Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psykologi totesi minulle tekopirteällä äänellä "No voi että kun ei niitä kavereita voi kaapista ottaa" kun kerroin, etten jaksa opiskella raastavan yksinäisyyden takia...

Vierailija
27.10.2016 |

Mitä siis ajattelet minusta?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

YTHS:n psykologi? Kuulostaa kovin tutulta

Vierailija
2/43 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän takia en käy psykologeilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattitaidoton.

Vierailija
4/43 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa Ymmi Hinaajalta, joka oli joskus Putouksen sketsihahmona.

Vierailija
5/43 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän niitä kavereita tosiaan kaapista voi ottaa.

Vierailija
6/43 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulta kuulostaa, mulle tosin se oli tavallinen lääkäri joka sanoi "tarviiko niitä rintoja sit jatkuvasti räplätä" kun menin patin takia lääkäriin. 

Vierailija
7/43 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyskologista viis, mutta yritä ajatella niin, että nyt opiskelet kun ei ole kaveria lähimailla, että sitten kun on, niin ei tarvi sanoa 'ei' menoille opiskelun takia.

Mene sinne kouluun opiskelemaan, saatat jopa tavata ihmisiä. (Koulun kirjasto, yleiset opiskelutilat, kahvila.)

Vierailija
8/43 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että mitä väliä sillä on, mitä mieltä jotkut nettikirjoittelija ovat täällä sinusta?

Vierailija
9/43 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kävin nuorempana useammalla psykologilla. Yksi kokemus lukioajoilta oli hyvä, kolme seuraavaa taas kertakaikkisen hyödyttömiä. Voivottelua, lässyttämistä, kauhistelua, hyvä, ettei päähän taputeltu ja sormea heristelty. Minua rassasi myös näiden psykologien into tuputtaa poikaystävän hankkimista ja perheen perustamista ratkaisuksi ongelmiini. Yksi oli suorastaan hädissään siitä, kuinka en hänen mukaansa uskalla rakastua. Minusta on erittäin arveluttavaa tyrkyttää perhe-elämää lääkkeeksi tunne-elämän häiriöistä ja erittäin pahasta sosiaalisesta ahdistuksesta kärsivälle ihmiselle.

Menetin uskoni psykologeihin ja muihinkin mielenterveyspuolen ammattiauttajiin näiden kokemusten myötä. Minulle on jäänyt sellainen vaikutelma, että monet alalle hakeutuvat ihmiset ovat päällisin puolin kyllä halukkaita auttamaan mutta samalla jumiutuneita tiettyihin ajatusmalleihin ja siihen, millainen elämä tekee ihmisen heidän mielestään onnelliseksi. Useilla heistä ei myöskään ole kykyjä tai uskallusta sukeltaa ns. pintaa syvemmälle, vaan he menevät ikään kuin kipsiin heti, jos asiakas ei reagoikaan tavalla, kuin he olettivat. Esimerkiksi eräs psykologini meni aivan puihin, kun minä ns. kiltti kympin tyttö kieltäydyin masennuslääkkeistä sen perusteella, että ne voivat aiheuttaa orgasmivaikeuksia.

Vierailija
10/43 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoitko palautetta psykologille? Tai voisitko vielä antaa. Tuo oli melkoisen ajattelemattomasti sanottu, vaikka se tosiasia olisikin.

Vierailija
11/43 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kerran yksi psykologi rupesi kertomaan omia kiusaamiskokemuksiaan ja kuinka ne on pahempia kun minun kokemani. Onneksi tämä on kuullemman erotettiin virastaan. Tutullemi oli about sanonut että jos on kaksisuuntainen mielialahäiriö niin voi suoraan jäädä kotiin sossupummiksi, nyt hän on kirjoittamassa gradua teologian tieteenalalla.

Vierailija
12/43 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kävin nuorempana useammalla psykologilla. Yksi kokemus lukioajoilta oli hyvä, kolme seuraavaa taas kertakaikkisen hyödyttömiä. Voivottelua, lässyttämistä, kauhistelua, hyvä, ettei päähän taputeltu ja sormea heristelty. Minua rassasi myös näiden psykologien into tuputtaa poikaystävän hankkimista ja perheen perustamista ratkaisuksi ongelmiini. Yksi oli suorastaan hädissään siitä, kuinka en hänen mukaansa uskalla rakastua. Minusta on erittäin arveluttavaa tyrkyttää perhe-elämää lääkkeeksi tunne-elämän häiriöistä ja erittäin pahasta sosiaalisesta ahdistuksesta kärsivälle ihmiselle.

Menetin uskoni psykologeihin ja muihinkin mielenterveyspuolen ammattiauttajiin näiden kokemusten myötä. Minulle on jäänyt sellainen vaikutelma, että monet alalle hakeutuvat ihmiset ovat päällisin puolin kyllä halukkaita auttamaan mutta samalla jumiutuneita tiettyihin ajatusmalleihin ja siihen, millainen elämä tekee ihmisen heidän mielestään onnelliseksi. Useilla heistä ei myöskään ole kykyjä tai uskallusta sukeltaa ns. pintaa syvemmälle, vaan he menevät ikään kuin kipsiin heti, jos asiakas ei reagoikaan tavalla, kuin he olettivat. Esimerkiksi eräs psykologini meni aivan puihin, kun minä ns. kiltti kympin tyttö kieltäydyin masennuslääkkeistä sen perusteella, että ne voivat aiheuttaa orgasmivaikeuksia.

Kyllä silti toisaalta myönnetään ihan avoimesti se asia, että henkilökemiat eivät aina kohtaa terapeutin ja asiakkaan välillä. Eli se ymmärtääkseni tarkoittaa, että kaikki terapeutit eivät sovi kaikille asiakkaille. Jos yrittää itselle sopimattoman terapeutin kanssa avata elämänsä solmuja, metsään voi mennä. Vaikka terapeutin ammattitaito olisi miten hyvä, kaikki temperamentit eivät vain sovi niin syvälliseen yhteistyöhön keskenään.

Vierailija
13/43 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surkea psykologi.

Vierailija
14/43 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle kerran yksi psykologi rupesi kertomaan omia kiusaamiskokemuksiaan ja kuinka ne on pahempia kun minun kokemani. Onneksi tämä on kuullemman erotettiin virastaan. Tutullemi oli about sanonut että jos on kaksisuuntainen mielialahäiriö niin voi suoraan jäädä kotiin sossupummiksi, nyt hän on kirjoittamassa gradua teologian tieteenalalla.

Karmeaa kuultavaa. Jopa minä olisin pitkällä keittiöpsykologian oppimäärälläni sopivampi terapeutti monelle :).

Vierailija
15/43 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin että mitä väliä sillä on, mitä mieltä jotkut nettikirjoittelija ovat täällä sinusta?

Mitä sinä oikein tarkoitat? Eikö ap olisi mielestäsi saanut kertoa tätä asiaa täällä vai? Kyllä henkinen tuki ja empatia on ihmiselle tärkeää. Se, että edes palstalla joku tuntematon ihminen kannustaa ja on empaattinen, voi olla hyvin tärkeää jossakin tilanteessa.

Vierailija
16/43 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo parisuhteen ja perheen puuttuminen tulee psykologeille usein esille nuorten naisten kanssa koska yli nelikymppisten perheettömien ja varsinkin lapsettomien naisten kanssa se lapsettomuus on ikuisuusaihe. Tuputtaa ei tietenkään saa, mutta ihan hyvä jossain vaiheessa, ei välttämättä terapian alussa on se että naisten biologinen kello on suhteellisen lyhyt ja sitä ei välttämättä kannata tuhlata odottamalla prinssiä valkoisella hevosella.

Vierailija
17/43 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyskologista viis, mutta yritä ajatella niin, että nyt opiskelet kun ei ole kaveria lähimailla, että sitten kun on, niin ei tarvi sanoa 'ei' menoille opiskelun takia.

Mene sinne kouluun opiskelemaan, saatat jopa tavata ihmisiä. (Koulun kirjasto, yleiset opiskelutilat, kahvila.)

Tuo viimeinen lause on vähän ivallisen tyylinen. Tottakai ihmisiä tapaa koulussa, mutta ap kaipasi nyt kavereita. Ei hänen tarvettaan ja kaipaustaan tarvitse vähätellä. Hän saa tuntea henkistä kipua asian johdosta.

Vierailija
18/43 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo parisuhteen ja perheen puuttuminen tulee psykologeille usein esille nuorten naisten kanssa koska yli nelikymppisten perheettömien ja varsinkin lapsettomien naisten kanssa se lapsettomuus on ikuisuusaihe. Tuputtaa ei tietenkään saa, mutta ihan hyvä jossain vaiheessa, ei välttämättä terapian alussa on se että naisten biologinen kello on suhteellisen lyhyt ja sitä ei välttämättä kannata tuhlata odottamalla prinssiä valkoisella hevosella.

Mikä terapeutti on sanomaan, mitä asiakkaan kannattaa ja mitä ei kannata tehdä? Eiköhän asiakas tee valinnat ihan itse. Terapeutti ei saa tyrkyttää omia arvojaan asiakkaalle.

Vierailija
19/43 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opinnoistaan huolimatta ihmiset saattavat olla todella typeriä ja osaamattomia... ja ovatkin.

Vierailija
20/43 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No heh. Ei sillä olekaan mitään väliä. :-) Minusta tuo oli psykologilta jotenkin kumman "lapsellisesti" sanottu, vaikka olen ihan selkeästi aikuinen ihminen (en mikään juuri aloittanut fuksi). Tuli mieleen, että pitääköhän psykologi mua jotenkin lapsenomaisena. Toinen ajatus oli, että olenkohan ruikuttaja...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan