Alusvaatteeseen liittyvä suunnaton ärsytys, voitteko auttaa?
Käytän paljon hameita ja mekkoa, mutta en tajua, miksi alushame lähtee aina rullautumaan ylöspäin. Haluan siis käyttää alushametta muun muassa siksi, että hame ei näy läpi, mutta ärsyttää, kun se ei pysy paikallaan. Miten tämän saisi ratkaistua? Inhottaa kulkea alushame rullautuneena!
Kommentit (13)
Ei ehkä ole paras ajankohta lauantai-iltaa kysellä tällaista, mutta tosiaan ärsyttää. Johtuukohan tämä keinokuiduista? Olisiko silkki parempi materiaali alushameeksi? Nyt käytän sellaista polyesterialushametta.
Vierailija kirjoitti:
Joskus olen suihkuttanut hiuslakkaa alushameeseen ja sitten se ei rullaantunut.
Tuota kokeilenkin heti. Kummalle puolelle se suihkutetaan?
Kokeile antistaattista suihketta tai kiinnitä alushame parilla huomaamattomalla ompeleella päällyshameeseen
Vierailija kirjoitti:
Kokeile antistaattista suihketta tai kiinnitä alushame parilla huomaamattomalla ompeleella päällyshameeseen
En ole kuullut tuollaisesta suihkeesta, mutta pitääpä kokeilla. Ompeleita kokeilin joskus, mutta ne vetivät saumaa. Saattoi johtua ompelutaidoistani...
Mulla sama juttu. Myös "makkarankuorimekot" nousevat helmasta ylemmäs. Luulen että tämä johtuu isosta lantiosta, se heiluu ja nostaa hametta.
Edes silkkinen alusmekko ei auta minulla.
Lakan suihkauttelu auttaa sähköisyyteen. Mutta oikeasti alushameen pitää olla tarpeeksi löysä, silloin se pysyy alhaalla. Jostain syystä kaikki myytävät alushameet ja mekot ovat piukkoja, ihonmyötäisiä ja erittäin lyhyitä..
Jos hame nousee ylös, se on liian pieni. Sama ilmiö kuin jos limsapullon kaulalle laitat kumilenkin, se rullautuu aina siihen kapeimpaan kohtaan. Hameen tapauksessa liian pieni hame pyrkii kohti vyötäröä, vaikka reisiosan ja vyötärön välissä olisikin isompi takapuoli.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos laitat vaan sukkahousut?
Aina on sukkahousut.
Vierailija kirjoitti:
Jos hame nousee ylös, se on liian pieni. Sama ilmiö kuin jos limsapullon kaulalle laitat kumilenkin, se rullautuu aina siihen kapeimpaan kohtaan. Hameen tapauksessa liian pieni hame pyrkii kohti vyötäröä, vaikka reisiosan ja vyötärön välissä olisikin isompi takapuoli.
Hame ja alushame eivät ole pieniä. En pidä kittanoista vaatteista enkä siis käytä niitä. Kyse on nyt siis alushameen rullautumisesta eikä sekään siis ole pieni. Toinen alushame on itse asiassa hieman väljä, koska se on mekkomallia eli se ei ole vyötäröltä tyköistuva.
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama juttu. Myös "makkarankuorimekot" nousevat helmasta ylemmäs. Luulen että tämä johtuu isosta lantiosta, se heiluu ja nostaa hametta.
Edes silkkinen alusmekko ei auta minulla.
Lakan suihkauttelu auttaa sähköisyyteen. Mutta oikeasti alushameen pitää olla tarpeeksi löysä, silloin se pysyy alhaalla. Jostain syystä kaikki myytävät alushameet ja mekot ovat piukkoja, ihonmyötäisiä ja erittäin lyhyitä..
Olen ostanut omat alushameeni ulkomailta ihan perustavaratalosta eivätkä ne ole tiukkoja tai lyhyitä. Aavistuksen A-linjainen puolialushamekin rullautuu. Joskus se rullautuu vain osittain ja sitten saa etsiä sitä hameen alta. Ärsyttävää...
(Tämä siis ap:lta edelleen.)
Ainakin pesuloista voi ostaa antistaattista suihketta.
Mutta tarvitsetko oikeasti alushametta mekkojen alle? Jos on ihonväriset alusvaatteet, ne eivät kuulla läpi.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin pesuloista voi ostaa antistaattista suihketta.
Mutta tarvitsetko oikeasti alushametta mekkojen alle? Jos on ihonväriset alusvaatteet, ne eivät kuulla läpi.
Kysäisen pesulasta. Tarvitsen kyllä alushametta, koska en halua, että jalkanikaan näkyvät hameen läpi. Tietysti niiden linjat saavat näkyä vähän, mutta ei sillä tavalla kuin ohuemmista materiaaleista näkyy läpi. Alusvaatteeni ovat aina ihonväriset - paitsi mustien vaatteiden alla mustat.
Joskus olen suihkuttanut hiuslakkaa alushameeseen ja sitten se ei rullaantunut.