Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***TOUKOtoiveet to-pe***

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tultiin juuri kaupoilta ja minä tietty heti ekaksi tietokoneelle:) Aamulla oltiin koko perhe muskarissa, jotta mies " uskaltaisi" tarpeen tullen mennä yksin tytön kanssa. Voi nimittäin olla etten jaksa paljoa enää toukokuussa, kun nytkin jo tuntuu liikkuminen välillä niin rankalta:(

Liinanen, kyllä suuren sf-mitankin takia voi joutua sokerirasitukseen, mutta yleisin syy taitaa olla ylipaino, josta joutuu siis automaattisesti testiin.

Meidän miestä jännittää kuulemma kovasti synnytys, vaikka oli ekassakin mukana. Mut on se kyllä aika hurjaa kateltavaa, varsinkin, jos ei ymmärrä kaikkia tapahtumia. Edellisessä synnytyksessä pelättiin aika paljon molemmat, kun lapsivesi oli ihan vihreetä kuraa. Vauvalla oli napanuora kaulan ympärillä ja oli hädissään kakkaillut veteen. Onneksi kaikki oli hyvin, eikä vauva kärsinyt hapenvajauksesta! Nyt jännätään meniskö kaikki tällä kertaa " oppikirjojen" mukaan:)

Äiskä, vaihdetaan vaan meiliosotteita! Voit kirjottaa mulle osotteeseen pricilla84@luukku.com. Se perhesantra oli kyl ihan kiva paikka muiden lapsien (ja äitien:) tapaamiseen, kun ei meidän tytöllä ole täällä päin edes leikkiseuraa pihalle:(

ai niin, my_selene varmaan me kaikki pidetään peukkuja sulle, että mies jaksaisi olla isänä kotona vauvan synnyttyä:)

pricilla rv 27+3

Vierailija
42/45 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas vierähtänyt aikaa kun viimeksi pääsi kirjoittelemään. Neuvolassa kävin tänään ja vaaveli on kääntynyt oikein päin. Hyvä niin. Viikkoja kasassa reilut 32. Rautamehua olen nyt lipitellyt mutta silti ei ollut hb noussu, laskeny jopa yhellä. 116 tällä hetkellä. Verenpaineet oli jotain 116/68, paino sitten taas... Viimeksi kun oli lähtenyt 100g pois, niin nyt sitten olikin tullut 2kg 2:ssa viikossa. Että se 70kg meni sitten rikki ja nyt 71,7kg. Sf-mitta oli 30. Kattelin vanhoja nlakortteja niin samoissa mitoissa mennään suurinpiirtein kun poikienkin aikaan. Silti jotenki synnytys jännittää ihan hirveästi, vaikka jo kolmas. Vauvanvaatteita en oo edes saanut paikoilleen vielä, isompien vaatteet sentään sain järkättyä ja pinnasängyn pohjan nostettua.

Viimeinkin saatiin auto kuntoon ja vaihdettiin samantien sellaseen mistä huoltomiehet ymmärtää jotain. Pitkään siinä menikin, mut onneks ei tarvii enää olla riippuvainen muiden kyydeistä. Kun ei se sitten ollukaan jäässä se auto vaan siitä oli menny bensapumppu, ja sit vielä kun uus pumppu viimeinkin saatiin paikoilleen kaikki ihmetteli että minkä takia auto ei pääse kun muutaman kilsan ja hyytyy. Syynä oli väärä pumppu, ja kesti mukavan aikaa ennen kun uusi ja oikea saatiin paikoilleen. Ja arvatkaa vaan menikö rahaa! Hitsi vieköön et otti päähän kun ihan hurjia summia ja sit vielä laitetaan väärä pumppu aluks. Mut toivottavasti nyt ei enää tulis tohon uuteenkaan mitään. Ei jaksais enää miettiä että meenkö sitten ambulanssilla vai taksilla sairaalaan jos tulis lähtö.

