Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä minulle oikein tapahtuu?

Vierailija
26.10.2016 |

Olen noin 35-vuotias lesbo nainen. Olen aina ollut hyvin sinut itseni kanssa, eikä se ole juuri koskaan ahdistanut minua. Mutta nyt ongelmaan: Olemme tunteneet Minnan (sovitaan vaikka se nimeksi) noin 20 vuoden ajan ja olemme olleet koko tämän ajan parhaita ystäviä. Viimeisen vuoden aikana olen alkanut katsoa häntä erilailla ja pelkään olevani rakastunut häneen. En haluaisi ajatella Minnasta näin, mutta en saa häntä pois mielestä. Useana yönä tulee uniin. Kaikki muistuttaa hänestä. Toisaalta olen jotenkin onnellisempi kuin pitkään aikaan. Pelkkä ajatus hänestä saa minut hymyilemään. Hänen seurassaan on niin hyvä ja turvallista olla. Pelkään, että hän huomaa etten saa silmiä irti hänestä. Minna on kauneimpia naisia, joita tunnen. Lisäksi rakastan sitä tunnetta, minkä hän saa minut tuntemaan kun hän katsoo minua silmät sädehtien. Silloin tunnen sen, kuinka paljon hän välittää minusta, vaikkakin vain ystävänä. Minna on hetero ja vasta eronnut pitkäaikaisesta avioliitosta, josta hänellä on kolme lasta.

Tämän tunteen tukahduttamiseen kaipaisin neuvoja. Ystävyyttä en katkolle aio laittaa, jotain muuta olisi nyt keksittävä.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltaisinko kertoa hänelle tunteistani?

Ap

Vierailija
2/17 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna palaa Frank, kaikki on vakuutettu! Elämä on liian lyhyt siihen, ettei elä. Ei mulla muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä olisi hyvä tapa kertoa tunteista? Minnalle asia saattaa tulla melkoisen järkytyksenä

Ap

Vierailija
4/17 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot vain suoraan.

Vierailija
5/17 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te muut olette tukahduttaneet tunteenne?

Ap

Vierailija
6/17 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Minna pappi?

Vierailija
7/17 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pilaa ystävyyttä. Ota etäisyyttä, tunteet menee ohi kyllä ja löydät jonkun toisen, joka tuntee samoin.

Vierailija
8/17 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Minna pappi?

Ei ole. Lähempänä ateistia. Miten tämä liittyy mihinkään? :D

Ap

Vierailija
9/17 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä pilaa ystävyyttä. Ota etäisyyttä, tunteet menee ohi kyllä ja löydät jonkun toisen, joka tuntee samoin.

Tuolla periaatteella jää aika paljon pareja syntymättä. Eikö se ole ihan tilastoitu, että suhde todennäköisemmin onnistuu jos osapuolet ovat ystäviä ennestään.

Vierailija
10/17 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Minna pappi?

Ap

Eronneista heteropapeista tulee usein kuumia lesboja, sillä vain.

Vierailija
11/17 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Minna pappi?

Ap

Höpöhöpö

Vierailija
12/17 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti voit kertoa tunteistasi suoraan. Valmistaudu kuitenkin myös siihen, että tunteesi ovat yksipuolisia ja ystävyytesi loppuu tähän Minnan aloitteesta.

Jos ystäväsi on juuri eronnut, hänellä on täysi työ selvitellä itselleen avioeron jälkeisiä päänsisäisiä ja mahdollisia käytännön sotkuja. Todennäköisesti hän katsoo sinua silmät sädehtien, koska on iloinen ystävyydestäsi, ei sen kummempaa.

Oletko muuten ihan varma, että tunteesi ovat kestäviä? Se että näet ystävästäsi (eroottisia) unia ei oikeastaan kerro muusta kuin siitä, että unielämäsi on vilkas.  Mieti tarkkaan, haluatko uhrata pitkäaikaisen ystävyyden (mahdollisesti) hetkellisen seksuaalisen mielihalun vuoksi. 

Vierailija
13/17 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä minna on sinulle äidinkorvike? Nyt viet niinkuin " isiltä äidin" kilpa asetelmassa kun Minna eroaa? Miettisin sinuna motiiveja enkä tunteitten mukaan menisi! Voi nimittäin että sattuu kohta ja lujaa!

Vierailija
14/17 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ystävyyteen kuuluu jonkinlaista molemminpuolista ihastusta, joka ei kuitenkaan ole loppujen lopuksi sama asia kuin rakkaussuhteessa. Siis, ettei siihen nyt ainakaan kuulu seksi tai eroottiset tunteet. Kunhan vain tykätään ystävästä ihan hirveästi ja se toinen tykkää takaisin yhtä paljon.  Ystävinä. 

Ja se sun ystäväsi on vasta eronnut. Tuskin se jaksaa olla kenestäkään kiinnostunut just nyt.

Jos tuollaisessa tilanteessa paukautetaan rakkaudentunnustuksia, saa saman tien sanoa ystävyydelle hyvästit. 

Vierailija
15/17 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Minna pappi?

Ap

Ja myös toisinpäin.

Vierailija
16/17 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ne tunteet muka syttyy vasta 20 vuoden tuntemisen jälkeen?!? Ei mulla muuta.

Vierailija
17/17 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Minna pappi?

Ap

Ja myös toisinpäin.

Höpö höpö, ettekö ole kuulleet sellaisesta kuin biseksuaali?