Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vieläkin edellytetään että kaikki kävisivät töissä?

Vierailija
29.10.2016 |

Työpaikkoja ei enää riitä kaikille. 20% työikäisistä on työttöminä, tempputyöllistettyjä, työkkärin kurssilla / työkokeilussa. Silti edelleen ihmiset edellyttävät, että jokainen käy töissä. 20v päästä tilanne on vielä pahempi kun automatisaatio ja robotiikka on vähentänyt entisestään työpaikkojen määrää, samalla kun yritykset ulkoistavat toimintansa ulkomaille.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska nyt jo ollaan pulassa maksellessamme työssä käymättömien kustannuksia.

Vierailija
2/43 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän on erittäin helppo ja yksinkertainen ratkaisu: lopetetaan rahan palvominen ja organisoidaan talous uudelleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työn teko lopetetaan, kuolemme kylmään ja nälkään. Ei ne koneetkaan itsestään toimi.

Vierailija
4/43 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet väärässä. Suomi ei ole Neuvostoliitto eikä Pohjois-Korea eikä työntekovelvoitetta ole. Sen sijaan yhteiskunnalla ei myöskään ole elatusvelvollisuutta kuin niihin yksilöihin, jotka eivät KYKENE itseään elättämään.

Eli voit jättää työt ja velvollisuudet ja jättäytyä yhteiskunnan ulkopuolelle antajana ja saajana, kunhan hoidat itse oman elämäsi ylläpidon.

Vierailija
5/43 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän on erittäin helppo ja yksinkertainen ratkaisu: lopetetaan rahan palvominen ja organisoidaan talous uudelleen.

No kerro ihmeessä, kuinka organisointi helposti ja yksinkertaisesti tapahtuu?

Vierailija
6/43 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin. Mielestäni sekin on suuri epäkohta yhteiskunnassa, että ne, jotka tekevät töitä, ovat todella ylikuormittuneita ja stressaantuneita samaan aikaan, kun muut ovat työttömänä. Mielestäni työt pitäisi jakaa tasaisemmin ihmisten kesken. Samalla pitäisi huolehtia siitä, että kaikille on riittävä toimeentulo, oli sitten työmarkkinoiden käytettävissä tai ei. Varsinkin kaikille koulutetuille ihmisille pitäisi jakaa töitä. On suuri vääryys ja resurssien hukkaanheittämistä, että mm. korkeastikoulutettuja pidetään pitkäaikaistyöttöminä. 

Vierailija
7/43 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattiliittojen pitäis ruveta ostamaan osuuksia roboteista

Vierailija
8/43 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis kyllähän autojen syrjäyttäessä hevoset pelättiin ihan saman asian puolesta, eikä ajateltu, että ehkäpä ne autot luovat tavalla tai toisella uusia työpaikkoja.

Vierailija
9/43 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet väärässä. Suomi ei ole Neuvostoliitto eikä Pohjois-Korea eikä työntekovelvoitetta ole. Sen sijaan yhteiskunnalla ei myöskään ole elatusvelvollisuutta kuin niihin yksilöihin, jotka eivät KYKENE itseään elättämään.

Eli voit jättää työt ja velvollisuudet ja jättäytyä yhteiskunnan ulkopuolelle antajana ja saajana, kunhan hoidat itse oman elämäsi ylläpidon.

Tämä varmaan koskee ennenkaikkea niitä 800000 euroa osinkoina saavia perijättäriä.

Vierailija
10/43 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä varmaan koskee ennenkaikkea niitä 800000 euroa osinkoina saavia perijättäriä.

Koskee sitä, että yhteiskunta ei pakota ketään töihin, mutta meillä ei ole kollektiivista halua eikä kykyä elättää henkilöitä, jotka eivät halua ostaa itse ruokaansa ja maksaa asumistaan. Yhtä hyvinhän työssäkäyväkin voisi sanoa, ettei halua käyttää rahaansa (sinä et halua käyttää aikaasi) vaan vaatii yhteiskunnalta vastikkeetonta ylläpitoa.

Vierailija
11/43 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kyllä ne ilmeisesti on siellä eduskunnassa päättänyt, että hyvinvointivaltion tehtäviin kuuluu elättää kaikki halusi tehdä duunia tai ei. Ei voi syyttää ihmisiä jos systeemi on mätä.

Vierailija
12/43 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koskee sitä, että yhteiskunta ei pakota ketään töihin, mutta meillä ei ole kollektiivista halua eikä kykyä elättää henkilöitä, jotka eivät halua ostaa itse ruokaansa ja maksaa asumistaan. Yhtä hyvinhän työssäkäyväkin voisi sanoa, ettei halua käyttää rahaansa (sinä et halua käyttää aikaasi) vaan vaatii yhteiskunnalta vastikkeetonta ylläpitoa.

