Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko heijastinten käyttö liikaa vaadittu näillä keleillä?

Vierailija
27.10.2016 |

Pimeää ja märkää. Ei ollut kaukana, etten ajanut mustiin pukeutuneen jalankulkijan yli.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakiin pitäisi saada pykälä, jonka mukaan poliisi voi sakottaa heijastimetonta jalankulkijaa liikenneturvallisuuden vaarantamisesta. Koska sitähän se on. Kyllä tuolla taajamassa, missä on katuvalot ja liikennevalot, homma vielä toimii vajailla heijastimilla, mutta kun minä ajan työmatkaa osuudella, jossa on 80km/h nopeusrajoitus, eikä siellä ole katuvaloja, mutta koirankusettajia hautajaisvaatteissaan tienpientareella, niin kyllä vaan siellä heijastimet pitäis jalankulkijalla olla! Varsinkin kun ne kävelijät eivät voi edes pysytellä siellä reunaviivan toisella puolella vaan kulkevat sen piskinsä kanssa keskellä kaistaa.

Ymmärräthän, että sitä 80 km/h vauhtia ei saa ajaa hämärän tai pimeän aikaan?

Vierailija
42/60 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lakiin pitäisi saada pykälä, jonka mukaan poliisi voi sakottaa heijastimetonta jalankulkijaa liikenneturvallisuuden vaarantamisesta. Koska sitähän se on. Kyllä tuolla taajamassa, missä on katuvalot ja liikennevalot, homma vielä toimii vajailla heijastimilla, mutta kun minä ajan työmatkaa osuudella, jossa on 80km/h nopeusrajoitus, eikä siellä ole katuvaloja, mutta koirankusettajia hautajaisvaatteissaan tienpientareella, niin kyllä vaan siellä heijastimet pitäis jalankulkijalla olla! Varsinkin kun ne kävelijät eivät voi edes pysytellä siellä reunaviivan toisella puolella vaan kulkevat sen piskinsä kanssa keskellä kaistaa.

Ymmärräthän, että sitä 80 km/h vauhtia ei saa ajaa hämärän tai pimeän aikaan?

Ymmärräthän sinä, että sillä 80 km/h alueella ei ajeta 20 km/h vauhdilla, vaikka kaltaisesi idiootit eivät suostu tekemään itseään näkyviksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mun päälle ajoi tänään melkein auto suojatiellä, vaikka pyörässäni oli valo.

Talutitko vai ajoitko?

Vierailija
44/60 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten ne, jotka eivät käytä heijastinta valittavat ratissa siitä, kun "nuokin jalankulkijat niin tyhmiä kun eivät käytä heijastinta"

.....

Vierailija
45/60 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talutitko vai ajoitko?

Mitä väliä sillä on taluttaako vai ajaako? Saako ajavan pyöräilijän päältä ajaa? Minä hyppään kaltaistesi kuskien kohdalla pyörän päältä salamana pois ja talutan yli oikein hitaasti.

Sinällään olen muuten ketjun kanssa samaa mieltä: heijastimet päälle tai sitten itse pitää olla valmis väistämään, koska heijastittomia ei yksinkertaisesti näe. Ihan riippumatta nopeudesta tai yhtään mistään.

Vierailija
46/60 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talutitko vai ajoitko?

Mitä väliä sillä on taluttaako vai ajaako? Saako ajavan pyöräilijän päältä ajaa? Minä hyppään kaltaistesi kuskien kohdalla pyörän päältä salamana pois ja talutan yli oikein hitaasti.

Sinällään olen muuten ketjun kanssa samaa mieltä: heijastimet päälle tai sitten itse pitää olla valmis väistämään, koska heijastittomia ei yksinkertaisesti näe. Ihan riippumatta nopeudesta tai yhtään mistään.

Sitä väliä, että fillari tulee taluttaa suojatien yli. Voi HUOH kun tämä ajokortittomien taas "viisaus" nähtiin..... -_________-

PS: kannattaa ostaa bussikortti, jos ei se fillaroiminen tahdo onnistua pelisääntöjen mukaan.

Vierailija
47/60 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talutitko vai ajoitko?

Sun pitääkin taluttaa jos aiot suojatieoikeutta käyttää. Se nimittäin koskee jalankulkua, ei pyöräilyä. Jatka vaan taluttamista suojatiellä, koska ajaen sulla on väistämisvelvollisuus.

Vierailija
48/60 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talutitko vai ajoitko?

Sitä väliä, että fillari tulee taluttaa suojatien yli. Voi HUOH kun tämä ajokortittomien taas "viisaus" nähtiin..... -_________-

PS: kannattaa ostaa bussikortti, jos ei se fillaroiminen tahdo onnistua pelisääntöjen mukaan.

Ajan noin 40 kilometrin työmatkaa harva se päivä, toisinaan työmatka on 150 km ja siihen kaupunkiajot päälle, joten enhän minä autoilusta voi mitään tietää. Ja ihan vain, jotta ärsyttäisin sinua lisää, niin paljastan antavani tietä aina jopa pyöräilijöille ;).

Vierailija
49/60 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talutitko vai ajoitko?

Sun pitääkin taluttaa jos aiot suojatieoikeutta käyttää. Se nimittäin koskee jalankulkua, ei pyöräilyä. Jatka vaan taluttamista suojatiellä, koska ajaen sulla on väistämisvelvollisuus.

Niin jatkankin. Ja äärimmäisen hitaasti sellaisten autoilijoiden kohdalla, joilla on kiire ajaa päälle. Pääosin ajan autoa itse ja annan tietä, vaikka pyöräilijä ei taluttaisikaan.

Vierailija
50/60 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talutitko vai ajoitko?

Ajan noin 40 kilometrin työmatkaa harva se päivä, toisinaan työmatka on 150 km ja siihen kaupunkiajot päälle, joten enhän minä autoilusta voi mitään tietää. Ja ihan vain, jotta ärsyttäisin sinua lisää, niin paljastan antavani tietä aina jopa pyöräilijöille ;).

ÖÖööööööö..... tolla ajokokemuksella pitäisi jo osata arvioida koska kannattaa suikata tien yli. Helpottaa nimittäin omaakin menoa kun ylitys sujuu joustavasti.

Vierailija
51/60 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 7 heijastinta, mutta eipä niistä ole hyötyä jos autossa ei viitsi pitää ajovaloja päällä. Meinasin taas eilen jäädä suojatiellä auton alle, vaikka autoille oli punaiset valot ja jalankulkijoille vihreät. Joku papparainen ajoi kovaa vauhtia pimeällä autolla.

Vierailija
52/60 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämä ilman heijastinta kulkeminen kyllä oman henkensä riskeeraamista!

Vierailija
53/60 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy muistuttaa autoilijoita; jollei autonne valot ole kunnossa, ne kymmenetkään heijastimet ei näy!

Vierailija
54/60 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette uskokaan kuinka monessa perheessä vanhemmat opettavat mukuloilleen, että heijastimet on noloja. Liian usein tulee ajaessa vastaan tätä, että yhtäkkiä valaisemattomalle tielle hyppää penska ilman heijastimia. Onneksi tähän mennessä tilanteen ovat pelastaneet toimivat refleksit. Jos pimeän jalankulkijan päälle jyrää, kuskista leivotaan aina syyllinen. 

Vierailija
55/60 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on 7 heijastinta, mutta eipä niistä ole hyötyä jos autossa ei viitsi pitää ajovaloja päällä. Meinasin taas eilen jäädä suojatiellä auton alle, vaikka autoille oli punaiset valot ja jalankulkijoille vihreät. Joku papparainen ajoi kovaa vauhtia pimeällä autolla.

Tää punaisia päin ajaminen on todellakin turhan yleistä, törkeää piitttaamattomuutta suorastaan.

Vierailija
56/60 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi opettele ajamaan -asenne. Mulla on oikeus olla tyhmä -ajattelu.

Mutta onneksi luonto karsii 😊 on sovittu läheisten kanssa ettei hermoilla noista tolloista enää, että se on sitten vaan voi voi jos alle jäävät.

Vierailija
57/60 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ette uskokaan kuinka monessa perheessä vanhemmat opettavat mukuloilleen, että heijastimet on noloja. Liian usein tulee ajaessa vastaan tätä, että yhtäkkiä valaisemattomalle tielle hyppää penska ilman heijastimia. Onneksi tähän mennessä tilanteen ovat pelastaneet toimivat refleksit. Jos pimeän jalankulkijan päälle jyrää, kuskista leivotaan aina syyllinen. 

Näitä lapsia on tullut kyllä vastaan.

Oma poikani ei käytä heijastinta koska ne lähtevät aina irti leikkiessä. Sen sijaan hänellä on aamulla heijastinliivi päällä kun lähtee kouluun.  Lapsen mukaan on aika paljon tullut naureskelua mutta poika tietää, että se heijastinliivi saattaa pelastaa hänen henkensä.

Vierailija
58/60 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää punaisia päin ajaminen on todellakin turhan yleistä, törkeää piitttaamattomuutta suorastaan.

Myös pyöräilijät ajavat ilman heijastinta. Se on kyllä se ja sama, onko heijastin, kun tullaan jalkakäytävää pitkin kovaa vauhtia suojatielle pitäen itseä etuajo-oikeutetettuna. Koskaan en ole päälle ajanut, mutta joskus se rekka ajaa, kun tuossa, missä tämä viimeksi tapahtui, on paljon rekkaliikennettä. 

Minusta kyllä tuntuu, että heijastin on nyt vähän tullut jopa muotiin. Aamuliikenteessä on alkanut näkyä ihan hyvin pukeutuneita keksi-ikäisiä rouvia, joilla on sekä pyöräilykypärä että heijastinliivi. Saattaa olla pitkätakki ja korkkarit ja sitten nuo. Nykyäänhän saa tosi nättejä heijastimia. Mulla on itsellä kaikenlaisia luontaiheisia. Mulla on työmatkapyöräilyä varten liivi ja sitten jokaisessa takissa ja laukussa kaksi heijastinta erikseen. 

Vierailija
59/60 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairasta. Mä tappelen kyllä itteni kuiville jos noin käy. Ei se niin mene että wt-porukan "nolouskäsitykset" (=idiotismi) menee mun syyksi, ei todellakaan. Jos ei ole aivoja niin alle vaan, ei mua haittaa eikä kiinnosta. Onpa tosi noloa joo, voi helvetin urpot.

Vierailija
60/60 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa tästä mainita, mutta totta. Että jos auto ajaa jalankulkijan päälle suotatielläkin, pääsee puolustusasianajaja niskan päälle perusteella että jalankulkijalla ei ole ollut heijastinta. Suojatiellä ei ollut liikennevaloja, ajankohta talvi-ilta. Ei kovin järkeväää tämä ole, että kun autoilija ei ylinopeuksineen huomaa suojatiellä liikkujaa, niin asia kääntyy käräjilllä ympäri. Heijastimen takia. Jotain mätää tässä, vaikka ymmärrän heijastimen tuoman lisäturvallisuuden. Kaksi tapausta eri vuosina, tiedän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi