Siis mitä? Käteen jää vain 2800€ kuussa vuokran jälkeen ja nää on köyhiä?
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001939850.html
Meillä ei jää puoliakaan tuosta ja 5 hlö perhe.
Kommentit (570)
Siis mitä helvettiä?! Perheelle jää melkein 3000 € vuokran jälkeen ja ruikuttavat köyhyyttä??? Onko tää joku vitsi...
Vierailija kirjoitti:
Joku vois tehdä ilmoituksen soskuun ja verottajalle, itse olen lähettänyt viestiä Ilta-Sanomiin ja Oulun kaupungin terveystarkastajalle ja isoimmalle päällikölle.
Minä työssä käyvä ihminen en pääse tuollaisille ansioille edes bruttona mitä nämä nykii vastikkeetta nettona.
Minä olen laittanut kelalle ja verottajalle. Vihaksi pistää, koska itse maksaa 2200 euron kuukausituloista isoa veroprosenttia ja nämä vain makaavat kotona ja kiskovat kaikki edut ja kauppiaat vielä antaa ruokaa ilmaiseksi. Minä joudun ne alennuslihat ostamaan sieltä kaupasta itse, kukaan ei tarjoa meille mitään ilmaiseksi.
Ja särkyjä tässä on itselläkin. Selässä ja niskassa kulumaa ja jatkuvia hermosärkyjä. Mutta silti töissä kuljetaan ja itse maksetaan kaikki ja maksetaan nähtävästi tällaisen yhteiskunnan tukien väärikäyttäjienkin elämä.
Joten ilmoitus on lähtenyt kelalle ja verottajalle.
Vierailija kirjoitti:
Joku vois tehdä ilmoituksen soskuun ja verottajalle, itse olen lähettänyt viestiä Ilta-Sanomiin ja Oulun kaupungin terveystarkastajalle ja isoimmalle päällikölle.
Minä työssä käyvä ihminen en pääse tuollaisille ansioille edes bruttona mitä nämä nykii vastikkeetta nettona.
Laitoitko omalla nimellä yhteystietojen kera?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikki kotileipureiden kakkutehtaat tuntuvat olevan veronkiertoa. Onko olemassa rehellistä kotileipuria? Verottajan olisi syytä tutkia muutenkin netissä mainostavat kotibisnekset. Villi veikkaukseni on, ettei suurin osa maksa veroja myynneistään. Kuitenkin nämä kotona olevat ovat lähes aina tukien saajia, mutta mitään ei kuitenkaan maksettaisi takaisinpäin yhteiskunnalle.
En sanoisi noinkaan. Moni joka maksaa verot tekee kotona, koska erillisen tilan vuokraaminen voi äkkiä tehdä hommasta kannattamatonta. Jos koti soveltuu hommaan niin saa verohelpotusta, kun käyttää omaa kotia tulonhankintaan. Tunnen kaksi tässä suhteessa rehellistä tekijää.
Niin ja itse olen aloittamassa toiminimellä viestinnän hommia ja kotia tulen käyttämään toimistona. Ihan tavallista tänä päivänä!
Samoin. Itsellä sisustussuunnittelutoimisto, kaverilla matkatoimisto ja kolmannella catering. Oma on tmi ja noilla muilla oy. Ja verot maksetaan jokaisesta tienatusta sentistä.
Joo, ärsyttää leimaaminen. On parempi ottaa asioista selvää, kuin leimata kaikki pimeän työntekijöiksi. Mäkiset on ihan selvä case, mut noin yleisesti.
Vierailija kirjoitti:
Katsotaan päivittääkö Ilta-Sanomat juttuaan. Vinkit ja linkit on annettu sekä kuvakaappaukset. Joten kyseisen pariskunnan ei auta poistella mitään netistä.
Kyllä itselleni puhkesi suorastaan raivo. Tuo kotileipomo oli itselleni se viimeinen piste. Selvitelkööt viranomaiset ovatko he yrittäjiä. Onko verotusasiat kunnossa, onko koti hyväksytty elintarvikehuoneistoksi, onko hygieniapassit yms.
Mikä meteli nostetaan jos eivät reagoi? Yleisöosastokirjoitus?
Vierailija kirjoitti:
Katsotaan päivittääkö Ilta-Sanomat juttuaan. Vinkit ja linkit on annettu sekä kuvakaappaukset. Joten kyseisen pariskunnan ei auta poistella mitään netistä.
Kyllä itselleni puhkesi suorastaan raivo. Tuo kotileipomo oli itselleni se viimeinen piste. Selvitelkööt viranomaiset ovatko he yrittäjiä. Onko verotusasiat kunnossa, onko koti hyväksytty elintarvikehuoneistoksi, onko hygieniapassit yms.
Eivät varmasti päivitä. Mitä ne päivittäisi? "Köyhyysperheen taustalta löytyi kotileipomo". Ei ne tuollaista voi julkaista. Eikö ne sitäpaitsi joudu kysymään luvan noilta mäkisiltä, jos kirjoittavat uuden jutun? Ei varmaan heru lupaa/kommenttia.
Ne etsii kuumeisesti jotain uutta nyyhkytarinaa jo. Varmaan löytyy joku hometalossa sairastunut perhe ja sitten käy ilmi, että perheen isi on tehnyt kylppäriremppaa itse, kun on joskus nähnyt jonkun kaverin tekevän ja se näytti helpolta.
Loputon suo.
Oikeasti hädänalaista ne ei ikinä tule löytämään, koska oikeasti avun tarpeessa olevat häpeävät tilannettaan (vaikkei siis aihetta olisi).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät varmasti päivitä. Mitä ne päivittäisi? "Köyhyysperheen taustalta löytyi kotileipomo". Ei ne tuollaista voi julkaista. Eikö ne sitäpaitsi joudu kysymään luvan noilta mäkisiltä, jos kirjoittavat uuden jutun? Ei varmaan heru lupaa/kommenttia.
Ne etsii kuumeisesti jotain uutta nyyhkytarinaa jo. Varmaan löytyy joku hometalossa sairastunut perhe ja sitten käy ilmi, että perheen isi on tehnyt kylppäriremppaa itse, kun on joskus nähnyt jonkun kaverin tekevän ja se näytti helpolta.
Loputon suo.
Oikeasti hädänalaista ne ei ikinä tule löytämään, koska oikeasti avun tarpeessa olevat häpeävät tilannettaan (vaikkei siis aihetta olisi).
Lehdet voisi julkaista joskus köyhyyteen liittyviä myönteisiä uutisia, miten siitä on noustu. Ihan tasapuolisuuden ja myönteisen näkyvyyden hengessä.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä helvettiä?! Perheelle jää melkein 3000 € vuokran jälkeen ja ruikuttavat köyhyyttä??? Onko tää joku vitsi...
Tää taitaa olla vaan vitsi.
Toinen juttu on se että Sanoma saa av:lle aikaan paljon keskusteluita, että sillä lailla.
Miten joku voi olla kateellinen cokacolasta ja playstationista?
Ja mitä se kenellekään kuuluu jos juo cokacolaa ja pelaa playstationia?
Mikä se ongelma on? Ja vielä se että mikä elämänhallinta ongelma on siinä jos juo tai tykkää cocacolasta ja playstationin pelaamisesta? :D
Pitäisikö käydä kirkossa kuten tietty väki haluaa?
Jokaisella on vapaus itse päättää siitä miten elämänsä elää.
Keskittykääs omaan elämäänne, vai onko se niin köyhää että pitää kritisoida muiden päätöksiä?
Ainahan näitä mieleltään köyhiä ja kateellisia löytyy joiden mielestä muiden pitäisi elää kuten he haluavat.
Ymmärrän kyllä ihmisten turhautumisen, mutta moniko oikeasti sisäistää, mistä hyvä- ja huono-osaisuudessa on varsinaisesti kysymys. Köyhyys tarkoittaa harvoin rahan puutetta, kiitos hyvinvointivaltion tulonsiirtojärjestelmän. Kukaan köyhä perhe ei myöskään muutu sillä hyväosaiseksi, että heille siirrettäisiin vaikkapa 10 000 euroa tilille puhtaana käteen joka kuukausi. Kansankielellä ilmaisuna: ei kannettu vesi kaivossa pysy.
Huono-osaisuus on henkisten, sosiaalisten, kulttuuristen ja taloudellisten resurssien niukkuutta. Rahan antaminen voi pahimmillaan jopa pahentaa tilannetta, kun umpikujassa oleva ja monista asioista kärsivä ihminen ei pysty tekemään itsensä kannalta edullisia valintoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää taitaa olla vaan vitsi.
Toinen juttu on se että Sanoma saa av:lle aikaan paljon keskusteluita, että sillä lailla.
Ei ole todellista! Niinpä onkin. AV on Sanoma median omistama 😂
Vierailija kirjoitti:
Toivotaan kuitenkin ettei lasten elämä mene piloille teidän ilmoitusten takia. Monilla lapsilla ja nuorilla menee jo muutenkin aika kehnosti. Sen lisäksi sitten vaikeutetaan lisää elämää.
Toivotaan vain parasta, ei pahinta.
Osa teistä toivoo pahinta. Kuolemaa jne. Olette sairaita ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän kyllä ihmisten turhautumisen, mutta moniko oikeasti sisäistää, mistä hyvä- ja huono-osaisuudessa on varsinaisesti kysymys. Köyhyys tarkoittaa harvoin rahan puutetta, kiitos hyvinvointivaltion tulonsiirtojärjestelmän. Kukaan köyhä perhe ei myöskään muutu sillä hyväosaiseksi, että heille siirrettäisiin vaikkapa 10 000 euroa tilille puhtaana käteen joka kuukausi. Kansankielellä ilmaisuna: ei kannettu vesi kaivossa pysy.
Huono-osaisuus on henkisten, sosiaalisten, kulttuuristen ja taloudellisten resurssien niukkuutta. Rahan antaminen voi pahimmillaan jopa pahentaa tilannetta, kun umpikujassa oleva ja monista asioista kärsivä ihminen ei pysty tekemään itsensä kannalta edullisia valintoja.
Unohdit terveydelliset tekijät ja päihdeongelmat.
Nyt kieltämättä tuli paha mieli perheen puolesta. Tuskin edes ymmärsivät tekevänsä veropetosta. Toivottavasti rouva kuitenkin jatkaa kakkujen tekoa veroja maksaen.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kieltämättä tuli paha mieli perheen puolesta. Tuskin edes ymmärsivät tekevänsä veropetosta. Toivottavasti rouva kuitenkin jatkaa kakkujen tekoa veroja maksaen.
Älä naurata. Kukaan harmaata taloutta kannattava/ylläpitävä ei ei ole tietämätön sen laittomuudesta. Ja mahdollisista seurauksista. Syy on ahneus. Perhe on käyttänyt uskomattoman paljon älyä saadakseen vilpillä irti kaiken mahdollisen, mitä vaan voi saada irti (Torstain perhe, leipäjonot, tuetut lomat...).
Kellä työssäkäyvällä pariskunnalla jää vuokran jälkeen käteen 2800 euroa??
Hohhoh! Ihmetyttää ehkä eniten kuitenkin tuon rouvan sininen tukka, in the end 😂. Olin järkyttynyt, kun joku kirjoitti, että hän 36-vuotias. Luulin vitsiksi. No joo, mautonta multa... Vituttaa vaan ihan kaikki tässä tapauksessa, jopa toi fleda.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivotaan kuitenkin ettei lasten elämä mene piloille teidän ilmoitusten takia. Monilla lapsilla ja nuorilla menee jo muutenkin aika kehnosti. Sen lisäksi sitten vaikeutetaan lisää elämää.
Toivotaan vain parasta, ei pahinta.
Osa teistä toivoo pahinta. Kuolemaa jne. Olette sairaita ihmisiä.
Jahas, Rva Mäkinen taisi tulla linjoille. Jännittääkö jo koska veroviranomaiset ottaa yhteyttä?
Eniten mua alkaa nyt huolestuttamaan suomalaisten toimittajien taso. Ennen lehdissä oli oikeasti uutisia, luotettavia uutisia. Poislukien ehkä seiska. Nyt menee ihan mikä tahansa läpi.
Enkeli-Elisa, ei minkäänlaista taustatutkimusta.
Se häädön saanut espoolaisperhe. Nyt en tätä muista tarkemmin. Vuokrat siis maksamatta.
Alaikäinen kakkumaakari, taustalta löytyi vähän kaikkea kyseenalaista.
Säre syrämmes-projekti. Hautautui hiljaisuudessa
Nyt tämä oululaisperhe. Ihan ei taida kestää päivänvaloa näidenkään touhut.
Nettilehti saa klikkejä ja koko jutun paljastuttua hevonpeeksi, unohdetaan kaikki ja työnnetään seuraava nyyhkytarina tuutista ulos.