Mitä mieltä olette oksennustautisen lapsen tuomisesta bussiin?
Äsken bussissa oli rattaissa n. 3-vuotias lapsi, joka oksensi noin 10 minuutin sisällä ainakin 15 kertaa. Koko bussi siis haisi oksennukselle loppumatkasta. Minun mielestäni se on todella itsekästä. Itse kärsin pahasta oksennusfobiasta ja pelkään todella, että saan saman taudin.
Kommentit (32)
Kun noin tarkkaan kyttäsit, niin alkoiko oksentaminen bussissa vai oliko lapsella jo valmiiksi oksennusta pitkin naamaa, vaatteita ja rattaita?
lapseton
Eipä sitä ole aina vaihtoehtoja. Mä jouduin kerran matkustamaan junalla oksennustaudissa.
No pakkohan sen kanssa on lähteä lääkäriin, kun työnantaja vaatii todistuksen poissaoloon.
Vierailija kirjoitti:
Kun noin tarkkaan kyttäsit, niin alkoiko oksentaminen bussissa vai oliko lapsella jo valmiiksi oksennusta pitkin naamaa, vaatteita ja rattaita?
lapseton
Kun tulivat bussiin, lapsella oli jo valmiiksi oksennuspussi sylissä.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä he olivat menossa lääkäriin? Ehkä pahoinvointi alkoi juuri bussimatkan aikana?
Mikseivät voineet mennä vaikka sitten taksilla mieluummin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä he olivat menossa lääkäriin? Ehkä pahoinvointi alkoi juuri bussimatkan aikana?
Moni taksikuski ei ota kyytiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska bussilla pääsee ilmaiseksi, rattaissa istuva lapsi ja saattaja.
No kai sitä jotenkin on lääkäriin päästävä. Et myöskään tiedä mistä oksentelu johtui, joten paha mennä arvostelemaan... En kyllä usko, että he ovat lähteneet hupiajelulle, kun on niin kivaa oksennella busseissa. Eiköhän siihen siis löydy jokin selitys.
No tuskin äiti oli ihan huvikseen lähtenyt vatsatautisen lapsen kanssa kaupoille, eiköhän tuolla matkalla ollut joku järkevä syy esim. juuri lääkärikäynti. Ja jos ei omaa autoa ole niin pakko mennä bussilla.
Jotkut työnantajat on niin sadistisia, että vaativat lääkärissä käyntiä vaikka ripuloisit ja oksentaisit viiden minuutin välein.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut työnantajat on niin sadistisia, että vaativat lääkärissä käyntiä vaikka ripuloisit ja oksentaisit viiden minuutin välein.
Tämä. Itse olen istunut paskat housuissa bussissa koska työnantaja vaati lääkärikäyntiä. Elämäni tähtihetkiä.
Vierailija kirjoitti:
Eipä sitä ole aina vaihtoehtoja. Mä jouduin kerran matkustamaan junalla oksennustaudissa.
Miten niin ei ole vaihtoehtoja? Taksi on vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole taksi välttämättä vaihtoehto. Taksimatka voi olla iso lovi monen kukkarossa, eivätkä taksit välttämättä ota kyytiin oksentavaa. Etkä säkään varmasti ajaisi taksilla 500 km matkaa.
Olivat menossa lääkäriin, tai kotiin vaikka päiväkodista. Joskus on vaan pakko.
Uskon, että sekin äiti olisi varmasti ollut paljon mielummin jossain ihan muualla kuin siinä bussissa.
Aivan varmasti kukaan ei tietoisesti tuo vatsatautista lasta bussiin ellei ole ihan pakko. Kaikilla ei ole autoa, tai tukiverkkoja. Tauti saattoi myös alkaa juuri sillä matkalla. Jos sinulle on hyvin tärkeää olla saamatta tartutatauteja, niin ihmettelen että uskallat ylipäätään matkustaa julkisilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole köyhälle taksi mikään vaihtoehto. Kipeenä joutunu matkustamaan bussilla, kun työnantaja vaatii sairaslomatodistuksen heti.
Palkkassa iso lovi jostain taksimatkasta, sillä rahalla saa jo kuukaudeksi bussilipun.
Kerran lähdin töistä taksilla, kun kesken päivän rupesin oksentamaan. Onneksi oli muovipussi mukana. Oksensin matkan aikana noin.5 krt. Kuski vaan avasi kaikki ikkunat, ei sanonut mitään. Varmaan sitä otti päähän.
Jäi tästä kaikesta vaan lopulta mieleen että miksi SINÄ et jäänyt bussista pois ja ottanut seuraavaa, jos on noin paha fobia?
Ai, oli pakkotilanne päästä sillä bussilla töihin/ kotiin / tapaamiseen ?
AINIIN, ehkä ja hyvin todennäköisesti oli pakkotilanne tällä äidillä ja lapsellakin, esim. päästä pikaisesti sinne kotiin sairastamaan.
Minä olen kerran joutunut kulkemaan junassa ja bussissa oksentelevan lapsen kanssa. Oltiin tulossa muutaman sadan kilometrin päästä kyläreissulta kotiin, kun lapsi alkoi oksentamaan junassa. Loppumatka jouduttiin tulemaan bussilla ja lapsella oli valmiiksi oksennuspussi sylissä kun bussiin mentiin. Voin rehellisesti sanoa, ettei siinä tilanteessa tullut taksi edes mieleen. Lähinnä ajattelin vain että kunpa lapsi ei enää oksentais ja päästäspä nopeesti kotiin. En tiedä olisko meitä edes taksiin otettu kyytiin. Olen pahoillani, jos jollekulle tuli paha mieli, mutta oltais siirretty kotiinlähtöä jos lapsi olisi oksentanut jo kyläpaikassa. Kun sairaus iski päälle kesken matkan, ei oikein ollut muuta vaihtoehtoa kuin mennä vaan kotiin.
Kolme kuukautta ehdollista ja 60 tuntia yhdyskuntapalvelua.