Jos edustaa itseään oikeudenkäynnissä niin maksaako valtio korvaukset?
Olen lukenut Suomen Laki I - II lävitse kannesta kanteen ja omistan hienon Cerrutin puvun. Jos edustan itseäni oikeudenkäynnissä niin maksaako valtio asianajokuluni?
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan maksat itse itsellesi.
Mutta minulla ei ole rahaa, sehän se ongelma on.
Helpompaa lienee haastaa mahdollisimman monta aiheettomasti oikeuteen ja saada oikeudenkäyntikuluista velat niskaansa, kuin yrittää rahastaa toisinpäin? Miksi edes nähdä vaivaa? Elämä on liian lyhyt
Kätevää tienestiä. Tekee rikoksia ja edustaa oikeudenkäynnissä itseään. Valtio maksaa palkkiot
Koska jokunen tähänkin provoon tarttui niin todetaan nyt, että sille on aika korkeat vaatimukset, kuka saa toimia asianajajana eli edustaa asiamiestä oikeudessa. Ja vaikka vastaaja olisi pätevä asianajaja niin siinäkään tapauksessa hän ei saisi korvausta siitä, että edustaisi itseään oikeudenkäynnissä, hän vain välttyisi maksamasta toiselle asianajajalle.
Silloin tällöin tulee vastaan vastaajia, jotka eivät omasta mielestään tarvitse avustajaa. Se on ihan ok, mikäli heitä ei syytetä kovin raskaasta rikoksesta ja he selkeästi ymmärtävät, mistä on kysymys. Sitten jos kyseessä on vakava rikos ja/tai vastaaja ei ymmärrä tilannetta, oikeus määrää avustajan.
Ei, vaan maksat itse itsellesi.