Miksi niin monet pullat leivotaan VETEEN??
Kyllä kuluttajia taas jymäytetään. Kaupoista ei meinaa saada enää kunnon pullaa. Melkein kaikki on leivottu veteen. Miksi ihmeessä? Se maistuu ihan erilaiselle kuin ihana maitoon leivottu pulla, tai edes sellainen on parempi johon on laitettu maitojauhetta.
Lisäaineita on myös paljon. Ja rasva... oi miksi ei käytetä voita, vaan kaikenmaailman kamalia pahanmakuisia margariineja ja palmurasvaa? Useat voilla leivottuna mainostetut pullat on leivottu vain puoliksi voilla ja loput rasvasta on margariinia. Kuluttajien todellista harhauttamista! Onhan se varmasti halvempaa tehdä veteen ja halparasvaan, mutta silloin maku on myös karsea.
Aina ei ole mahdollista tehdä itse, ja kaikki eivät osaakaan. Onneksi Turun torilta saa maanantaisin oikeaa täysmaitoon tehtyä voilla leivottua lisäaineetonta pullaa. Kauppojen valikoima on pettymys.
Kommentit (24)
Oletkos koskaan itse kokeillut tehdä pullaa veteen? Tulee paljon pehmeämpiä pullia. Tein kerran muinoin ekaa kertaa veteen, kun kaapissa ei ollut maitoa ja pullia oli pakko saada. Siitä lähtien olen tehnyt ne veteen. Myös lätyt maistuu aivan samalle veteen tehtynä.
Samaa mieltä, ei saa oikeaa pullaa enää mistään! Täytyy alkaa leipomaan itse. Saa mitä haluaa!
Ei se laktoositon jäätelö sullekaan haitallista ole. Voit kyllä syödä sitä ihan turvallisin mielin.
Kuulostat itse aika nirsolta vaikka valitat että kaikki ruoat tehdään nirsoimman mukaan 😜
Sulle tekisi hyvää kokeilla ihan oikeasti vaikka jonkun maitoallergisen elämää. Edes yhden päivän ajan.
Mene vaikka kahvilaan ja kysy onko heillä mitään maidotonta syötävää, makeaa tai suolaista. Yleensä asiaa lähdetään tarkistamaan ja pitkän odotuksen jälkeen saattaa löytyä yksi tuote joka on maidoton. Aina ei edes sitä yhtä.
Ainoastaan vegaanisia syötäviä tarjoavilta löytyy useita vaihtoehtoja. Niitä vegaanipaikkoja vaan ei ole kovin monta.