Jos tämä yhteiskunta asettaa vaikka minut puun ja kuoren väliin niin totta helvetissä katson että sillä on velvollisuus elättää minut. Sellaista päivää ei tule koskaan olemaan että alkaisin ripottelemaan tuhkaa päälleni sen takia että joku firma ei palkkaa minua. Olen äärimmäisen kyvykäs asiantuntija, ja on synti ja häpeä että en ole saanut töitä yrittämisestä huolimatta. Välillä sitä ihmettelee että mitä helvettiä ne keskinkertaisuudet "saavat" nauttia sitä palkkaa ja ostella tavaroita tms. samalla kun minä joudun budjetoimaan senttejä että saanko ostettua sitä tarjousmakaronia Lidlistä. Se on sellainen juttu että tämä sairas yhteiskunta todellakin on minulle velkaa.

Vierailija
13/43 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on luotu tekemään työtä. Joten kyllä.

Vierailija
14/43 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyysprosentti on alle 8

Joskus -90 luvun lamassa se oli 20 %. Tilanne ei ole ollenkaan niin paha kuin halutaan uskotella. Ei nyt eikä tulevaisuudessa.

Ja miksi halutaan että ihminen tekee työtä: Jokaisen kuuluu elättää itsensä

Oli se elättäminen vaikka "tempputyöllistämistä"

Vierailija
15/43 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kyllä ne ilmeisesti on siellä eduskunnassa päättänyt, että hyvinvointivaltion tehtäviin kuuluu elättää kaikki halusi tehdä duunia tai ei. Ei voi syyttää ihmisiä jos systeemi on mätä.

Olet joku y-sukupolven edustaja? Virlä 20 vuotta sitten oli itsestään selvää jokaiselle, että näin kattava systeemi on voitu luoda lähtöoletukselle, että jokainen tekee tytöä. Yhteiskunta kannattelee työttömyyden, sairauden, lapsuuden ja vanhuuden yli, mutta ei elätä elämäntapaintiaaneja.

Vierailija
16/43 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska homma on siinä, että suomen valtio on hinnoittanut ulos kaikki paitsi parhaan työntekijät järjettömällä verotuksella ja työnantajakuluilla. Sitten tiputetaan toimeentulo ilman korjausta työllistymismahdollisuuksiin. Ei paljoa lohduta saada ilmaista buranaa lääkäristä jos asuu sillan alla.

Vierailija
17/43 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythä huikkasit tyhjään tynnyriin, ei kukaan ymmärtänyt.

Mutta tässä maassa kannattais satsata kaikenlaiseen "hömppään"   sellaiseen mitä ei aikaisemmin ole arvostettu. 

Esimerkiksi, tuulimyllyt.  Mikä sen parempi paikka testata niitten toimintaa ?  Ääriolosuhteita ja pitkiä matkoja.  Kun homman saa täällä toimimaan, niin sitten myydään osaamista. 

Mutta täällä typerykset jankkaa jostakin säätövoimasta, joka ei ole tuulimyllyn myynnissä mikään suurin ongelma. Kuvitellaan että sähkön tuotanto itselle, olisi se ainut oikea ajattelu.

Tai vaikka puuta polttava pienvoimala, joka ei saastuta turhaan. Yleensäkin öljyn korvaaminen, koska se loppuu ja ne robotit tarttee evästä. 

Pahin mitä voidaan tehdä, lopetetaan satsaus korkeaan koulutustasoon. Silloin ei ainakaan saada minkäänlaisia työpaikkoja pysymään.  Voidaan opetella vaihtoehtoisesti laittamaan matoa koukkuun ja sävustelemaan ahvenia.

Vierailija
18/43 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tempputyöllistetty" =DD Pitääkin ruveta käyttämään tuota sanaa.

Vierailija
19/43 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tämä yhteiskunta asettaa vaikka minut puun ja kuoren väliin niin totta helvetissä katson että sillä on velvollisuus elättää minut. Sellaista päivää ei tule koskaan olemaan että alkaisin ripottelemaan tuhkaa päälleni sen takia että joku firma ei palkkaa minua. Olen äärimmäisen kyvykäs asiantuntija, ja on synti ja häpeä että en ole saanut töitä yrittämisestä huolimatta. Välillä sitä ihmettelee että mitä helvettiä ne keskinkertaisuudet "saavat" nauttia sitä palkkaa ja ostella tavaroita tms. samalla kun minä joudun budjetoimaan senttejä että saanko ostettua sitä tarjousmakaronia Lidlistä. Se on sellainen juttu että tämä sairas yhteiskunta todellakin on minulle velkaa.

Keskinkertaiset ne vain porskuttaa kun aivan yltiöpäisen osaava superasiantuntija on vailla töitä, niinkö? Onko tullut mieleen että asenteessa olisi hieman tarkistamisen varaa?

Vierailija
20/43 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskinkertaiset ne vain porskuttaa kun aivan yltiöpäisen osaava superasiantuntija on vailla töitä, niinkö? Onko tullut mieleen että asenteessa olisi hieman tarkistamisen varaa?

Haluat sitten ehdoin tahdoin alkaa haastamaan riitaa vai? Vitun keskinkertaisuus, ammatista riippumatta hoitaisin tonttisi paremmmin. Millä vitun muskeleilla sinä olet duunissa jos minä olen työttömänä? Kerro se.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme