Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hirvee ikävä exän lasta - kehtaanko soittaa lapsen äidille ja pyytää lasta yökylään?

Vierailija
26.10.2016 |

Siinähän se kysymys tulikin. Olin lapsen elämässä useamman vuoden.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En taida uskaltaa sanoa mielipidettäni uusperheistä, mutta kommentoin vain, että on niin monimutkaisia nuo perhekuviot nykyään , ei oikeasti pysy kärryillä.

Siksi näitäkin viestejä on hankala lukea kun ei hahmota kuka on äiti, kuka on exä ja kuka on nykyinen.

Niin eli sinulla on hahmottamishäiriö? Kykenetkö noin muutoin huolehtimaan itsestäsi?

Vierailija
22/30 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En taida uskaltaa sanoa mielipidettäni uusperheistä, mutta kommentoin vain, että on niin monimutkaisia nuo perhekuviot nykyään , ei oikeasti pysy kärryillä.

Siksi näitäkin viestejä on hankala lukea kun ei hahmota kuka on äiti, kuka on exä ja kuka on nykyinen.

Ei meidän tarviikaan hahmottaa. Lapsella on ainakin 3 tärkeää aikuista elämässään. Se on tärkeintä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva ajatus jos lapsikin haluaa nähdä sinut, kuten varmasti haluaa :) Olisipa itsellänikin ollut lapsena aikuisia, jotka varta vasten olisivat halunneet nähdä minua.

Vierailija
24/30 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos aloittaisit niin, että menet lapsen ja äidin kanssa syömään tai kahville tai jotain, ja loisit yhteyden myös äitiin. Täytyyhän äidin tietää ja tuntea henk.koht. jos lapsen yökylään päästää.

Vierailija
25/30 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni perheessä lapsi asuu vuoroviikoin äidillään ja isällään, ja tapaa välillä isän ex-vaimoa joko lapsen äidin tai lapsen isän kanssa sovitun mukaisesti.

Isä ja ex-vaimo olivat kuitenkin yhdessä seitsemän vuotta, joten sinä aikana lapselle ja ex-vaimolle kehittyi aika tiivis suhde.

Kun isän ja ex-vaimon välit olivat vielä hieman tulehtuneet eron jäljiltä, piti ex-vaimo alkuun yhteyttä vain lapsen äidin kanssa tavatakseen lasta.

Näin mä teen. Olin lapsen elämässä 6 vuotta aina tiiviisti. Omani ikävöivät myös sisarustaan. Exän lapsi on ollut meillä viikonloppuja ja lyhyempiä päiväreissuja. Ja sovin lapsen äidin kanssa aina. Ex tietää kyllä ja on tyytyväinen.

Vierailija
26/30 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot outo..

Vierailija
27/30 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun näkökulmastani vanhempien exien tapailu tuntuu hankalalta kun lapset vielä pk ikäisiä.

Tuntuu että jo pelkästään isällä oleminen joka toinen viikonloppu on niin paljon poissaoloa kotoa että en kyllä ihan siitä syystä haluaisi mitään muita tapaamisia. Vaikka hieno ajatus sinänsä, ehkä toimii jollain koululaisilla paremmin.

Vierailija
28/30 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oot outo..

Mun on ihan pakko kysyä että mitä outoa tässä on?

Ap on ilmeisesti ollut aika paljon mukana lapsen elämässä. Sanoi että isä "nyt taas vkl-isä" - eli lapsi on ollut apn ja miehen luona mahdollisesti useammin ennen eroa. Minusta olisi outoa jos tuollaisen järjestelyn jälkeen ei usean vuoden aikana olisi kehittynyt läheistä suhdetta lapseen. Kyllähän lapsilla on kummejakin - eikö ap voisi siis tuleivaisuudessa olla kummiin verrattavassa asemassa?

Vierailija
29/30 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun näkökulmastani vanhempien exien tapailu tuntuu hankalalta kun lapset vielä pk ikäisiä.

Tuntuu että jo pelkästään isällä oleminen joka toinen viikonloppu on niin paljon poissaoloa kotoa että en kyllä ihan siitä syystä haluaisi mitään muita tapaamisia. Vaikka hieno ajatus sinänsä, ehkä toimii jollain koululaisilla paremmin.

Jos lapsi on pistänyt aplle viestiä niin eiköhän ole koulussa. :D

Vierailija
30/30 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo toiveesi on lapsen kannalta ihannetilanne. Itse olen äidin asemassa, eksällä on avovaimo, josta lapsi tykkää. Luonnollisesti ovat muutaman vuoden kuluessa tulleet läheisiksi. Avovaimo on yksi tärkeä aikuinen lisää. Katsoisin, että jos eksä nyt eroaisi tästä naisesta, lapselle olisi rankkaa menettää hänet yhtäkkiä kokonaan. Enkä tiedä, miksi niin pitäisi olla. Olisi hyvä, jos he voisivat silloin tällöin tavata. Se olisi varmaan myös turvallisempaa lapsen psyykkisen kehityksen ja luottamuksen kannalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä