Yhteenmuutto alkoi kaduttaa :(.. mitä tehdä tässä tilanteessa+??
Aloin muutama kuukausi sitten seurustella tosi ihanan miehen kanssa, ja pari viikkoa sitten muutimme yhteiseen kotiin. Nyt haluan kuitenkin perua koko jutun, koska yhdessä asuminen hänen kanssa ei mielestäni suju yhtään. Olimme kyllä viettäneet melkein koko seurustelun ennen avoliitoa yhdessä mutta tämä ei vain toimi mielestäni enää... Miten minä kerron tämän miehelle ja mistä minä nyt saan äkkiä uuden kämpän, edellinen asuntoni on jo irtisanottu ja uusi vuokralainen muuttanut sinne jo :(..?
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
Miten tilanne on päässyt tuollaiseksi? Miksi yhdessä asuminen ei nyt toimikkaan?
Minusta tämä juttu ei vain tunnukaan oikealta nyt kun olen laittanut hynttyyt hänen kanssaan yhteen. Ei hänessä tai hänen elintavoissaan ole muuten yhtään mitään vikaa. ap.
Miksi niin nopeasti muutitte yhteen :0 kannattaisiko nyt ensin keskustella miehen kanssa
Vuosia pitää olla yhdessä, että voi muttaa yhteen. Toki tsäkällä ja nuoruudella voi osua yhteen. Itse tajusin kakarana muuttaaneena yhteen vasta vuosien päästä, että eihän tämä voi olla oiken.
Prinsessaharhailijoiden ongelmia. Jaxuhali.
Oletko se sama kun kyseli tätä aiemminkin? Oli jo uusi kiikarissa niin siksi ei maistunut uusi avoliitto vaikka miehessä ei mitään vikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tilanne on päässyt tuollaiseksi? Miksi yhdessä asuminen ei nyt toimikkaan?
Minusta tämä juttu ei vain tunnukaan oikealta nyt kun olen laittanut hynttyyt hänen kanssaan yhteen. Ei hänessä tai hänen elintavoissaan ole muuten yhtään mitään vikaa. ap.
Siis millä tavalla ei tunnu oikealta? Kai sulla joku syy sille on, jos miehessä ei ole mitään vikaa?
No voi kai sitä nyt vaan tuntua väärältä ilman, että tarvitsee lähteä sormella osoittelemaan miehestä vikoja!
Rauhoitu, ajattele asiaa nyt vaikka viikko-pari ihan itseksesi ilman että puhut miehelle mitään. Voi olla, että uusi tilanne vain hämmentää, ja olo menee ohi. Jos vaikka kahden viikon päästä edelleen tuntuu vakaasti ettei juttu toimi, puhu miehelle, ja teette yhdessä päätöksen.
Ootteko asuneet ennen yhdessä jonkun kanssa? Jos on vaan nyt sellainen alkushokki.
Odottele nyt vähän aikaa (kuukausi tai kaksi) ja jos tilanne ei muutu, niin sitten päätöksiä suhteen jatkosta.
Tää on ollut täällä aiemminkin,provoilija
Vierailija kirjoitti:
Miksi niin nopeasti muutitte yhteen :0 kannattaisiko nyt ensin keskustella miehen kanssa
Ihan kumpikin haluttiin hankkia yhteinen koti, koska meidän yhteiselomme on sujunut tähän asti ihan hyvin. ap.
Vierailija kirjoitti:
Oletko se sama kun kyseli tätä aiemminkin? Oli jo uusi kiikarissa niin siksi ei maistunut uusi avoliitto vaikka miehessä ei mitään vikaa.
En kyllä tiedä mistä puhut, en ole täällä kysellyt mitään kuin viimeksi ehkä vuosi sitten. Ja minulla ei ole uutta miestä kiikarissa, kyse on vain siitä ettei tämä meidän yhteiselo tunnu minusta yhtään oikealta enkä halua jatkaa tätä. ap
Voiko olla vaan jotain paniikkia siitä, että asiat ovat tapahtuneet liian nopeassa tahdissa? "Oikealta tuntuminen" on aika hämmentävästi muotoiltu jos mitään konkreettista ei tosiaan löydy taustalta.. sulattelisin tilannetta jonkin aikaa ja ehkä juttelisin miehen kanssa ennen mitään hätiköintiä. Tuntuuko nimenomaan yhdessä asuminen ongelmalliselta vai koko suhde ylipäätään? Positiivisetkin elämänmuutokset voi tuntua alkuun raskailta ja ahdistavilta, vaikka taustalla ei olisikaan ns. vääriä valintoja.
Vierailija kirjoitti:
Ootteko asuneet ennen yhdessä jonkun kanssa? Jos on vaan nyt sellainen alkushokki.
Odottele nyt vähän aikaa (kuukausi tai kaksi) ja jos tilanne ei muutu, niin sitten päätöksiä suhteen jatkosta.
Minulla on pari pitkää avoliittoa takana ja miehellä yksi. Enkä usko että tämä mitään alkushokkia on, minusta ei tunnu enää oikealta jatkaa tätä. En tiedä jaksanko odottaa kuukautta ja mieskin varmaan alkaisi epäillä jotain, en haluaaisi pitkittää tätä enää. ap.
Haluatko siis kokonaan eroon miehestä? Jos olet varma asiasta, niin mitä muita vaihtoehtoja on kuin alkaa pikaisesti etsiä itsellesi uutta asuntoa. Ja puhua ja selittää asia miehellesi.
Vierailija kirjoitti:
Haluatko siis kokonaan eroon miehestä? Jos olet varma asiasta, niin mitä muita vaihtoehtoja on kuin alkaa pikaisesti etsiä itsellesi uutta asuntoa. Ja puhua ja selittää asia miehellesi.
Joo haluan, olen aika varma siitä ettei meidän suhteemme voi toimia pitemmän päälle. Mutta voin vain kuvitella miten joudun romuttamaan miehen maailman näin :'( ap.
Suu auki vaan. Saattaahan se olla, että tunne on. Molemminpuolinen.
Ens kerralla sitten vähän harkintaa.
Mikäs siinä sitten. Kamat autoon ja menox.