Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko työpaikan löytymiseen vaikuttaa se ettei ole somessa?

Vierailija
28.10.2016 |

Sanotaan että työnantajat käyvät katsomassa hakijan facebook ym sivut. En ole missään somessa, eikä googlaamalla löydy muuta kuin erään pienen paikallislehden nettiartikkeli jossa nimeni mainitaan kylätapahtuman yhtenä järjestäjänä.
Jos työnantajat tosiaan tutkii netistä tietoa niin varmasti vaikuttaa oudolle että 28v naisella ei facea tai muuta somea käytössä eikä mitään löydy.
Tämä "netti-minä" taitaa antaa sellasen kuvan että olen epäsosiaalinen, mitään en koskaan ole tehnyt ja olen tipahtanut nykyajan kyydistä. Vaikka oikeasti olen juuri päinvastainen ihminen.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi ja sen pitääkin vaikuttaa. Kaikki tutkimukset puoltavat some-näkyvyyden osaa normaalin ihmisen elämässä, eikä nykytilanteessa työnantajalla ole halua ottaa pienintäkään riskiä palkkaamalla "näkymätön" ihminen. Yli 50-vuotias voi juuri ja juuri saada asian anteeksi, mutta merkitys on pieni, koska ei tuon ikäisiä enää mihinkään edes palkata.

Vierailija
22/24 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi ja sen pitääkin vaikuttaa. Kaikki tutkimukset puoltavat some-näkyvyyden osaa normaalin ihmisen elämässä, eikä nykytilanteessa työnantajalla ole halua ottaa pienintäkään riskiä palkkaamalla "näkymätön" ihminen. Yli 50-vuotias voi juuri ja juuri saada asian anteeksi, mutta merkitys on pieni, koska ei tuon ikäisiä enää mihinkään edes palkata.

Mutta jos ei tunne tarvetta kertoa kuulumisiaan koko maailmalle ja olla kenen tahansa stalkattavana niin ei saa töitä? Musta omien asioiden huutelu ympäri nettiä on kyseenalaista. Tietojen luovuttaminen jenkkifirmalle työn saannin ehtona? Mitä mahtaa ihmisoikeustuomioistuin asiasta olla mieltä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ainoa oman nimisensä maailmassa, niin on hyötyä pitää tiettyä internet-julkisuutta. Kyllä vain ihmisiä googlaillaan.  

Itsestäni löytyy mukavaa  neutraalista infoa hakemalla. On muutama julkinen valokuva-albumi, jotka toivottavasti antavat kuvan aktiivisesta ihmisestä. 

Mutta jos on tullut jo nimi pilattua netissä, niin sen aika voi voi.

Vierailija
24/24 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on ainoa oman nimisensä maailmassa, niin on hyötyä pitää tiettyä internet-julkisuutta. Kyllä vain ihmisiä googlaillaan.  

Itsestäni löytyy mukavaa  neutraalista infoa hakemalla. On muutama julkinen valokuva-albumi, jotka toivottavasti antavat kuvan aktiivisesta ihmisestä. 

Mutta jos on tullut jo nimi pilattua netissä, niin sen aika voi voi.

Ei ole tullut, mutta kai tajuat että sinne voi kirjoittaa mitä vaan? Minä voisin esim. kirjoittaa suomi24:lle että sinä pidät pulujen yksityisalueiden koskettelusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä