Kirjoita tähän jouluyökötyslaulu jota et tänä jouluna halua kuulla.
Kommentit (83)
Heti otsikon nähtyäni tuli mieleen Sika.
Miksi en muista kuulleeni Mummoa ikinä? Ehkä mieleni alitajuisesti kieltää minulta sen kappaleen muistamisen.
Olen viime vuosina alkanut pitää pienestä rumpalipojasta, jota vihasin jo lapsena.
Inhoamani Sika, Tonttu Torvinen
Ihanimmat Taivas sylissäni ja Mary, did you know
Vierailija kirjoitti:
Just eilen ajattelin, että voi ei kohta se mummo
alkaa soimaan. Joskus se soi hyvin lyhyellä aikaa vähintään kolmesti.Pidän pääasiassa vanhoista ja hartaista joululauluista. Esim. Niityillä lunta on aika uusi, mutta loistava.
Ei Tulkoon joulu (tuo Niityillä lunta) mikään aika uus ole.
Mummo. Kertomus ihmisten ahneudesta. Mummo muistetaan vain jouluna, käydään syömässä mummon eväät ja äkkiä takas kotiin!
Nyyyt sydämeeni joulun teen jaa mieleeen hiljaiseeeeeen... taas ziisus lapsi syntyy uudelleen...
- Varpunen jouluaamuna - joo, ymmärrän joidenkin pitävän sitä kauniina, mutta itselleni se on vain masentava.
- Joulumaa Katri Helenan laulamana, ärsyttävä rallatus
Lisäksi vielä: Last christmast, Feliz navidad, Walking in the air, Sydämeeni joulun teen, Pieni rumpalipoika, En etsi valtaa loistoa
Varpunen jouluaamuna. Kaunis, mutta iskee ihan kamala ahdistus ja pakokauhu, kun elämäni on muutenkin jatkuvaa taistelua pitää positiivinen fiilis edes jotenkin yllä. Julkisella paikalla ei edes kehtaa tunkea sormia korviin. Helposti koko päivä pilalla tuon jälkeen.
Lasten laulamat joululaulut vain ärsyttävät. Inho on jäänyt lapsuudesta: en tajua, miksi kuvitellaan että lapset pitäisivät toisten lasten laulun kuuntelemisesta? Kauheaa falskia vinkumista ja tekoreipasta huutoa.
En ole joululaulujen ystävä, ja monta inhokkia on jo mainittu. En muista joko joku sanoi Enkeli taivaan ja Jouluyö, juhlayö, en ole tykännyt noista edes lapsena.
Kaikki käy, ainut no-no on, jos vanhoja tuttuja lauluja sovitetaan uudelleen lähes tuntemattomiksi. Tai jos vähäisin taidoin varustettu välttämättä haluaa julkisesti esittää esim. Adamin Oi jouluyön. Olen muutaman kerran tuntenut valtavaa myötähäpeää, kun surkea laulaja on yrittänyt vetää mahtipontisesti tuon hienon joululaulun - osin ammuvainaan nuotilla. Luoja varjelkoon minua siltä häpeältä tänä vuonna! No joo, amerikkalaiset kilkutukset ja kalkutukset sekä iskelmälliset joulukappaleet voisivat jäädä soittamatta, olen sen verran harrasmielinen ihminen, että parhaita joululauluja ovat harrasmieliset laulut.
Mummo. Suunnilleen kaikki muut pakon edessä menee.
Tämä on aika paha, vaikka kissoja rakastankin:
Jingle Cats - Silent night (Original Clip)
Vaikkei pyydetty, ehdotan, että epämääräisemmistä ihmisten esittämistä joululauluista kannattaisi soittaa vaihteeksi:
M.A Numminen -- Joulupukin Raivokas Juhannusyö.
Minua naurattaa aina armottomasti tuo "selästä ratkennut toppatakki"
Kamala suosikkini: Kummeli - Sorin Joulu
Oi miksi Sikaa inhotaan? Sehän on just paras!
🐷!
Esikoisen pikkuveli kuoli heti synnyttyään joulunalla, laskettuaika 24.12.
Vihaan varpunen jouluaamuna-laulua.
Ainakaan mitään heviversioita ei noista kiinnosta kuulla. Hirveää puuroa ne nykybändien soundit.
Sydämeeni joulun teen, Mummo, Nissepolkka, Kun joulupukki suukon sai, I'm walking in the air.