Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ehdotus: kaikki saisivat itse päättää, mihin verorahansa menisivät, miksei voisi toimia?

Vierailija
27.10.2016 |

Käytännössä toimisi siis näin: jos Liisa haluaa kohdentaa verorahansa vanhustenhoitoon, silloin hänen verorahansa menisivät siihen. Jos taas Atte haluaisi käyttää verorahansa vaikka työttömien elättämiseen, silloin ne menisivät sinne. Eli jokainen saisi itse päättää, mihin hänen palkastaan leikatut verot menisivät. Eikö olisi aivan loistava idea? Mäkisen perheellekin löytyisi ehkä joku tukija. Verojen leikkaaminenkaan ei ärsyttäisi niin paljon, kun ne menisivät hyvään tarkoitukseen.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiet olisi hyvässä kunnossa ja vanhustenhoitoon menisi vielä vähemmän. Minne itse laittaisit verorahasi?

Minä kannatan tätä nykyistä systeemiä. Kaikki tarpeellinen ei ole niin mediaseksikästä tai hellyttävää, että kukaan sellaiseen rahojaan haluaisi laittaa.

Vierailija
2/10 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin estää verorahojeni käytön alkoholisteille. Siihen menee vuodessa kymmenisen miljardia eruoa, ja sen haluaisin käyttää vanhusten, nuorten ja lasten hyväksi.

Miettikää, kymmenen miljardia euroa. Joka vuosi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisimme ensin kokeilla järjestelyä, jossa minä päätän mihin sinä käytät rahasi.

Tällä pienimuotoisella demonstraatiolla voisimme helposti havaita mahdolliset ongelmat, joita ei tietenkään voi tulla.

Vierailija
4/10 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hommat toimisi vapaaehtoisuuden varassa, niin eihän veroja tarvittaisi lainkaan. Toimisiko?

Kuka haluaisi määrätä veronsa esimerkiksi vankeinhoitolaitokselle? Tai päihdeklinikalle? Näitä toimintoja kuitenkin tarvitaan.

Vierailija
5/10 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytännössä toimisi siis näin: jos Liisa haluaa kohdentaa verorahansa vanhustenhoitoon, silloin hänen verorahansa menisivät siihen. Jos taas Atte haluaisi käyttää verorahansa vaikka työttömien elättämiseen, silloin ne menisivät sinne. Eli jokainen saisi itse päättää, mihin hänen palkastaan leikatut verot menisivät. Eikö olisi aivan loistava idea? Mäkisen perheellekin löytyisi ehkä joku tukija. Verojen leikkaaminenkaan ei ärsyttäisi niin paljon, kun ne menisivät hyvään tarkoitukseen.

Käytännössä jokainen tuijottelisi omaan napaansa ja heikoimmat jäisivät ilman vero euroja.

Vierailija
6/10 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin sinä et missään tapauksessa laittaisi verorahojasi? Miksi luulet että joku muu laittaisi?

Vierailija
7/10 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihtoehtoisesti verot jaetaan suoraan ihmisten tileille ja ne sitten ostaa mitä palveluja haluaa.

8/10 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, en tukisi ketään enkä mitään. Ite hoitasi kaikki asiansa. Jos joku haluaa pitää ulkomaisia tai kotimaisia lemmikkejä, niin pitäköön.

Vierailija
9/10 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kohdistaisin tietenkin ne vähäiset veroeurot palkastani omiin juttuihin, mutta ei kyllä todellakaan riittäisi. Minulla on vielä pari vuotta korkeakouluopintoja jäljellä ja kyllä siihen palaisi vähän enemmän rahaa, kuin nyt tai koskaan tulevaisuudessa mitättömästä palkastani! En varmaan koskaan tule elämässäni maksamaan minun tarpeisiin käytettyjä veroeuroja takaisin palkastani. Bruttopalkkani tulee olemaan valmistumisen jälkeen n.3000e/kk. Vaikka tekisin hommia 65v asti, ei maksamani verot kata kaikkea sitä, mitä olen saanut yhteiskunnalta: terveydenhuolto (vaikka en ole edes sairastanut elämäni aikana paljoa enkä kuluta alkoholia, röökiä, ei ole elintasosairauksia jne), päivähoito, peruskoulu, lukio, yliopisto, asumistuet, opintotuki, yleinen infrastruktuurin ylläpitäminen (esim.tiet ja liikenne, vaikka en edes omista autoa). Lisäksi poliisit, terveydenhuollon ammattilaiset ja sosiaalialan osaajat ovat pitäneet huolta läheisteni turvallisuudesta ja hyvinvoinnista, mikä on minulle tärkeää. Kriminaalihuollon ja oikeusjärjestelmän (ja sosiaaliturvan yleisesti) ansiosta kaduilla ei haahuile niin paljon uhkaavia hörhöjä ja rikollisia kuin voisi.

Yhteiskunnalta ja verorahoilla saamani hyöty on älyttömän suuri. Kannatan mieluummin tätä järjestelmää, kuin että kaikki joutuisivat itse rakentamaan/ylläpitämään teitä ja sähkötolppia tai maksamaan kymppitonneja koulutuksesta tai sairasvakuutuksista mielivaltaisen harkintansa ja palkkansa mukaan.

Vierailija
10/10 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on muut kommentoineet jo niin hyvin, että ei paljon lisättävää. Onneksi muillakin heräsi samoja ajatuksia ja reaktioita, kuin minullakin. Ehdin jo pelästyä, että onko ihmiskunta menettänyt jo järkensä, jos tällainen loisiminen ja elämänhallintaongelmaisuus olisi yleisesti hyväksyttävää!

Sen kyllä vaan totean, että lisääntyminen ei saisi olla mikään ihmisen perustarve tai - oikeus. Se, että nämä holtittomasti ja vastuuttomasti lisääntyneet (ja sen vuoksi talousongelmaiset) valittavat ja vastuuttavat yhteiskuntaa omista virheistään, on kestämätöntä. Aina jaksavat vedota ihmisten omatuntoon sillä, että voivoi kun tässä on nyt näitä viattomia lapsia kärsimässä, joten pakko auttaa... Ei! Sen ei pitäisi olla pakko auttaa näitä lapsia, koska niitä ei ole hankittu viattomasti eikä niiden hankkiminen ole ollut mitään pakko näille vanhemmille.

Ihmisen perustarpeisiin ja ihmisoikeuksiin kuuluu turva väkivallalta ja sorrolta, ruoka, juoma, asunto, riittävä terveydenhuolto ja hygienia. Suomessa bonuksena peruskoulu ja lämmitys talvella. Lapsen hankinta EI kuulu ihmisen perustarpeisiin. Valitettavasti niitä lapsia silti väännetään väkisin ja sitten niiden lasten perustarpeet on pakko täyttää, ovathan nekin ihmisiä ja vieläpä viattomia kohtaloonsa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi