Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kellään aikuisen sänky olohuoneessa ja lapsilla omat huoneet? Toimiiko?

Vierailija
27.10.2016 |

Onko kellään oma sänky olohuoneessa ja lapsilla omat huoneet? Toimiiko tällainen järjestely? Unelmien asunto löytyi, mutta makuuhuoneita "yksi liian vähän". Olohuone tosi iso ja siihen saisin oman sänkyni. Mietin, että toimiiko tällainen järjestely. Asun siis yksin kahden teinin kanssa.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli meillä kun asuttiin tilapäisesti 1,5 vuotta hieman liian pienessä aso-asunnossa, koska oli myyty oma ja rakennettiin taloa. Lapset makkareissa, toisessa yksi ja toisessa kaksi. Meillä oli olohuoneen nurkassa sänky ja päädyssä vaatekomerot vähän tilan jakajana.

En kyllä haluaisi tuollaista pysyväksi ratkaisuksi itse, vaikka tunnen kyllä ihmisiä joilla on tuollainen järjestely kun odottavat että lapset lähtee omilleen.

Meillä on tällainen ratkaisu. Ei mitään kiirettä päästä teineistä eroon, päinvastoin toivottavasti asuvat vielä opiskelujen loppuun kotona ainakin.

Yh

Vierailija
22/28 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimi ainakin muutaman vuoden väliaikaisratkaisuna. Olkkari oli iso, joten poikittain asetettu tukeva kirjahylly toimi tilanjakajana jolloin sängyn kolonenkin oli melkein oma huone. Minulle oleellista oli että sänkyni ei ollut vieraille oleskelutilaa, vaan selkeästi oma paikkani jossa oli seiniä ympärillä.

Raha tässäkin varmaan (?) kysyjällä ratkaisee. Sitten pitää vain miettiä mitä epämukavuutta sietää mieluiten, isompaa lainaerää, huonompaa sijaintia vai oman huoneen puutetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos unirytmit ovat kuta kuinkin samanlaiset, niin ei ongelmaa. 

Olen itse niin iltauninen, että häiriinnyin, kun nuoret hakivat iltapalaa vielä kymmenen jälkeen (keittiöön kulku olkkarin kautta) eli meillä oli vähän hankalaa. Enhän minä lapsia voi nälässä pitää sen takia, että nukun niin aikaisin. 

Tämä oli kuitenkin väliaikainen ratkaisu ja toisen muutettua parissa vuodessa omilleen, sain minäkin huoneen. Eli meillä oli kolmio ja teineillä omat huoneet. 

Vaikka meillä on kaikilla omat makuuhuoneet niin lapsilta on vaadittu että ilatapalat käydään syömässä ennen yhdeksää. Yöllä ei kolistella keittiössä hakemassa syötävää ja teetä keittämässä. Valvokoon vaikka koko yön, kunhan aamulla ei kiukutella heräämistä, eikä yöllä häiritä muita. Vessa on ainoa paikka minne on asiaa yhdeksän jälkeen.

Jos on natsi meininkiä jos ei omassa kotonaan saa käydä syömässä ja juomassa silloin kun huvittaa niin kauan kun ei hirveästi rymistele.

Miksi ihmeessä yöllä pitäisi käydä syömässä? Koko ilta aikaa hoitaa tarpeensa. Yöllä nukutaan tai ainakin annetaan muiden nukkua.

Koska iskee nälkä? eikä yhdeksältä ole edes vielä myöhä varsinkaan teinille. Jos olet niin herkkäuninen ettei kestä normaaleja hiljaisia elämän ääniä niin hanki korvatulpat. Tosin sinun olisi kannattanut miettiä edes lasten hankintaa kunnolla jos et niistä lähteviä ääniä kestä.

Vierailija
24/28 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on kaksi aikuista ja yksi lapsi. Asutaan noin 50 neliöisessä kaksiossa. Lapsella on oma huone ja vanhemmat nukkuu olkkarissa. Vähän on ahdasta, mutta pakko mennä näillä järjestelyillä toistaiseksi, koska tulot on pienet opintojen takia. Itse en haluaisi tälläistä järjestelyä, ellei olisi ihan pakko. ;)

Vierailija
25/28 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meillä olisi yksi makuuhuone "liian vähän" niin päätyisin juurikin tuollaiseen ratkaisuun.

Nykyäänkin teinit lorvii omissa huoneissaan, omissa menoissaan ja yhdessä vietetään aikaa keittiön pöydän äärellä. Ei nuo edes katso telkkaria kanssani! Joten tällä hetkellä koen, että asunto on kokonaan käytössäni poislukien teinien huoneet.

Sänky kyllä pitäisi muuten rauhoittaa, eli jotain sermiä eteen ja ilmoitus, että mun sänkyyn ei mennä. Eikä muutenkaan henkilökohtaisessa tilassa oleskeltaisi turhaan.

Vierailija
26/28 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän asunto on siinä mielessä perinteinen, että keittiö ja olohuone ovat omia huoneitaan eli kummastakin käynti vain eteiseen. Lapset ovat samaa sukupuolta ja he saivat makuuhuoneen, aikuisten sänky on olohuoneessa.

Meillä tämä järjestely on toiminut loistavasti. Me ollaan miehen kanssa niin hyväunisia, että toisen telkkarin katsominen ei häiritse toisen unta. Kumpikaan miestä ei herää edes lasten baari-iltojen jälkeen vaikka he käyvät syömässä vieressä olevassa keittiössä. Lapset ovat muuttaneet opiskelujen vuoksi pois kotoa ja käyvät täällä silloin tällöin, joskus asuvat koko kesän kesätöiden takia.

Minä suunnittelin, että lasten muutettua otetaan makkari omaan käyttöön, mutta mies oli alusta asti sitä vastaan. Nyt kun se olisi mahdollista, niin minäkään en enää halua vaihtaa huonejärjestystä.

Tässä on vietetty ihan sujuvasti rippi- ja yo-juhlat. Asunto on maksettu aikapäivää sitten, vastike on edullinen, sijainti ja naapurusto kivat, joten vakavissaan ei olla vaihtoa harkittu. Pysymällä tässä saatiin lapsille säästettyä ihan hyvät rahat opiskeluita varten eikä muustakaan ole tarvinnut ihmeemmin tinkiä.

Vierailija
27/28 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimi ainakin muutaman vuoden väliaikaisratkaisuna. Olkkari oli iso, joten poikittain asetettu tukeva kirjahylly toimi tilanjakajana jolloin sängyn kolonenkin oli melkein oma huone. Minulle oleellista oli että sänkyni ei ollut vieraille oleskelutilaa, vaan selkeästi oma paikkani jossa oli seiniä ympärillä.

Raha tässäkin varmaan (?) kysyjällä ratkaisee. Sitten pitää vain miettiä mitä epämukavuutta sietää mieluiten, isompaa lainaerää, huonompaa sijaintia vai oman huoneen puutetta.

No raha nimenomaan on se ratkaiseva tekijä. Lainan määrä tai kulut eivät putoa, mutta sijainti paranee merkittävästi, mikä helpottaa kaikkien elämää ja menoja. 

Mutta kiva kuulla, että tällainen järjestely toimii.

ap

Vierailija
28/28 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ja toimii ihan hyvin.

Tosin toki toive, että jossain vaiheessa löydämme sopivan asunnon, missä 1 makkari lisää