Syy miksei miehet halua puhua tunteistaan tai ongelmistaan naisille
Naisselittäminen, eli womansplaining. Jos mies avautuu asioistaan naiselle, niin nainen alkaa opettaa, valistaa ja holhota. Nainen tietää mielestään heti paremmin ja haluaa sanoa viimeisen sanan. Kukaan mies ei jaksa tuollaista jyräämistä. Naisilta puuttuu kyky kuunnella ja kyky empatiaan, halutaan vain oppimestarimaisesti opettaa ja parhaimmillaan jopa vähän "näpäyttää".
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Sitten on tietysti toinenkin tavallinen syy vältellä tunteista puhumista: Mies ei ole rakastanut puolisoaan aikoihin, mutta haluaa, että joku tiskaa ja antaa p****a.
Tää on mun pahin pelko :( ennen puhuttiin miehen kanssa kaikesta. Nyt sulkeutunut, äkäinen ja etäinen. "Kaikki hyvin" silti. Mitään keskustelua ei enää synny. En voi yrittää asiasta enää puhuakaan, sillä olen ottanut asian puheeksi niin monta kertaa, että kohta vaikutan neuroottiselta. Pelko on vaan sydämessä.
Vierailija kirjoitti:
Suurin syy miksi miehet ei puhu tunteista on se kun heidät on opetettu siihen! Eihän tosi mies itke tai puhu tunteista. Katso dokumentti nimeltä the mask you live in, löytyy netflixistä
Ei siinä ole mistään opettamisesta kyse. Vaan miehet ei ole kuin naisia. Älä tule miehille selostamaan mitä miesten pitäisi ajatella ja käyttäytyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ps. Miksi mies sanoo aina että "kaikki hyvin" vaikka on vittuuntunut, äkäinen ja selvästi ahdistunut?
Ei kiinnosta märehtiä ongelmaa kenenkään kanssa juuri sillä hetkellä.
Sitten se sanotaan juuri noin, eikä valehdella päin naamaa.
Typerä mies sanoo nuin, älykäs vaikenee tai valehtelee. Minkähän vuoksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu miehestä. Jotkut on sellaisia provosoivia, jotenkin uppiniskaisia ja ärsyttäviä, niille saatan ollakin aika rasittava ja raskas tapaus.
Sitten on miehet, jotka ovat "aitoja", nöyriä ja kunnioittavia keskustelussaKIN, ne avautuu aina uudelleen ja uudelleen, eli ilmeisesti niille osaan olla hyvä.
Veljille olen ihan paras, tottakai.Miehen pitää siis olla nöyrä ja alistunut ja hyväksyä sinut oppimestarinaan tai muuten vähän näpäytät niskuroivaa ukonretaletta.
Nöyryys ihmisessä ei tarkoita sitä, että olisi alistunut.
Harvemmin ihminen, josta löytyy myös nöyryyttä, on mitenkään alistunut ihminen.Niille "hyville" miehille ja veljille keskustelutyylini on lähinnä kyselevä, haluan heidän miettivän ja oivaltavan itse. Samoin naispuolisille ystävilleni, annan harvemmin mitään valmiita vastauksia.
Provosoiville taas tulee töksäyteltyä ja haluaa lähinnä "jyrätä" hiljaiseksi, se koko keskustelu menee alusta loppuun saakka aivan vituilleen.
Ei synny kunnioittavaa, molemminpuolista ja avartavaa tai parantavaa keskusteluyhteyttä.Sinulle ei kuulu toisen ihmisen asiat millään tavalla
Kyse olikin ihmisistä, jotka itse avautuvat minulle ja haluavat keskustella kanssani asioistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ps. Miksi mies sanoo aina että "kaikki hyvin" vaikka on vittuuntunut, äkäinen ja selvästi ahdistunut?
Jonka jälkeen nainen rupeaa valittamaan asiasta eikä se lopeta sitä koskaan.
Nyt oletat.
Enkä oleta vaan käytännön kokemusta erittäin monesta naisesta. Sama juttu joka ikinen kerta.
Kunpa vaan naiset tajuaisi että heille ei kuulu toisten ihmisten asiat eikä miehet halua selittää omia asioitaan toisille ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten on tietysti toinenkin tavallinen syy vältellä tunteista puhumista: Mies ei ole rakastanut puolisoaan aikoihin, mutta haluaa, että joku tiskaa ja antaa p****a.
Tää on mun pahin pelko :( ennen puhuttiin miehen kanssa kaikesta. Nyt sulkeutunut, äkäinen ja etäinen. "Kaikki hyvin" silti. Mitään keskustelua ei enää synny. En voi yrittää asiasta enää puhuakaan, sillä olen ottanut asian puheeksi niin monta kertaa, että kohta vaikutan neuroottiselta. Pelko on vaan sydämessä.
Ennen mies oli niin tyhmä että kuvitteli saavansa keskustella, mutta monen pettymyksen jälkeen ymmärsi tilanteen. Yleensä niin, että on monesti sanonut jostakin asiasta, ja huomannut että ei ole ketään kuuntelemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet ei jaksa ruveta selostamaan asioitaan. Siksi ei kannata sanoa yhtään mitään.
Jos taas syy on naisessa niin siitäkään ei voi sanoa. Vaikka sanoisi jostain pienestä asiasta niin siitä syntyy aina helkutin moinen soppa. Lopuksi joudut lässyttämään asiasta päivätolkulla ja nainen AINA suuttuu sinulle ja sitten kaikki on päin helvettiä.
Kaikista ihmeellisintä on toi naisten jatkuva olettaminen. Jos mies tekee tai jättää tekemättä jotain niin nainen heti rupeaa olettamaan kaikenlaista ja kehittää jotain järjettömiä skenaarioita päässään. Se ei ole tervettä. Älkää olettako mitään mitä ette oikeasti tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska silloin pääsee helpommalla.
Jos sanoo yhtään mitään oikeasta asiasta niin sitten alkaa kysymys tulva. Sitä ei jaksa kukaan
https://www.uusisuomi.fi/raha/77791-uusi-termi-rokottaa-kolmikymppisia-…
Lisää vaan keksitään tapoja jolla ryöstää nuoria
Sinulle ei kuulu toisen ihmisen asiat millään tavalla