Valkoinen kohina (White noise). Rauhoittaako se sinua? (youtubelinkki)
Itse lataudun nollasta toimintakuntoon vartissa.
En vaan jotenkin jaksa elämisen ääntä ja hälyä ja mekkalaa ympärilläni. Tuntuu että aivot hajoaa ja tulen hulluksi kaiken elämisen äänen keskellä.
Tämä valkoinen kohina on kuin saisin aivoni off- asentoon välillä. Ihana!
-introvertti
Kommentit (9)
Minua on auttanut brain wavesit. Beta aallot auttavat keskittymään ja tehostamaan työtehoa. Alfa pikemmin rauhoittaa. Thetaa ja Deltaa en ole juurikaan kokeillut.
Valkoinen kohina sattuu korviin. Työpäivän aikana blokkaan joskus häiriöitä kuuntelemalla ruskeaa kohinaa (https://www.youtube.com/watch?v=SyF5Hpwo3WA).
Ei, youtubesta löytyvät ASMR-videot kyllä rauhoittaa. Esimerkiksi erilaiset naputteluäänet.
Tuolta voi kätevästi kuunnella sekä valkoista, pinkkiä että ruskeaa kohinaa.
Pinkki ja ruskea ovat suosikkini, riippuen siitä millaisilla kaiuttimilla kuuntelee. Valkoinen kuulostaa liian sihisevältä korviini.
Pidän kohinaa aina päällä kotona. Alkaa ahdistamaan jos on liian hiljaista. Sekä tinnituksen takia että muutenkin. Olen niin tottunut taustakohinaan etten osaa olla enää ilman. :)
Mitä ihmettä! Ajattelin et tää on taas jotain humpuukia vaan kuinkas ollakaan. Ihanan rauhoittavaa ja blokkaa kaikki ärsyttävät pienet ininät ja ilmastoinnin äänet <3 :D Miten en oo tiennyt tästä aikaisemmin.
Missä linkki että voi kokeilla?
Äänitin joskus aaltojen rikkoutumista rantaan Atlantin rannalla. Se on energisoivaa ja lataavaa, mutta luulen että kyse on rytmistä, ei valkoisuudesta. Valkoinen kohina käy ympäristön äänien maskaamiseen, mutta monotoninen hidas minimaalielektro on parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Missä se linkki on?
Oi anteeksi, unohtui =)
Tässä siis:
Missä se linkki on?