Siis mitä? Käteen jää vain 2800€ kuussa vuokran jälkeen ja nää on köyhiä?
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001939850.html
Meillä ei jää puoliakaan tuosta ja 5 hlö perhe.
Kommentit (570)
Vierailija kirjoitti:
Tane ja vaparihäkki. :D Onkohan mukana myös taostelukoira?
Uusi legenda palstalle.
* Tekee suhisten katan *
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tane ja vaparihäkki. :D Onkohan mukana myös taostelukoira?
Uusi legenda palstalle.
* Tekee suhisten katan *
Ja Tane pystyy ottamaan myös kaksi yhtä aikaa. Voi pojat!
On se kumma, että lapsia jaksetaan kyllä maailmaan punkea vaikka kuinka monta, vaikka töistä ei sitten ole tietoakaan! Saadaan valtiolta täydet tuet ja sitten vielä valitetaan...
Kyllä pitäisi vähän miettiä ennenkun aletaan lapsia tekemään, että olisi työ ja varaa elättää lapset.
Vierailija kirjoitti:
Törkeää suunsoittoa kirjoitti:
Täytyy todeta että jos minun perhettä tässä pilkattaisi kuten täällä pilkataan tätä iltalehden perhettä niin tulisi mieleen että pitäisi ilmeisesti vedellä turpaan tai sopia vaparihäkkiin aika niin alkaisi läski tummua.
Sen verran asiatonta on että koen miehenä ja isänä että nyt saa riittää. Otan vaikka kahta vastaan on nimittäin kokemusta siitäkin ja pärjään ihan mainiosti kolmellekin suunsoittajille.
Tehkääpä itse omasta perheestänne iltalehteen novelli jos kehtaatte. Jumalauta!
Välipäivä piti olla mutta menen salille purkamaan raivoa. Niin jumalattoman typeriä kommentteja on tullut tänne. Miten te kehtaatte edes kirjoittaa toisten perheestä noin julkeita juttuja? Ettekö te häpeä? Yrittäkääs asettua tämän perheen tilalle.
Näyttäisi olevan totta että suomalaiset ovat epäempaattisinta kansaa maailmassa
Tane 37
Ok, asetun perheen asemaan. Iso tilava asunto ja asumiskulujen jälkeen 2800 euroa tassuun pelkästään sohvalla makaamalla. Siihen päälle kakuista tuleva veroton tulo, kakut keskimäärin näyttäisivät olevan 50e hintaisia eli kuukaudessa tulee tekotahdin perusteella useampi satanen puhtaana käteen. Ruokaa saadaan pilkkahintaan lahjoituksina. Päästään perheen kanssa risteilylle ja lintsille, mammalla on ammattimaisesti värjätyt siniset hiukset, kaksi hyvinhoidettua rotukoiraa ja pleikkari viihdykkeenä. Ja lisää pitäisi saada.
Samaan aikaan itse teen korkeakoulutettuna kokopäivätyötä ja suhteellisen korkeasta liksasta käteen ei jää tuollaista summaa edes ennen asumiskuluja. Tämä siksi että palkastani lähtee kolmasosa veroja, jotta Mäkisen perheellä olisi lokoisat oltavat. Ei mene nallekarkit tasan. En ole edes kateellinen perheelle koska he herättävät valehtelullaan ja loisinnallaan halveksuntaa, vaan vihainen siitä että toiset eivät viitsi osallistua yhteiskunnan toimintaan. Verorahoja nostetaan tuhansia euroja kuussa mutta edes niistä kakuista ei makseta yhteiskunnalle takaisin. Ilmeisesti kuitenkin vapaaehtoisesti ovat yhteiskunnan tuille heittäytyneet kerta haastattelussa totesivat että Vantaalta Ouluun muutto jätti isän työttömäksi.
Ps. Pelkästään yläasteikäiset pojanklopit ja valkoroskan edustajat uhkailevat "läskin tummumisella".
Näyttäisi sille että meidän perheenkin kannattaisi muuttaa Ouluun.
Kun kerta vuokrat ovat niin korkeita ja minimipalkka on matala ja oman alan töitä ei ole tarjolla.
Ei tässä työnteolla yksinkertaisesti elä. Muuten olisi ihan ok mutta kun se neljänkympin raja on ylitetty ja asuntolainaa tai töitä ei ole.
Minä oikeasti aikuisena tunnen että olen velvoitettu kunnolliseen elintasoon ja näyttäisi sille että iltalehden perheellä on kunnollinen elintaso. Meidän perhe haluaa samat tulot.
Kyllä minunta jo alkuun oudostutti, että voiko tämä artikkeli olla joku pila. Mutta sitten valkeni, olihan se todella Iltasanomat,joka jutun julkaisi, ja se nyt on sellainen trollipesä ja rikkaiden airut, että en ihmettele. Tarkoitushakuista, todellakin. En toisaalta ymmärrä, että joku menee tuollaista tilaansa valittamaan julkisesti. Saakohan paljonkin tuohta entisten lisäksi elämäänsä sulostuttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Ottaa vastaa teoistaan, ottaa vastuu teoistaan?!? MENE TÖIHIN JA ELÄTÄ PERHEESI V***N LOINEN!
Minä olen filosofian lisensiaatti.
Saan ansiosidonnaisena enemmän kuin sinä kärpänen.
Niin ja niitä töitä ei yksinkertaisesti ole joten en mene töihin. Tienaan ihan kivasti tekemättä yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottaa vastaa teoistaan, ottaa vastuu teoistaan?!? MENE TÖIHIN JA ELÄTÄ PERHEESI V***N LOINEN!
Niin ja niitä töitä ei yksinkertaisesti ole joten en mene töihin. Tienaan ihan kivasti tekemättä yhtään mitään.
Niin..?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin..?
Lisensiaatti on korkea-arvoinen. Vain harvat ihmiset kykenevät lisensiaateiksi.
Tavallaan hölmöä huudella ihmisille näinä aikoina että mene töihin jos töitä ei yksinkertaisesti ole tarjolla. Tuollainen huutelu on jopa ala-arvoista ja asiatonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miltä alalta? Mistä työstä sait niin hyvän ansiosidonnaisen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin..?
Tavallaan hölmöä huudella ihmisille näinä aikoina että mene töihin jos töitä ei yksinkertaisesti ole tarjolla. Tuollainen huutelu on jopa ala-arvoista ja asiatonta.
Juurihan tässäkin tapauksessa isäntä teki töitä kotileipomossa, eli töitä oli. Kun veronmaksunaika koitti niin sitä ei haluttu tehdä.
Se että lypsää yhteiskunnalta kaikki tuet ja sen jälkeen heittää pimeänä keikkaa niin se on v***u ala-arvoista ja asiantonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin..?
Taitaa olla Lahdesta tämä lisensiaatti. Jäi erään videon perusteella nopealla tahdilla työttömäksi. Videolla korosti omaa erinomaisuuttaan lisensiaatin kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin..?
Taitaa olla Lahdesta tämä lisensiaatti. Jäi erään videon perusteella nopealla tahdilla työttömäksi. Videolla korosti omaa erinomaisuuttaan lisensiaatin kautta.
Kerro lisää, nyt alko kiinnostaa :)
Mix ihmiset hommaa kakaroita jos valittaa sit rahojen vähyydestä. En ymmärrä
Vierailija kirjoitti:
Lapsia hommataan koska yhteiskunta painostaa siihen.
Tarvitaan lisää veronmaksajakarjaa. Karjaa lisää jota lypsetään.
Harva ihminen itse päättää omasta lapsettomuudestaan tai lapsellisuudestaan.
Lapsettomuus on usein tietynlaista vastuunpakoilua ja pelkuruutta. Miksi vitussa kuulua yhteiskuntaan jos ei halua tukea lapsien syntyvyyttä tai edes halua lisääntyä.
Ei yhteiskunta elä jos syntyvyys loppuu.
Kysyisit pikemminkin että miksi ihmiset eivät lopeta itseään vaikka yhteiskunnan tarjoama mahdollisuus elää on paljon huonompi vaihtoehto kuin elämä ilman yhteiskuntaa villissä luonnossa?
Vastauksina on että yhteiskunta on karsinut pois ihmisiltä taidon menestyä ilman kauppoja ja ostoskräkkereitä. Moni pelkää. Sitten tulee vielä se että suurimmalla osalla on eloonjäämisvietti. On todella vaikeaa tappaa itseäään vaikka ei ole rahaa eikä ravintoa eikä työtä. Monella tilanne on sellainen ettei elämä yhteiskunnan sääntöjen mukaan ole kannattavaa mutta ulospääsyä ei ole. Yhteiskunnan pitäisi tukea syrjäytymistä paremmin.
köyhyys köyhyys köyhyys kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomuus on usein tietynlaista vastuunpakoilua ja pelkuruutta. Miksi vitussa kuulua yhteiskuntaan jos ei halua tukea lapsien syntyvyyttä tai edes halua lisääntyä.
Kysyisit pikemminkin että miksi ihmiset eivät lopeta itseään vaikka yhteiskunnan tarjoama mahdollisuus elää on paljon huonompi vaihtoehto kuin elämä ilman yhteiskuntaa villissä luonnossa?
Vastauksina on että yhteiskunta on karsinut pois ihmisiltä taidon menestyä ilman kauppoja ja ostoskräkkereitä. Moni pelkää. Sitten tulee vielä se että suurimmalla osalla on eloonjäämisvietti. On todella vaikeaa tappaa itseäään vaikka ei ole rahaa eikä ravintoa eikä työtä. Monella tilanne on sellainen ettei elämä yhteiskunnan sääntöjen mukaan ole kannattavaa mutta ulospääsyä ei ole. Yhteiskunnan pitäisi tukea syrjäytymistä paremmin.
VMP!
Vierailija kirjoitti:
Nyt on yksi ihminen laittanut napakkaa asiaa kotileipomon kommentteihin.
Mitähän rouva vastaa?
Mitä vastasi?
köyhyys köyhyys köyhyys kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se ole niin että tuo loisiminen periytyy vanhemmilta lapsille hienona esimerkkinä. Miten kuvittelet että sossupummien lapsista muka tulisi työssäkäyviä veronmaksajia?? Mielummin niin vähän lapsia kuin mahdollista näihin perheisiin joilla ei ole edellytyksiä heitä itse elättää!!
Voi miten typerä kommenttisi olikaan...
t äiti jonka lapsista 3 on jo vakitöissä teitä loisia elättämässä.
Vissiin mamu-uutisista pulaa, kun tätä pitää jauhaa.
Lukekaa mitä menoja perheellä on ja laskekaa mitä tuo summa tekee per nenä.
Jos joku kadehtii kehitysvammaista lasta, miettikää mitä erityisruokavalioita heillä on, plus vaipat plus elämää helpottavat välineet jne, joihin kaikkiin ei saa täyttä tukea.
Hankkikaa nyt edes elämä!
Tekikö joku näistä ilmiannon Kelalle tai verottajalle? En todellakaan kadehdi perheen osaa, mutta eihän tuo nyt vaan ole millään muotoa oikein että nostelevat kaikki mahdolliset tuet ja sitten tienaavat pimeästi tuolla kakkubisneksellään.