Minulla on tiimalasivartalo ja mieshän se valittaa
Olen kapeavyötäröinen nainen, tiimalasin mallinen, BMI 23. Joten tissit on isohkot ja lantio leveä. Monen miehen mielestä kai ihanteellinen naisen vartalo. Mutta oma mies jaksaa valittaa.. Kuulemma liian iso perse jne. No kapeasta vyötäröstä näkee, että olen omaan ruumiinrakenteeseeni nähden riittävän hoikassa kunnossa. Jos tästä laihduttaisin, kapenisi vyötärö vain lisää, mutta ei takapuoli pienenisi. Olen ollut tällainen aina. Totta on että jos vertaa keskimääräiseen tasapaksuun teinivartaloon, niin takapuoleni on isompi, mutta vastaavasti vyötärö paljon kapeampi. Ja koska olen jo 40, niin ei edes kannata verrata teineihin. Miksi mies sitten valitsi minut, jos vartaloni ei kelpaa? Mies ehdottomasti halusi alkaa seurustelemaan ja kosi jne. Ihmettelen miehen puheita, mikä on kun naisen näköinen nainen ei muka olekaan hyvä. Vai onko tämä jotain alistamispaskaa?
Kommentit (94)
Minulla on myös kokemusta tällaisesta. Alkuun mies tykkäsi vartalostani, sitten jossain vaiheessa alkoi minun lihavaksi haukkuminen, vaikka pysyin koko ajan samoissa mitoissa. En edes ollut lihava, vaan ennemmin painoindeksin alapäässä. En kuitenkaan ole mikään siro keijukainen, vaan pitkä ja melko roteva.
Erosin miehestä monien syiden takia itsetunto aivan romuna. Sen jälkeen sain erilaisilla dieeteillä kehoni aivan sekaisin, mistä seurasi vain paino-ongelmia joita ei koskaan aiemmin ole ollut.
Nyt kun myöhemmin katson tuon aikaisia kuvia, olen ollut aivan upea. Uskon, että minua 15 vuotta vanhempi mies halusi tahallaan romuttaa itsetuntoni jotta luulisin etten kelpaa kenellekään enkä katselisi muita.
Jotkut miehet myös luulevat että nainen pystyy laihduttamalla muuttamaan ruumiinrakenteensa aivan toiseksi. Ehkä miehesi on ihastunut johonkin keijukaistyyppiin, ja nyt nyrpistelee sinulle kun olet eri mallinen.
Mistä hitosta me se voidaan tietää, miksi sinun miehesi valittaa! Itse sinun on se tieto siitä esiin puserrettava, ja jos ei onnistu niin tyytyköön siihen ahteriin joka sinulla on.
Itse joskus kanssa seurustelin oikein leveälanteisen kapeavyötäröisen naisen kanssa, joka sanoi että muuten haluaisi laihtua mutta kun tuntuu että katkeaa keskeltä. No, minä kyllä olin hänen kroppaansa sangen tyytyväinen ilman mitään laihduttamisia.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on myös kokemusta tällaisesta. Alkuun mies tykkäsi vartalostani, sitten jossain vaiheessa alkoi minun lihavaksi haukkuminen, vaikka pysyin koko ajan samoissa mitoissa. En edes ollut lihava, vaan ennemmin painoindeksin alapäässä. En kuitenkaan ole mikään siro keijukainen, vaan pitkä ja melko roteva.
Erosin miehestä monien syiden takia itsetunto aivan romuna. Sen jälkeen sain erilaisilla dieeteillä kehoni aivan sekaisin, mistä seurasi vain paino-ongelmia joita ei koskaan aiemmin ole ollut.
Nyt kun myöhemmin katson tuon aikaisia kuvia, olen ollut aivan upea. Uskon, että minua 15 vuotta vanhempi mies halusi tahallaan romuttaa itsetuntoni jotta luulisin etten kelpaa kenellekään enkä katselisi muita.
Jotkut miehet myös luulevat että nainen pystyy laihduttamalla muuttamaan ruumiinrakenteensa aivan toiseksi. Ehkä miehesi on ihastunut johonkin keijukaistyyppiin, ja nyt nyrpistelee sinulle kun olet eri mallinen.
Veikkaisin tuota viimeistä lausetta.
Minulla on samanlainen vartalo kuin aloittajalla (tosin BMI on minulla hieman pienempi) ja olen 40 vuotta. Minun mieheni kehuu ja kuolaa päivittäin peppuani ja koko kroppaani. Ja niin tuntuu valitettavasti tekevän muutkin miehet osoittamalla sen vislauksin ja kehumalla keskellä kirkasta päivää kadulla kävellessäni, vaikka en tuollaista huomiota edes hae enkä tarvitse.
Minun mieheni valittaa päinvastoin, että peppuni on liian pieni ja sitä pitäisi suurentaa, on jopa vihjaillut pakaraimplanteista.
Hän kuitenkin ekat vuodet kehui minua kauniiksi ja tavoitteli aktiivisesti ja halusi naimisiinkin. Hänellä olisi ollut vaihtoehtoja eikä olisi ollut pakko minun kanssani olla, jos ei kerran tykkää. Ja miksi on niin mustasukkainen älyttömän pienestäkin, jos muka mun kroppa ei miellytä ja olisi huono peppu. Kaikenlainen muukin on nykyään huonoa, pään asento, ryhti, vaatteet ja hiukset jne.
Aluksi mies tykkäsi siis ulkonäöstäni ja nyt yrittää muuttaa ulkonäköäni monella tavoin. Muutos tapahtui 8 h häiden jälkeen. Sen täytyy siis olla alistamispaskaa.
N40+
Vierailija kirjoitti:
En minäkään ymmärrä miksi valittaa sellaisesta asiasta, jota ei voi muuttaa. Tosin olen miehesi kanssa samaa mieltä, että kapeampi lantio on parempi. Ei teinit mitään tasapaksuja ole, vaan heillä on myös kapea vyötärö ja siihen suhteutettuna leveä lantio. Eli molemmat ovat pienempiä kuin sinulla, mutta muodokkaita ovat hetkin. Ainoastaan sirompia ja ihania keijukaisia, joista minä kiinnostun.
Isommillakin naisilla voi olla naisellisia muotoja, mutta kokonaisuus on vain liian iso ja jykevä makuuni. Minulle mieluisat naiset ovat hentoja.
Miksi miinustatte mielipidettä? Kalahtiko pahastikin?
Joo, nyt mies munasi kyllä itsensä, kun tuollaista päästi suustaan. Mieti joku sopiva servauskeino näille loukkauksille, sitähän ei rankaisematta tehdä. Ei sanallinen välttämättä, se ei ehkä pure niin hyvin, mutta joku muu opetus. Ja käytä tiukkoja housuja ja meikkiä aina kun lähdet ulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pelkää että lähet muiden matkaan ja yrittää latistaa sun itsetunnon.
Alistamispaskaa siis hyvinkin.
Suosittelen terapiaa, miehelle varsinkin.
Hmm. Ehkä, mutta en ymmärrä miehen logiikkaa. Minä pidän vartaloni muodosta, ja saan siitä kehuja muilta, ei minun itsetuntoni yhtään heikkene jos oma mies vartaloani arvostelee. Alan vain ihmettelemään mikä miehellä on ongelmana. Jos yrittäisi latistaa toisen itsetuntoa niin pitäisi haukkua jotain mikä on toiselle arka paikka, minun muotoni eivät ole minulle yhtään arka asia tai epävarmuuden lähde.
Kyllä se siitä alkaa huonontua kun kuuntelet alistamispaskaa vuodesta toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Mistä hitosta me se voidaan tietää, miksi sinun miehesi valittaa! Itse sinun on se tieto siitä esiin puserrettava, ja jos ei onnistu niin tyytyköön siihen ahteriin joka sinulla on.
Itse joskus kanssa seurustelin oikein leveälanteisen kapeavyötäröisen naisen kanssa, joka sanoi että muuten haluaisi laihtua mutta kun tuntuu että katkeaa keskeltä. No, minä kyllä olin hänen kroppaansa sangen tyytyväinen ilman mitään laihduttamisia.
No mies saa joka tapauksessa tyytyä ahteriini jos aikoo kanssani olla, ahteri on sellainen kuin se on ja sillä selvä.
No kyllähän miehen pitää lopettaa nuo puheet. Jos olet itse tyytyväinen omaan ulkonäköösi niin ei siihen kyllä pitäisi olla miehellä mitään kommentoitavaa. Onko miehellä jotain vastaavaa ominaisuutta jota voisit alkaa huumorin varjolla nälviä? Vetäytyväinen hiusraja tms. Saisi mieskin siitä kokemuksen että miten epämiellytävää on jos puoliso alkaa ruotia. Ainakin yhtään empatiakykyinen tajuaisi aivan viimeistään siinä vaiheessa olevansa täys urvelo.
Kuulostaapa ärsyttävältä, siis jos ei ole leikinlaskua. Veikkaisinpa että tyytymättömyys on jossain muualla kuin takapuolesi koossa. Mustasukkaisuus-taustaa, lannistamista ettet olisi ylpeä upeasta vartalostasi ja "esittelisi" sitä muille miehille. Huono itsetunto tai v-mäinen luonne, tai sekä-että?
Miksi moni täällä käyttää aikaansa miettimällä miksi se mies nyt sanoo ulkonäöstä näin tai noin rumasti ja mitä sille pitäisi sanoa tai tehdä? Jos puoliso mollaa, se on typerys, jolla on ongelmia itsetuntonsa kanssa. Mitään mitä sanot tai itseäsi muutat laihduttamalla/lihottamalla/silikonitisseillä ei muuta mollaajan tarvetta ylentää itseään toista alentamalla, seuraavana on vuorossa vain jokin toinen kohta tai ominaisuus sinussa.
Käsken kerran tuollaisia pitämään turpansa kiinni ja katsomaan peiliin. Tokalla kerralla ovesta ulos.
Vierailija kirjoitti:
On lähes mahdotonta, että mies olisi ihastunut johonkin toiseen naiseen, ellei se keijukaistyyppi ole joku telkkarihahmo tms. Työskentelemme yhdessä ja arki on muutenkin kiireistä niin en tiedä milloin unissaan tms se mies olisi ihastuksen itselleen löytänyt niin etten siitä tietäisi.. Toki voi olla että jotkut eksänsä vuosien takaa ovat olleet keijukaisia, niistä en tiedä, mutta eipä niin kiinnostakaan. Kuulostaa karmivalta tuo sinun ukkosi :( , onneksi se on ex.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaapa ärsyttävältä, siis jos ei ole leikinlaskua. Veikkaisinpa että tyytymättömyys on jossain muualla kuin takapuolesi koossa. Mustasukkaisuus-taustaa, lannistamista ettet olisi ylpeä upeasta vartalostasi ja "esittelisi" sitä muille miehille. Huono itsetunto tai v-mäinen luonne, tai sekä-että?
Huvittavaa kuinka naiset aina yrittävät kääntää omat vikansa miehen viaksi. Vai, että oikein alistaa, että et olisi ylpeä. Salli minun nauraa. Törkeää tuollainen huomauttelu toki on, mutta turha sitä huomauttelun syytä on lähteä hakemaan mistään muualta kuin siitä liian isosta perseestä.
Hommaa joku oikein tiukka kynähame ja käytä sitä kun lähdet ulos ilman miestäsi. Katso ärsyttääkö miestä.
Ja todellakin jos on kapea vyötärö jne, niin miksei sellaista vartaloa saisi näyttää? Pitäisikö kaikkien vaan pukeutua johonkin säkkeihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On lähes mahdotonta, että mies olisi ihastunut johonkin toiseen naiseen, ellei se keijukaistyyppi ole joku telkkarihahmo tms. Työskentelemme yhdessä ja arki on muutenkin kiireistä niin en tiedä milloin unissaan tms se mies olisi ihastuksen itselleen löytänyt niin etten siitä tietäisi.. Toki voi olla että jotkut eksänsä vuosien takaa ovat olleet keijukaisia, niistä en tiedä, mutta eipä niin kiinnostakaan. Kuulostaa karmivalta tuo sinun ukkosi :( , onneksi se on ex.
Eihän sen tarvitse olla mikään oikea tapaaminen tai edes yksittäinen henkilö. Mies vain näkee siroja ja seksikkäitä naisia ja alkaa harmittamaan, kun oma muija ei ole samanlainen. Toki pitäisi ymmärtää pitää suunsa kiinni aiheesta tai sitten jättää ja lähteä etsimään niitä siroja keijukaisia.
Mullakin on iso perse mutta laiha vyötärö (63cm),lantio(98cm),rinnanympärys(90cm) ärsyttää että kaikki luulee että se perse vain lähtee mutta kun ei lähde. Jouduin mallintyötkin lopettamaan tämän takia ja mallitoimiston täti piti laiskana vaikka kävelen jokapäivä yliopistolleni (matkaa 7.5km) ja takaisin plus kolme kertaa viikossa tanssitreenit.
Vierailija kirjoitti:
Miksi moni täällä käyttää aikaansa miettimällä miksi se mies nyt sanoo ulkonäöstä näin tai noin rumasti ja mitä sille pitäisi sanoa tai tehdä? Jos puoliso mollaa, se on typerys, jolla on ongelmia itsetuntonsa kanssa. Mitään mitä sanot tai itseäsi muutat laihduttamalla/lihottamalla/silikonitisseillä ei muuta mollaajan tarvetta ylentää itseään toista alentamalla, seuraavana on vuorossa vain jokin toinen kohta tai ominaisuus sinussa.
Käsken kerran tuollaisia pitämään turpansa kiinni ja katsomaan peiliin. Tokalla kerralla ovesta ulos.
En minä ala laihduttelemaan miehen typerien kommenttien takia, en edes mieti että pitäisikö minun muuttaa itseäni. Ei pidä. Olen sellainen kuin olen, kelpaa tai ei. Kyllä minäkin käsken olemaan hiljaa jos laukoo ikäviä kommentteja. Tai sanon että jos ei kelpaa niin häivy. Hiljeneehän se eikä häivy. Mutta sitten taas kuukauden päästä ihan yllättäen uusi kommentti taas tulee..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa kuinka naiset aina yrittävät kääntää omat vikansa miehen viaksi. Vai, että oikein alistaa, että et olisi ylpeä. Salli minun nauraa. Törkeää tuollainen huomauttelu toki on, mutta turha sitä huomauttelun syytä on lähteä hakemaan mistään muualta kuin siitä liian isosta perseestä.
Muualta sitä täytyy hakea, kun takapuoli ei ole muuttunut eikä mies ole aiemmin huomautellut. Ainoa muutos on siis tapahtunut miehessä.
Oon tietysti kysynyt, mutta ei se kerro mitä puheillaan tarkoittaa, hämmentyy vaan kun kyselen "vaikeita". Ei tietysti muiden mielipide takapuolestani muuta mieheni mielipidettä. Mutta mitä järkeä on laukoa ilkeyksiä?