Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain tänään diagnoosin: Tietzen oireyhtymä. Kuinka olette pärjänneet tämän kanssa, kenellä sama vaiva.

Vierailija
28.10.2016 |

Minulla kyljet, rintalasta ja lapaluut aivan kosketusarat. Henki loppuu ja ahdistaa. Mikä teitä helpottaa??

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kartoittaa, onko työpaikalla tai kotona homeen mahdollisuutta.

Uusien tutkimusten mukaan homemyrkyt voi aikaansaada kegoon tulehdustilan, joka voi oireilla eri ihmisillä eripuolilla kehoa. (Tuula Putus, tutkimukseksenlääkäri)

Vierailija
42/48 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko tietzeniä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla todettiin Tiezenin oireyhtymä. Ja siihen minulla auttaa lämmin ja jos pystyy tulehduskipu-lääkettä käyttämään, niin se auttaa kuuriluonteisesti rintalasta-kipuun. Joillekin auttaa paremmin kylmä hoito.

Kun se Tiezen todettiin, minulla oli elämäni pahin stressi päällä ja nivelreumatulehdukseni elimistössä voi myös aktivoida myös tiezenin oireisiin.

Vierailija
44/48 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain noi 2 v ekan kipukohtaukset ja senjälkeen n. 5 kertaa taju mennyt kipukohtauksessa. Ei vikaa sydämessä eikä keuhkoissa, makasin viikon sairaalassa jossa tutkittiin kaikki ihan kaikki. Tuumasivat sydänlääkörit että nyt on täällä se sairaus oireyhtymä. Helpotti diaknoosin. Nyt vaa vielä kuulema aina soittaa 112 kun kipu tulee ja taju lähtee. Sukurasite sydäninfarkti niin siksi ole 68v ja aina liikkuu, arvot oli kuulemma 40v siis muut arvot vai serpit kohosi mut ei kuumetta, tulehduskipulääkkeet ja Arkoxi 5 pv. Katotaan mitä tapahtuu. 

Vierailija
45/48 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla (N37, kahden lapsen äiti) myös todettu. Sydänkäyrät olivat normaalit, mutta en pystynyt kivun takia hengittämään kunnolla. Rintakehä aivan kuin lukossa. Aikaisemmin kohtauksia tuli töissä stressin seurauksena. Kävin osteopaatilla silloin. Kehossa epätasapainotiloja jotka aiheuttavat fasettilukkoja. Tähän minulla taipumusta muutenkin. Usein juurikin stressin ja liikunnan laiminlyömisen seurauksena. Pahimmillaan tiezen tyyppinen/kostokondriitti kohtaus on kestänyt yli vuorokauden.

Mitä olen lukenut, käsittääkseni se on osin aineenvaihdunnallinen häiriö. Itselläni myös kilpirauhasen vajaatoiminta ja kädet puutuvat yöllä, vaikka eivät olisi vartalon allakaan. 

Todettiin Tre Selkäkeskuksella tai muilla osteopaateilla käydessäni, että harrastamani jooga ei sovi, koska se venyttää paikkoja entisestään, sen sijaan tukilihaksistoa vahvistavia jumppia, kuten pilates tyyppisiä harjoituksia stabiliteetin vahvistamiseksi olisi hyvä tehdä. Kun ruoka, stressitasot ja liikunta ovat hyvällä mallilla, oireita ei tule. Stressi laukaisee aina.

www.eroonjumeista.fi kursseista saa ainakin hyvää apua tähän ja moneen muuhun vaivaan. Youtubesta löytyy englanniksi paljon. Esim "exercises for upper spine instability" tms. Hassut sedät Bob&Brad kauluspaidoissaan fysioterapiavideot ja Jared Beckström (tai nimi jotain sinne päin) ovat olleet avuksi. Mutta aika laajasti muutakin voi tehdä, eikä joogaa toki tarvitse kokonaan jättää pois, mutta paikat tarvitsevat liikkuvuutta ja tukea oikeassa suhteessa. Hyvä fyssari auttaa, ihan kunnalliselta saa avun.

Voimia muille oirehtijoille Muista ottaa omaa aikaa ja pitää itsestä huolen. 

Vierailija
46/48 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintalastan venytysliikkeet, kädet risissä seläntaakse ja nostat niin korkealle käsiä kuin pystyt, 30 sek.  Kontalleen lattialle, ja teet pieniä punnertyyppisiä liikkeitä yläkropalle parantaa ryhtiä, et siis punnerra alas asti vain yläosassa.

Särkylääkkeet helpottaa ja kun ei nosta painavia juttua.

Vierailija
47/48 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko tizen aiheuttaa kipya rinnoissa? Puhuin lääkärille asiasta,mutta ei kommentoinut mitenkään. Sain lähetteen fysioterapiaan.

Vierailija
48/48 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei .mulla auttaa biologinen lääke hulio piikki mahaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi