan tai esittänyt tietoa omanani. 

En tiedä mistä tuo pelko tulee, mutta itselleni tulee tukala tunne kun jotain sattuu, esim. lapsuudenkodissani menee jotain rikki (olen 300km päässä) ja oletan, että minua epäillään. Samoin käy joskus lukiessa iltapäivälehtien otsikoita rikoksista, vaikka en koskaan voisi tehdä mitään sellaista, tulee pelko syyllisyydestä.

Osaako joku selittää mistä tämä johtuu? En ole eläissäni tehnyt mitään sellaista, joka voisi johtaa syytteeseen tms, joten pelkoni ovat täysin naurettavia! Elämäni on vakaata, en osaa stressata asioista (ainakaan tietoisesti) ja olen muutenkin ulospäinsuuntautunut ja rauhallinen ihminen. Hävettää moiset tunteet :D 

Vierailija
2/8 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep tämä pelko on ihan kamala. Pelkään juuri sitä että sieltä tulee joku suuri prosenttiyhtäläisyys..

VArmaan käyn tutkielmani läpi monta kertaa ja tarkistan ettei vain ilmene plagiointia!ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ihan samaa. Olen opparia viimeistelemässä. Lisäksi on muitakin järjettömiä pelkoja, kuten kaupassa, kun vartijat kävelee ohi. Pelkään, että olen vahingossa jättänyt jotain maksamatta. Pelkään, että olen tehnyt jotain väärin ihan missä vain. Olisiko tämän pelon taustalla liian ankarat ja vihaiset vanhemmat? Aina raivosivat ihan pienimmästäkin maidon kaatumisesta.

Vierailija
4/8 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ihan samaa. Olen opparia viimeistelemässä. Lisäksi on muitakin järjettömiä pelkoja, kuten kaupassa, kun vartijat kävelee ohi. Pelkään, että olen vahingossa jättänyt jotain maksamatta. Pelkään, että olen tehnyt jotain väärin ihan missä vain. Olisiko tämän pelon taustalla liian ankarat ja vihaiset vanhemmat? Aina raivosivat ihan pienimmästäkin maidon kaatumisesta.

Minulla oli narsistinen äiti, raivosi aivan kaikesta ja raivoaa vieläkin vaikka olen aikuinen.  Voiko tämä olla syynä :o ? 

t. Ensimmäinen vastaaja

Vierailija
5/8 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on opiskelijan turnitin ja olen sitä aina välillä kokeillut. Minusta se on hauskaa, saa jännittää että mikä tulos on. Koskaan ei tule 0% sillä ohjelma poimii opiskelupaikan työn kannesta sekä työn otsikoita, lähteitä: niitä samoja on joku muukin käyttänyt. Itse tekstissä ei ole ollut huomautettavaa. Ohjelman raportista siis näkee, missä samanlaisuutta on ollut. Ei se elämää suurempaa ole, ei tarvi pelätä jos ei ole suoraan sanasta sanaan kopioinut mistään.

Vierailija
6/8 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa fiilistä, vaikka en opparia teekään. Lapsena haukuttiin aina vanhempien taholta ( isä lähinnä), nyt aikuisena jäänyt "päälle", että jos jotain sattuu, niin ainahan se minun vikani on. Ainoa lapsi vielä olen..vieläkin moneen kertaan tarkistan jonkun tehdyn asian, että on v a r m a s t i ok..

Vierailija
7/8 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on just se turnitin ja tuolla Turnitinin ohjeissa lukee et tää ohjelma tunnistaa, jos tietty (suom tai engl) sana on taivutettu toisin tai korvattu toisella vastaavalla sanalla.

Oon siis tällaista joissain kohdissa työtäni tehnyt.ap

Vierailija
8/8 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi