Asiakaspalvelussa työskentelevä, muuttuuko äänensävysi maireammaksi töissä ollessasi?
Kommentit (7)
Selkeämmäksi, vähemmän puhekieltä, teitittelyä. Noi teen tiedostaen. Joskus tosi väsyneenä ja vittuuntuneena ääni muuttuu kimeämmäksi ja pirteämmäksi haluamattani. Näin on vasta viime aikoina tapahtunut. Tarpeeksi kauan kun tätä tekee, niin ei siinä kassalla ole enää itsenään. Paljon helpompi olla se kassaneiti.
Muuttuu, silloin kun olen hyvässä moodissa. Ihan samalla tavalla, kuin muillekin kenestä tykkään tai tilanteissa, joissa viihdyn. Päivän mittaan yleensä puhe muuttuu lyhyemmäksi ja vakavammaksi, kun on muutaman kerran tullut kuraa niskaan.
Työssäni puhun selkeästi artikuloiden ja hitaammin. Hymyilen myös enemmän. Olen lto päiväkodissa.
Tietenkin. Vaikka pään sisällä kuuluukin haista sinäkin kottarainen vittu naamalla näkyy hymy ja kysymys kuinka voin auttaa.
Joo asiakaspalveluääni! Nykyään huomaan käyttäväni samaa sävyä myös virastoihin yms soitellessani.
Kyllä muuttuu. En ikinä puhuisi muualla samalla tavoin. :D Töissä paikassa, josta asiakkaat maksaa paljon ja alan kilpailu on kovaa.
Menee läpi ihan täysin. Oon paljon kehuja saanut, aina iloiseksi tituleerattu aspa. :) Ehkä siksi että se on mun itse luoma työminä ja iskee päälle samantien kun saavun työvuoroon. Hymy ei hyydy tai naama valahda heti kun asiakas kääntää selän.
Lähinnä korostetun rauhalliseksi ja asialliseksi. Jos puhuisin töissä tuntemattomille niin kuin puhun arjessa minut tunteille ihmisille, niin onnistuisin taatusti loukkaamaan jotakuta.