Isyyslomista on puhuttu ja meillä menee varmaan niin että heti kun vaava syntyy isukki jää 3 viikoksi isyyslomalle, on kuukauden töissä ja sitten alkaa kesäloma. Sopii miulle vallan mainiosti kun aluksi pelotteli ettei pidä ollenkaan isyyslomaa. Olin jo kauhusta kankeana että älähän nyt viitti.

my_selene, ei täälläkään todellakaan oo mikään freesi olo. Painonnousu on sama kuin siulla ja aamullaki kävin suihkussa ennen neuvolaa mutta ennen kun sinne pääsin oli kainalot jo ihan märät hiestä. Ja kauppareissun jälkeen aina vasta hiottaakin.

Pojilla on viimeinkin omat sängyt kummallakin, tai on siis isommalla ollut jo pari vuotta mutta nyt pienempikin sai oman niin ollut niin mukavaa nukkua pari yötä kun ei kukaan ole potkinut vieressä. Paitsi että yks iso kuorsaa... Jännä miten nää yövalvomiset ja univaikeudet alkaa aina miulla vähän ennen 30 rv. Tukivyötä terkkari suositteli kun selkä ollut kipeä mutta en taida viitsiä ostaa eikä tutuillakaan kenelläkään ole enää tallella. Eihän tässä enää niin pitkään mene.

pikkumillille onneksi olkoon asunnon johdosta ja muillekin ketkä muuttavat. Pari vuotta sitten muutettiin pari kuukautta ennen laskettua aikaa ja kyllä oli rankkaa... Älkää rehkikö liikaa älkääkä nostelko painavia. Meidän muuton aikaan luulin jo että synnytys alkaa kun alkoi supistella niin kauheasti ja joka päivä, mutta pari kuukauttahan siinä meni ennen kuin poika syntyi.

Voikaa kaikki hyvin ja palaillaan!:-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

stellis, tsempit että mies suostuisi muuttoon!

meppe, sopii hyvin että siirretään tapaamista lakon yli. Mäkin tosissani haluan tapaamiseen päästä, mutta nyt tällä hetkellä on niin hankalaa kun kotona ei netti oo auki vielä. Mutta sovitaan aika sitten kun lakko on päättynyt!

Synnytyksestä oli jotain puhetta¿ mä en osaa pelätä sitä ainakaan vielä. Tosi rauhallisin mielin oon synnytyksen suhteen kun tiedän, että jos siinä nyt jotain komplikaatioita tulee niin eipä niille etukäteen mitään voi. Hirmuisen hyvällä mielillä siis ja tosi rauhallinen olo. Alkaa vaan paco tehdä äipän olotilasta sen verran tukalan, että¿ no seitsemän viikkoa laskettuun aikaan enää.

Mua rasittaa myös kyllä tuo kun masu alkaa olla edessä ihan toden teolla ja aina kun itse yrittää levätä niin paco alkaa myllätä, mutta oon kuitenkin ihan hyvin jaksanut kun saa olla kotona. Tsempit teille jotka vielä töissä joudutte kärvistelemään!!!

Unet on jäänyt viime aikoina tosi vähiin. Nukun kolmen-neljän tunnin pätkiä (neljä on jo luksusta) ja aamusta oon alkanut heräämään ihan ihmeellisen aikaisin, mutta ei oo väsy vielä yllättänyt. Kai sitä alkaa valmistautua lyhyisiin uniin¿ ;)

Mulla alkaa kanssa olla toi ongelma, että ei aina muista ettei mahdukaan niin pienistä raoista mistä on tottunut kulkemaan ja sitten jumittaa mahan kanssa¿

Isyyslomasta ei olla kyllä oikeestaan ees puhuttu vielä mitään¿ ei tiedä pystyykö mies isyyslomaa ainakaan alkuun edes pitämään. Kesällä sillä kyllä sitten on neljän viikon loma.

Mies lähti tänään nyt sitten lappiin¿ ja tulee ensi viikolla joko perjantaina tai lauantaina. Toisaalta hirmuisen ihanaa kun saa olla ihan omissa oloissaan nyt viikon kotona ja mieskin pääsee nyt vielä ennen vauvaa rentoutumaan kunnolla moottorikelkkareissuunsa ja pääsee näkemään vanhoja koulukavereitaan joita harvoin näkee.

Aloin tänään pestä vauvanvaatteita kaappiin valmiiksi. Sairaalakassi on puoliksi pakattu ja muutenkin alkaa kaikki olla hyvällä mallilla. Jotain pientä hienosäätöä enää¿ mutta oikeastaan nyt voi jo alkaa ottaa rennosti ja keskittyä odottamiseen. =)

Hyvää viikonloppua masukkaat!

[color=red]pikku-milli & paco 33+0[/color]

Menee muuten ihan käsittämätöntä vauhtia nää viikot tällä hetkellä... =)

Vierailija
44/45 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pricilla: Kävin laittamassa sulle mailia:).

Meille ei nyt mitään erikoista kuulu. Ollaan huomenna lähdössä viikoksi pois kotoa, joten ei ole nettiäkään käytössä. Kuinka ihmeessä sitä pärjää ilman!? Huh.

Mutta hyvää viikonloppua kaikille!

-äiskä-04 rv 28+5

Vierailija
45/45 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa vaikka jossakin välissä virittelisi jonkinlaista tapaamista tänne Turun suunnalle? Täytyy tosin todeta että itse en ainakaan todennäköisesti enää kovin kauaa ole siinä kunnossa että kauheasti uskallan mihinkään lähteä, nyt on jo liikkuminen niin pirun hankalaa. Tänään on koko päivän särkenyt selkää aivan kamalasti. Mutta sen on hyvin nyt kestänyt kun vauva on liikkunut ihan kauheasti tänään! Mieskin aamulla oli ihan kummissaan kun maattiin vierekkäin ja vauva potki kuin mikäkin. Ihanaa, ei ainakaan tarvii siitä olla huolissaan.

Voisi kai tollasta tapaamista viritellä vaikka sittenkin kun vauvat ovat syntyneet? Keskustassahan on kesällä kivaa ja kaunista, ainakin jos sattuu lämmin päivä. Mutta mietisekellään, miten kenellekkin paras on.

Mun mies ei isyyslomaa pidä kun opiskelee vielä. Valmistumisesta ei nyt ole takeita vaikka tarkoitus oli saada maisterinpaperit keväällä. Voi olla ettei saa gradua valmiiksi ja menee yliaikaiseksi. Noh, saa nähdä miten käy, raukalla on niin kauheasti stressiä omasta takaa että en viitsi sitä lisätä jatkuvalla kyselyllä ja painostuksella.

Väsyttää, särkee, kolottaa, sattuu ja ottaa päähän taas. Tiistaina sitten neuvola, saa nähdä miten sf kasavnut viikossa. Oli viimeksi tosiaan sen 34(rv 31+4), eli aivan liian korkea. Tai no aivan liian ja aivan liian, kauhean korkea kuitenkin. No ite ottaisin mieleläni jo nyt lähetteen äoppäpolille ultraan ja kokoarvioon, pääsis näkemään et vaavilla kaikki kunnossa. Ja sais sen painon sitten tietää, että millasta jättiläistä tässä odotellaan! Sillon kun viikolla 29+5 käytiin miehen kanssa liikkeiden loppumisen takia synnärillä ja lääkäri katsoi ultralla se ei sanonut vauvan koosta mulle mitään, mutta terkkari kertoi sen kirjottaneen koneelle että jollain " +50%" käyrällä kasvu olisi. Eli siis ilmeisesti kuitenkin viikoihin nähden vähän isompi kuin " pitäisi" . Enpä tiedä sitten miten on, terkkari vaan ihmetteli kun mulla ei ole paino noussut kuin 4 kiloa ja sokeriarvot oli testissä hyvät, myöhemmin testattu paastosokerikin ok. Voi voi, niin kovasti sitä jo odottaa tuolta ulos tulevaksi. Noh, pari viikkoa jos olisi vielä niin sitten voisi ihan hyvin tulla. Mä en jaksa tätä enää.

Ei auta itku markkinoilla, ei ainakaan näillä markkinoilla. Kamala juttu muuten tuo yhden maaliskuisen kuolema vuorokauden ikäisenä, ehkä bongasitte sen keskustelun. Eihän tollasta itse uskalla ees ajatella. Huu.

Tsemppiä kaikille ja mukavat viikonloput...! Ehtisipä tässä vielä ennen euvolaa kirjoittelemaan...:)

Br1t ja Mercedes 32+2