Pennin venyttäjien apua tarvitaan.......
Tuli erittäin äkillinen meno jonka vuoksi jouduin käyttämään melkein koko palkkani siihen.... Seuraava palkkani tulee melkein 3 vkon päästä ja tilillä 50€. Olo on turhauttava ja ahdistunut, lainaan en saa vanhemmiltani rahaa koska vanhempani eivät enään ole keskuudessamme. Ideoita miten selvitä 3viikkoa? :(
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Opiskelen ja käyn töissä, luottokorttia eivät myönnä koska tuloni ovat pienet kun en tosiaan saa hirveästi tunteja tehdä ettei rajat pauku. En polta tupakkaa enkä liiemmin juhlikkaan joten puhtaasti ruokaa vaan pitäisi saada. Liikunta/kulttuuriseteleitä minulla on joten niillä voin hoitaa jos haluan tehdä jotain kivaa. Ja sinä joka kirjoitit kommentin elämänhallinnasta, se on helppoa varmasti henkilölle jolla on joku tuki pahassa tilanteessa kuten vanhemmat.
Minäkin opiskelen, käyn töissä ja minulla on tulorajat. En ole pyytänyt vanhemmilta apua. Viime kuussa laitoin 100 euroa säästötilille, pyrin laittamaan vähintään sen joka kuukausi. Juhlin jos on rahaa, muuten pysyn kotona. Asun vuokra-asunnossa yksin ja pystyn maksamaan senkin. Olen samaa mieltä tuon kirjoittajan kanssa, elämänhallinta on sinulla vähän vielä hakusessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskelen ja käyn töissä, luottokorttia eivät myönnä koska tuloni ovat pienet kun en tosiaan saa hirveästi tunteja tehdä ettei rajat pauku. En polta tupakkaa enkä liiemmin juhlikkaan joten puhtaasti ruokaa vaan pitäisi saada. Liikunta/kulttuuriseteleitä minulla on joten niillä voin hoitaa jos haluan tehdä jotain kivaa. Ja sinä joka kirjoitit kommentin elämänhallinnasta, se on helppoa varmasti henkilölle jolla on joku tuki pahassa tilanteessa kuten vanhemmat.
Minäkin opiskelen, käyn töissä ja minulla on tulorajat. En ole pyytänyt vanhemmilta apua. Viime kuussa laitoin 100 euroa säästötilille, pyrin laittamaan vähintään sen joka kuukausi. Juhlin jos on rahaa, muuten pysyn kotona. Asun vuokra-asunnossa yksin ja pystyn maksamaan senkin. Olen samaa mieltä tuon kirjoittajan kanssa, elämänhallinta on sinulla vähän vielä hakusessa.
Kertoiko AP jossain vaiheessa paljon hän tienaa? Jos tienestit on esim kaksikin sataa vähemmän kun sinulla niin siinä on huima ero.
osta soijarouhetta :) siitä tekee vaikka ja mitä, olen sillä kärvistellyt pahojen päivien yli ja muista että et ole todellakaan ainoa jolla on joskus rahapulaa :) Terkuin: Myös opiskelija
Vierailija kirjoitti:
Saakohan sossusta rahaa vaikka käy töissä?? Tai olisin kuullut että joskus joku olisi saanut yhdelle kuukaudelle hieman helpotusta??
Kyllä saa, jos sinulle ei jää pakollisten menojen jälkeen sitä summaa mikä on määritelty. Kokeile laskurilla. Se on suuntaa antava.
http://www.sosiaalikollega.fi/virtu.fi/laskurit/toimeentulotukilaskuri
Ei kolmea viikkoa eletä viiskymppisellä. Hae sossusta ainakin lainaa. Sosiaalinen laina. Jos et siis ole oikeutettu toimeentulotukeen.
Tai sitten pikavippi.
Vierailija kirjoitti:
Ei kolmea viikkoa eletä viiskymppisellä. Hae sossusta ainakin lainaa. Sosiaalinen laina. Jos et siis ole oikeutettu toimeentulotukeen.
Tai sitten pikavippi.
Sosiaalista lainaa ei ole mahdollista hakea kaikista kunnista/kaupungeista.
Pikavippi => EI, EI, EI!!!
Vierailija kirjoitti:
Elätkö vielä markka-ajassa?
Mutta tosiaan:- hernekeitto 0,59€ purkki
- leipä 0,69€- makaronit melkein ilmaisia
- perunoita ja nakkikastiketta (nakit 0,79€)
Vaikka mitä ruokaa löytyy halvalla, jos viitsii etsiä.
Jep. Jos yksin asut, on helppoa vääntää ruuvi tiukalle kolmeksi viikoksi. Lasten kanssa paljon vaikeampaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Jos yksin asut, on helppoa vääntää ruuvi tiukalle kolmeksi viikoksi. Lasten kanssa paljon vaikeampaa.
Kyllä ne kakaratkin pysyy hengissä noilla ruuilla jonkun aikaa.
Ajattelin ottaa yhteyttä ihan velkaneuvojalle, tiedän että en ole ehkä fiksuin ihminen kun rahan käytöstä puhutaan... Mutta haluan kuitenkin saada asiani kuntoon. Onneksi viimeistä vuotta viedään opintoja niin josko helpottaisi kun saan kokopäivä työn. Asun Helsingissä ja maksan 650e pelkkää vuokraa joten se on iso siivu kk-menoista. Erosin vasta ikään poikaystävästäni ja asuntomme jäi minulle, tässä on vielä sopimusta jäljellä joten siksi jäin tähän.
Olen tähän mennessä pystynyt pysymään ns. budjetissa niukasti mutta nyt kun kissani sairastui niin eläinlääkärikulut söi pienen loven tälle kuulle. Täsmennän vielä kun tuntuu että osa ei oikein pysynyt kärryillä että mistä puhun.. Kiitos vastauksistanne. Tuntuu hyvältä purkaa asiaa jollekkin, oli sitten kyseessä tuntemattomat ihmiset. En jostain syystä kehtaa kertoa ystävilleni juurikaan tuosta että otin hädissäni sen parin sadan euron vipin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, jos jotain positiivista tästä mun tilanteesta hakee niin ainakin varmaan housun nappi ei enään kiristä kolmen viikon hernekeittokuurin jälkeen.
Mummeli kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saakohan sossusta rahaa vaikka käy töissä?? Tai olisin kuullut että joskus joku olisi saanut yhdelle kuukaudelle hieman helpotusta??
Kyllä saa, jos sinulle ei jää pakollisten menojen jälkeen sitä summaa mikä on määritelty. Kokeile laskurilla. Se on suuntaa antava.
http://www.sosiaalikollega.fi/virtu.fi/laskurit/toimeentulotukilaskuri
Haloo aapee!!! Kokeilitko laskuria?
Vierailija kirjoitti:
Mummeli kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
http://www.sosiaalikollega.fi/virtu.fi/laskurit/toimeentulotukilaskuriHaloo aapee!!! Kokeilitko laskuria?
Saan laskurin mukaan 105€ toimeentulotukea, parempi sekin kun ei mitään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, jos jotain positiivista tästä mun tilanteesta hakee niin ainakin varmaan housun nappi ei enään kiristä kolmen viikon hernekeittokuurin jälkeen.
Hernekeittohan on tuhtia ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin ottaa yhteyttä ihan velkaneuvojalle, tiedän että en ole ehkä fiksuin ihminen kun rahan käytöstä puhutaan... Mutta haluan kuitenkin saada asiani kuntoon. Onneksi viimeistä vuotta viedään opintoja niin josko helpottaisi kun saan kokopäivä työn. Asun Helsingissä ja maksan 650e pelkkää vuokraa joten se on iso siivu kk-menoista. Erosin vasta ikään poikaystävästäni ja asuntomme jäi minulle, tässä on vielä sopimusta jäljellä joten siksi jäin tähän.
Olen tähän mennessä pystynyt pysymään ns. budjetissa niukasti mutta nyt kun kissani sairastui niin eläinlääkärikulut söi pienen loven tälle kuulle. Täsmennän vielä kun tuntuu että osa ei oikein pysynyt kärryillä että mistä puhun.. Kiitos vastauksistanne. Tuntuu hyvältä purkaa asiaa jollekkin, oli sitten kyseessä tuntemattomat ihmiset. En jostain syystä kehtaa kertoa ystävilleni juurikaan tuosta että otin hädissäni sen parin sadan euron vipin.
Täytyy sanoa että hienoa että otat härkää sarvista ennen kun on liian myöhäistä, moni ihminen vaan menee syvemmälle raha-ongelmiin kun ei ymmärrä hakea apua. Tsempit täältäkin =)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hernekeittohan on tuhtia ruokaa.
Se oli vitsi :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tuli erittäin äkillinen meno jonka vuoksi jouduin käyttämään melkein koko palkkani siihen.... Seuraava palkkani tulee melkein 3 vkon päästä ja tilillä 50€. Olo on turhauttava ja ahdistunut, lainaan en saa vanhemmiltani rahaa koska vanhempani eivät enään ole keskuudessamme. Ideoita miten selvitä 3viikkoa? :(
Ihme juttu, että nämä "äkilliset menot" aktualisoituvat jostain kumman syystä aina perjantaisin...
Tosi surullista, että mahdollisimman huonot ja prosessoidut ruuat tarjotaan ruuaksi kun pitää pinnistellä rahasta. Siis jotkut nakit ja makkarat. Kaikista pahimpia.
Myös halvalla saa vaikka kuivatettuja papuja ja herneitä ym, teet niistä itse pavut ja herneet. Älä osta jotain huonoa riisiä vaan pinnistele raha sellaiseen kokojyväriisiin ym. niitä saa ihan halvalla jostain kaupoista ja pitävät pitkään kylläisenä. Myös lidlin valmis perunamuussi on halpaa ja siitä saa pariksi viikoksikin muussia, jos yksin asut.
Tarjouksien perässä kannattaa mennä kävellen. -30% tuotteita harvoin kannatta ostaa, koska yleisemmin ne ovat silti suht kalliita.
Pakastevihanneksia saa todella halvalla varsinkin lidlistä mutta myös prismasta ja niitä on erilaisia. Kokojyvä riisiä ja pakastevihannekset wokkiin ja saat hyvän ruuan halvalla ja helposti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mummeli kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
http://www.sosiaalikollega.fi/virtu.fi/laskurit/toimeentulotukilaskuriHaloo aapee!!! Kokeilitko laskuria?
Saan laskurin mukaan 105€ toimeentulotukea, parempi sekin kun ei mitään.
Ap
Luulis sinun tilanteessasi tuon olevan iso raha.