Kaveriperheen some-feikkiys ällöttää
Tiiättekö, somessa on älytöntä hehkutusta. On niin ihana mies, siavat ihanan vauvan, ihana isi tekee sitä ja ihana äitimtäällä vauvan kanssa on ja lässynlää.
Todellisuudessa olemassa olevista lapsista tehty lasuja vähän joka suunnalta, myös poliisista. Isä juo päivittäin, nainen hoitaa yksin perheen asiat - jos hoitaa. Ja osa lapsista tietysti eri isälle josta ei puhuta. Tai jos puhutaan niin sitä haukutaan.
Lemmikkejä menee ja tulee, osa kuolee ja osa annetaan eteenpäin. Vanhin lapsi käyttää huumeita ja lopetti just opiskelut. Ei siis valmistunut, vaan lopetti. Kaikki ihan levällään ja silti muka on niin ihkuu ja mahtavaa.
Yök. Arjessa toi nainen on mukava, mutta mä en tajua tuota jatkuvaa esittämistä ja kaunistelua. Suunnilleen ostaa itselleen kukkia ja väittää miehen ostaneen. :D
Just muuten piilotin hänen päivitykset.
Kommentit (15)
Psykoanalyytikko Carl Jungin mukaan ihmistä ärsyttää toisessa hänen oma varjonsa, eli ne asiat joita on myös itsessäsi mutta et halua myöntää olevan. Jos reagoit tunteella, niin se osuu sisimpäsi arkaan kohtaan.
No miten olisi jos he leväyttäsivät kaiken avoimesti someen? Tottakai ihmiset kaunistelee mitä laittavat muiden nähtäville someen. Mitä muuta tarkoitusta varten ihmiset käyttävät somea, kuin itsensä brändäystä varten? Ne jotka käyttävät somea vain yhteyden pitoon, eivät kerää 200 "ystävää" ja päivitä jatkuvasti kaikenlaisilla tyhjänpäiväisyyksillä. Turha arvostella jotain yksittäistä oikeasti onnetonta perhettä asiasta, jota lähes kaikki tekevät.
Vierailija kirjoitti:
No miten olisi jos he leväyttäsivät kaiken avoimesti someen? Tottakai ihmiset kaunistelee mitä laittavat muiden nähtäville someen. Mitä muuta tarkoitusta varten ihmiset käyttävät somea, kuin itsensä brändäystä varten? Ne jotka käyttävät somea vain yhteyden pitoon, eivät kerää 200 "ystävää" ja päivitä jatkuvasti kaikenlaisilla tyhjänpäiväisyyksillä. Turha arvostella jotain yksittäistä oikeasti onnetonta perhettä asiasta, jota lähes kaikki tekevät.
Ei noita asioita tarvitse jakaa, mutta onhan se nyt raskasta esittää olevansa jotain muuta kuin on.
Tiedän yhden naisen joka about metsästää seurustelukumppaneita että voisi sitten taas fbeeseen tulla laittamaan pusukuvia ja onnellisuus päivityksiä,on muutenkin ihan sairaanoloisen huomionhakuinen, aina kääntää keskustelun itseensä. Nyt on raskaana ja vähän pelottaa että milloin toi mies ymmärtää että toi nainen haluaa tällä kaikella vaa huomiota.
Vierailija kirjoitti:
No hei, ei kuulosta ällöttävätä vaan tulee vaan todella sääli. Luuletko, että ihminen joka noin käyttäytyy voi hyvin? On tasapainoinen?
Mieti nyt itse. Jos lapsesi käyttäisi huumeita, olisi se ihan hirveää. Ehkä tällä naisella on epätoivoinen tarve esittää ulospäin jotakin keskiluokkaista onnellista vaimoa ja äitiä. Pelkää ehkä sossun vievän lapsensa?
Toki varmaan elää epätasapainoista elämän; ei ole normaalia että lapset suojelun tarpeessa, tai esim alko-ongelmaa, lapsi käyttää huumeita, irtosuhteisiin tmv. En tarkoita, että äiti on siis vain joku kiltti uhri, jolle vaan tapahtuu pahoja asioita, vaan kyse on omista henkisistä kyvyistä tai enemmänkin niiden puutteesta, josta johtuu arjen hallintaongelmat...Jos sinua ärsytykseesi nämä asiat lohduttaa, mieti, että hänen ilonsa on oma elämänvalhe. Ei mee hyvin asiat jos näin on.
Täytyy kyllä myöntää että pisti ajattelemaan. Mulla tää ottaa tunteisiin kun yksi lapsista on mun kummilapsi, ja se perheen pahoinvointi heijastuu niin kovasti tähän lapseen. Tulee ihan fyysisesti paha olo noita päivityksiä lukiessa, sillä tiedän että ne asiat ei ole niin. Ei minusta tarvitse kaikkea jakaa, mutta tarvitseeko silti alkaa valehtelemaan tai esittämään? Varsinkin kun niin moni tietää totuuden.
Kummilapsen perheen haukkuminen ei auta häntä pätkän vertaa. Keskity tukemaan perheen lapsia, opeta heille opiskelujen tärkeys, puhu ihmissuhteista, opeta kuinka erottaa hyvät ihmiset pahoista.
Älä säälittele perheen elämän surkeutta silmät suurina, äläkä varsinkaan osallistu minkäänlaiseen selän takana puhumiseen.
Kaikki ihmiset esittävät onnellista somessa. Kaikki haluavat olla niitä onnellisia vauva sylissä kameralle hymyilijöitä. Ei ole sinun asiasi osoittaa sormella ja toitottaa kovaan ääneen totuutta. Kyllä ihmiset tietävät millaista paskaa heidän elämänsä on. Tee jotain hyödyllistä, älä juoruile ja hauku.
Vierailija kirjoitti:
Kummilapsen perheen haukkuminen ei auta häntä pätkän vertaa. Keskity tukemaan perheen lapsia, opeta heille opiskelujen tärkeys, puhu ihmissuhteista, opeta kuinka erottaa hyvät ihmiset pahoista.
Älä säälittele perheen elämän surkeutta silmät suurina, äläkä varsinkaan osallistu minkäänlaiseen selän takana puhumiseen.
Kaikki ihmiset esittävät onnellista somessa. Kaikki haluavat olla niitä onnellisia vauva sylissä kameralle hymyilijöitä. Ei ole sinun asiasi osoittaa sormella ja toitottaa kovaan ääneen totuutta. Kyllä ihmiset tietävät millaista paskaa heidän elämänsä on. Tee jotain hyödyllistä, älä juoruile ja hauku.
No moi vaan sullekin. Sä et tiedä yhtään mitään mitä mä teen tuon perheen hyväksi. Jos mä anonyymina puran turhautumista niin se mulle suotakoon. Eipä tarvitse tutuille purkaa, eikö?
Ja ihan tiedoksesi, suurin osa mun untemiata ihmisistä ei esitä somessa yhtään mitään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Psykoanalyytikko Carl Jungin mukaan ihmistä ärsyttää toisessa hänen oma varjonsa, eli ne asiat joita on myös itsessäsi mutta et halua myöntää olevan. Jos reagoit tunteella, niin se osuu sisimpäsi arkaan kohtaan.
No ei Jung sitä tarkoittanut että aina kun jokin asia toisessa ärsyttää niin sama piirre löytyy itsestä.Esim. ruoan maiskutus ärsyttää monia,meinaatko että he kaikki maiskuttavat salaa itseltään?
Älä tee lainauksia jos et ole kunnolla ymmärtänyt asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No moi vaan sullekin. Sä et tiedä yhtään mitään mitä mä teen tuon perheen hyväksi. Jos mä anonyymina puran turhautumista niin se mulle suotakoon. Eipä tarvitse tutuille purkaa, eikö?
Ja ihan tiedoksesi, suurin osa mun untemiata ihmisistä ei esitä somessa yhtään mitään.
Ap
Tottakai kaikki esittävät somessa parhaimmat puolensa, sehän on ihan inhimillistä! Aika naivi saa olla, jos kuvittelee että ihmiset kertoo rehellisesti elämästään esim facessa. Jos jonkun päiviykset tympii, niin voihan ne piilottaa. Problem solved. T. Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei noita asioita tarvitse jakaa, mutta onhan se nyt raskasta esittää olevansa jotain muuta kuin on.
Ihan kaikki esittää jossain määrin, jotkut enemmän ja jotkut vähemmän. Somessa tämä ihmisten piirre näyttää muille hyvät puolensa korostuu. Mutta se esittämiseen raskaus tuntuu varmaan vain sille esittäjälle itselleen, jotenkin tekopyhää niiden päivitysten lukijoiden huolehtia asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei Jung sitä tarkoittanut että aina kun jokin asia toisessa ärsyttää niin sama piirre löytyy itsestä.Esim. ruoan maiskutus ärsyttää monia,meinaatko että he kaikki maiskuttavat salaa itseltään?
Älä tee lainauksia jos et ole kunnolla ymmärtänyt asiaa.
No et kyllä sinäkään ole kunnolla ymmärtänyt. Ne asiat voivat edustaa ärsyyntyjälle jotain muuta, miltä päälle päin näyttää. T. Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä tee lainauksia jos et ole kunnolla ymmärtänyt asiaa.No et kyllä sinäkään ole kunnolla ymmärtänyt. Ne asiat voivat edustaa ärsyyntyjälle jotain muuta, miltä päälle päin näyttää. T. Ohis
Jungin teoriat nyt eivät myöskään ole tieteellisesti kovin perusteltuja. T. Toinen ohis
Vierailija kirjoitti:
Tiiättekö, somessa on älytöntä hehkutusta. On niin ihana mies, siavat ihanan vauvan, ihana isi tekee sitä ja ihana äitimtäällä vauvan kanssa on ja lässynlää.
Todellisuudessa olemassa olevista lapsista tehty lasuja vähän joka suunnalta, myös poliisista. Isä juo päivittäin, nainen hoitaa yksin perheen asiat - jos hoitaa. Ja osa lapsista tietysti eri isälle josta ei puhuta. Tai jos puhutaan niin sitä haukutaan.
Lemmikkejä menee ja tulee, osa kuolee ja osa annetaan eteenpäin. Vanhin lapsi käyttää huumeita ja lopetti just opiskelut. Ei siis valmistunut, vaan lopetti. Kaikki ihan levällään ja silti muka on niin ihkuu ja mahtavaa.Yök. Arjessa toi nainen on mukava, mutta mä en tajua tuota jatkuvaa esittämistä ja kaunistelua. Suunnilleen ostaa itselleen kukkia ja väittää miehen ostaneen. :D
Just muuten piilotin hänen päivitykset.
Miten tämä mukavuus ilmenee? Lapset kärsivät ja henkilö on mukava?
"Arjessa toi nainen on mukava..."
No hei, ei kuulosta ällöttävätä vaan tulee vaan todella sääli. Luuletko, että ihminen joka noin käyttäytyy voi hyvin? On tasapainoinen?
Mieti nyt itse. Jos lapsesi käyttäisi huumeita, olisi se ihan hirveää. Ehkä tällä naisella on epätoivoinen tarve esittää ulospäin jotakin keskiluokkaista onnellista vaimoa ja äitiä. Pelkää ehkä sossun vievän lapsensa?
Toki varmaan elää epätasapainoista elämän; ei ole normaalia että lapset suojelun tarpeessa, tai esim alko-ongelmaa, lapsi käyttää huumeita, irtosuhteisiin tmv. En tarkoita, että äiti on siis vain joku kiltti uhri, jolle vaan tapahtuu pahoja asioita, vaan kyse on omista henkisistä kyvyistä tai enemmänkin niiden puutteesta, josta johtuu arjen hallintaongelmat...
Jos sinua ärsytykseesi nämä asiat lohduttaa, mieti, että hänen ilonsa on oma elämänvalhe. Ei mee hyvin asiat jos näin on.