Helppiä pojan kanssa. Pitäiskö mun olla huolissaan?
Poika meni kouluun, esikoinen kyseessä. Hän on sellainen herkkä, ystävällinen ja kiltti. Ehkä vähän outo.. No nyt ei tunnu saavan kavereita omista poikapuolisista luokkakavereistaan. On vanhempien lasten kanssa, poikien ja tyttöjen, ja on kovasti tyttöjen suosiossa. Leikkii ja " riitelee" sitten näiden luokan tyttöjen kanssa ja ei kuullosta olevan oikein missään tekemisissä luokkansa poikien kanssa. Isompien poikien jutut sitten kiinnostaa..
Annanko olla vai mitä tekisin?
Kommentit (4)
Omat kaverini olivat ala-asteella 1-2 vuotta vanhempia. Näiden kanssa siis leikin koulun ulkopuolella, vaikka koulussa olin myös luokkalaisteni kanssa. Samanikäisiä asui kyllä pihapiirissä eli siitä ei ollut kysymys. Tilanne muuttui kun vaihdoin koulua jossain vaiheessa ja uusi kaveripiiri koostui oman luokan pojista. En koe, että vanhemmilla kavereilla olisi ollut mitään vaikutusta kasvuuni tai kehitykseeni. Murrosiässä vaikutusta olisi voinut olla ja luultavasti negatiiviseen suuntaan koska aikuisten jutut olisivat voineet tulla aikaisemmin kuvioon.
Vierailija kirjoitti:
Miten paljon vanhempien poikien kanssa liikkuu? Mitä on ne jutut mitä tykkää heidän kansa tehdä? Kun mun käsitys on, että mitä isommiksi pojat tulevat sen poikamaisiksi hommat menevät. Eli tuon ikäiset pojat vielä leikkivät mielikuvitusleikkejä yms. isommilla se on sitten vaan sitä futista, lätkää ja painia. Ehkä olisin huolissani tuosta, että hakeutuu vanhempien seuraan ja sinne mukaan otetaan, tuossa on helposti hyväksikäytön mahdollisuus, pienempää uunotetaan tekemään kaikki tyhmät jutut ja isommat naureskelee päälle.
No tämä juuri, ettei isommat sitten jallita tekemään tyhmyyksiä. Ei se ole niiden kanssa kuin koulussa.
Olen koittanut oikeastaan sanoa suoraan että ole niiden luokan poikien kanssa mutta tuntuu poikaa kiinnostavan juuri enemmän pallon peluu yms. Äkkiä vaan tulee tilanne että pieni pistetään pelleksi.
Pitäisiköhän olla kouluun yhteydessä...
Miten paljon vanhempien poikien kanssa liikkuu? Mitä on ne jutut mitä tykkää heidän kansa tehdä? Kun mun käsitys on, että mitä isommiksi pojat tulevat sen poikamaisiksi hommat menevät. Eli tuon ikäiset pojat vielä leikkivät mielikuvitusleikkejä yms. isommilla se on sitten vaan sitä futista, lätkää ja painia. Ehkä olisin huolissani tuosta, että hakeutuu vanhempien seuraan ja sinne mukaan otetaan, tuossa on helposti hyväksikäytön mahdollisuus, pienempää uunotetaan tekemään kaikki tyhmät jutut ja isommat naureskelee päälle.