Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sitten kun kuolee?

08.03.2006 |

Onko tätä kuollutta hlöä enää missään muualla kuin muistoissa ja sydämessä? Olisi jotenkin niin helppoa uskoa että kuollutkin hlö olisi edelleen vaikkapa siellä taivaassa ja jälleennäkeminen olisi tiedossa mutta jotenkin se rationaalinen skeptikko puoleni haraa asiaa vastaan.

Että hän näkee ja ehkä kuuleekin heitä jotka häntä jäivät kaipaamaan ja jatkamaan elämäänsä surun ja ikävän kanssa. Että hän voisi silti seurata jälkeenjääneiden elämää.

Voisiko olla niin?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä osaa ajatella noinkaan että he nukkuisivat jotakin " parempaa" ? odotellen..

Vierailija
2/7 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että siihen se sitten osaltamme jää. Ruumis maatuu ja hajoaa, alkuaineet jatkavat kiertoaan. Jäljelle jääneet muistavat vainajaa aikansa, sitten sitä vähitellen unohtuu. Jotain jää kuitenkin elämään sukupolvien ketjuun: tarinoita, tapoja, rakkautta...

Joskus mietin, miten lohdullista olisi ajatella kuolleiden seuraavan meidän elävien elämää. Mutta oisko sekään niin hauskaa? Kiinnostaisiko niitä edes? Että katotaanpa nyt vähän " Kauniita ja rohkeita" ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nain (tassa linkissa lisatietoja)

http://www.mormon.org/learn/0,8672,1144-19,00.html

Toivottavasti voit saada siita jotain uutta nakokantaa omille ajatuksillesi ja naet kuinka jotkut muut uskovat.

Naihin ap:n kysymyksiin ei monikaan uskonto tai elamankatsomus anna vastausta, kumma kylla. Miten kaikki vaan loppuisi kuin seinaan, ihmisen kuoltua? Ei minun jarkeni kylla ymmarra sitakaan. Kuten ylla mainitussa linkissa on mainittu, itse uskon elaman jatkuvan kuoleman jalkeen. Se on erittain lohduttava tieto ainakin minulle. Jotenkin tuntuu, etta jos nain ei olisi, mita mielta tassa elamassa sitten. Nain hieno maailma luotu ja nain hieno ihmiskeho kaikkine toimintoineen, mita jarkea kaikella olisi, jos kaikki vaan loppuisi maalliseen kuolemaan.

Vierailija
4/7 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovainen=Taivaaseen Jumalan luokse

Ei uskova (eikkari)= Tuonelaan(helvetti)

Vierailija
5/7 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen joskus ollut kuolleena elvytyksen aikana pari minuuttia ja se olotila oli todella ihana(ei valoja tunneleissa tmv.vaan yksinkertasesti uni ilman unia,rauha).

Kristittynä tietty uskon että mut tosta olotilasta herätetään viimiselle tuomiolle,kuten kaikki muutkin.

Jos näin ei sitten tapahdukkaan,niin kuolema on vain kaunis tapa " rentoutua" olla olematta!=)

Vierailija
6/7 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

harriet_:

Uskovainen=Taivaaseen Jumalan luokse

Ei uskova (eikkari)= Tuonelaan(helvetti)

Muinaissuomalaista uskontoa edustavana haluan vain todeta suureen ääneen, että Tuonela (Manala, Vainajala - rakkaalla lapsella on monta nimeä) EI ole sama kuin kristittyjen helvetti.

Tuonela on paikka, johon minun uskoni mukaan kaikki matkaavat kuoleman jälkeen. Elämä jatkuu siellä samankaltaisena kuin mitä se on ollut täälläkin. Usko siihen, että tekemäni pahat teot kostautuvat jo tässä elämässä eikä jossakin hamassa tulevaisuudessa, mahdollisesti tulevassa elämässä motivoi minua huomattavasti paremmin elämään elämääni kunnolla.

Vierailija
7/7 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kaksi tietä, toinen menee taivaaseen ja toinen helvettiin, iankaikkisesti.

Mat.

7:13 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;

7:14 mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.

Joh.

14:6 Jeesus sanoi hänelle: " Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi