Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En oikeasti enää jaksa

Vierailija
26.10.2016 |

Olen joutunut kauheaan taloudelliseen ahdinkoon kun työt loppu, opiskelut edelleen kesken. Olen vääntänyt sossujen kanssa vaikka kuinka. Luottotiedot menossa. Sossut eivät suostu auttamaan laskuissa jotka ovat syntyneet ennen kun minusta tuli toimeentulotuen asiakas. Vaikka nuo laskut siis on vaan pakko maksaa. Syömistäkään ei voi lopettaa ja jossain on asuttava. En harrasta mitään, en käy baareissa, en ylipäätään tee yhtään mitään koulun lisäksi. Minulla ei ole varaa mihinkään, ei edes matkakorttiin jolla pääsisin kavereita näkemään. Päivä päivältä narun jatkeena roikkuminen houkuttelee yhä enemmän...

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua olen yrittänyt hakea monesta paikkaa. Mutta joka luukulla sanotaan ettei minun asiani kuulu heille. Minulla ei ole tukiverkkoja, olen itse se joka joutuu muita auttamaan.

En ymmärrä miten tässä näin kävi.

2/38 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Ikävä kuulla, että taloudellinen tukaluutesi on verottanut elämänhaluasikin.

Itsemurha-ajatukset ovat vakava oire voimien vähenemisestä. Niistä kannattaisi ilman muuta jutella lääkärin kanssa mahdollisimman viiveettä.  

Diakoniatyö ei voi olla kenenkään pysyvän toimeentulon takana, mutta kertaluontoista kriisiapua voit hakea myös sen seurakunnan diakoniatyöltä, jonka alueella asut, kuulutpa kirkkoon tai et.

Diakoniatyöntekijän kanssa voi myös kartoittaa taloustilannetta, onko mitään, mitä vielä voisi kokeilla.

Ennen kaikkea kuitenkin diakonia-apu on keskustelua ja tukea, taloudellinen tuki on vain pieni sivulisä tietyissä tilanteissa. Tarkoitus on, että löytäisit keinoja, joilla jaksaa kokea elämä mielekkäänä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen sossussa ja siellä oli meno kuin anttilan konkurssimyynneillä. Sano että voi hakea mitä tahansa ikinä tarvitsee kaikki menee kelalle kuitenkin vuoden vaihteessa. Tuputettiin ilmaisia kulttuuripasseja, pesukoineita jne. Passia ei kyllä saanut kai ne pelkää että veronmaksajat lähtee pois suomesta :D

Vierailija
4/38 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuulu kirkkoon. Ylipäätään en usko mihinkään. En usko että mikään seurakunta voi olla ratkaisu tässä kohtaa. Ahistaa ajatuskin että pitäisi mennä jostain pyhästä hengestä kuulemaan kun kämppäkin voi lähteä alta.

Vierailija
5/38 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin eilen sossussa ja siellä oli meno kuin anttilan konkurssimyynneillä. Sano että voi hakea mitä tahansa ikinä tarvitsee kaikki menee kelalle kuitenkin vuoden vaihteessa. Tuputettiin ilmaisia kulttuuripasseja, pesukoineita jne. Passia ei kyllä saanut kai ne pelkää että veronmaksajat lähtee pois suomesta :D

Mene muualle trollaamaan... Ei sossusta ole ennenkään mitään kulttuuripasseja tai pesukoneita saanut.

Vierailija
6/38 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossun tehtävä ei ole maksaa sun kulutusluottoja. Oletko velkajärjestelyssä? Se, ettet edes suostu hakemaan apua seurakunnalta (eivät syrji uskonnottomuuden vuoksi) kertoo myös paljon asenteestasi. Kämpän altalähtö on sinulle pienempi paha kuin avun hakeminen. Ylpeys ei nyt auta.

Vierailija
7/38 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene muualle trollaamaan... Ei sossusta ole ennenkään mitään kulttuuripasseja tai pesukoneita saanut.

Ei ole oikeasti trolli tällaista oli meno ainakin espoon sossussa. Silmälaseihin ja henkilökorttiin sain maksusitoumukset muuta en kehdannut pyytää kun ei ollut oikeaa tarvetta. Kai se voi olla käsittelijästäkin kiinni.

Vierailija
8/38 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sossun tehtävä ei ole maksaa sun kulutusluottoja. Oletko velkajärjestelyssä? Se, ettet edes suostu hakemaan apua seurakunnalta (eivät syrji uskonnottomuuden vuoksi) kertoo myös paljon asenteestasi. Kämpän altalähtö on sinulle pienempi paha kuin avun hakeminen. Ylpeys ei nyt auta.

Ei ole mistään kulutusluotoista kyse. En ole ylipäätään elänyt velaksi. En vaan ole voinut maksaa kaikkia pakollisia laskuja pois (puhelin, lääkärilaskut, sähkö, kotivakuutus).

Vierailija
9/38 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole oikeasti trolli tällaista oli meno ainakin espoon sossussa. Silmälaseihin ja henkilökorttiin sain maksusitoumukset muuta en kehdannut pyytää kun ei ollut oikeaa tarvetta. Kai se voi olla käsittelijästäkin kiinni.

Miten tämä on mahdollista? Helsingissä ei auteta edes kaikissa pakollisissa menoissa! Esim itselläni ei ole silmälaseja vaikka tarve olisi (hajataitto + pääkipu), koska silmälaseihin ei saa maksusitoumusta.

Vierailija
10/38 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä velkaneuvojaan!

Vierailija
11/38 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap valehtelee, jos ei ilmainen raha diakoniatoimistostakaan kelpaa ylpeytesi takia niin olet itse tilanteesi aiheuttanut. 

Mene vanhemmille asumaan ,ja mene puhelinmyyjäksi. Ai niin mutta ethän sä haluu. Oot liian ylpee. Siivous -tai raksa apulaistöitäkin vois löytyä.SOssu kyllä voi jotain perustoim.tt. antaa, muttei tosiaan kulutusvelkoihin, mitähän siitäkin tulisi.Leipäjonosta saa jotain. vie panttilainaamoon korut, soitimet, elektroniikat. Näitähän s ä oot osellu ja velkaanutunut?

Vierailija
12/38 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö suomessa ole uskonnonvapauslaki? Miten köyhät voidaan pakottaa seurakunnan alle?

Vierailija
13/38 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mistään kulutusluotoista kyse. En ole ylipäätään elänyt velaksi. En vaan ole voinut maksaa kaikkia pakollisia laskuja pois (puhelin, lääkärilaskut, sähkö, kotivakuutus).

puhelinlaskut pakollisia? Lopeta soittelu watsapp ym fb ilmaisia. Kotivakuutuskaan ei ol epakollinen, itselläni ei ole koskaan ollut,

Vierailija
14/38 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

asutko opiskelijana jossain kalliissa yksiössä jossa kiskurivuorat? Irtisano asuntosi , ja muuta soluun niin kun muutkin.

Vierailija
15/38 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap valehtelee, jos ei ilmainen raha diakoniatoimistostakaan kelpaa ylpeytesi takia niin olet itse tilanteesi aiheuttanut. 

Mene vanhemmille asumaan ,ja mene puhelinmyyjäksi. Ai niin mutta ethän sä haluu. Oot liian ylpee. Siivous -tai raksa apulaistöitäkin vois löytyä.SOssu kyllä voi jotain perustoim.tt. antaa, muttei tosiaan kulutusvelkoihin, mitähän siitäkin tulisi.Leipäjonosta saa jotain. vie panttilainaamoon korut, soitimet, elektroniikat. Näitähän s ä oot osellu ja velkaanutunut?

Voi hyvää päivää. Jos tarkoituksena oli saada minut itkemään, niin siinä kyllä onnistuit.

En voi muuttaa vanhemmilleni. He eivät ylipäätän auta minua tai ketään muutakaan lapsistaan.

Olen hakenut vaikka mitä töitä, mutta en ole saanut. Paitsi puhelinmyyjäksi en ole hakenut, esimerkiksi buusterilla on pohjapalkka 2 euroa. Koetapa sillä rahalla elää.

En ole ottanut kulutusluottoa enkä elänyt velaksi.

Leipäjono on jo tullut tutuksi.

En omista mitään mistä saisi rahaa, koska olen ollut koko elämäni köyhä. Olen tottunut elämään köyhästi, mutta silti minunkin pitää joskus ostaa lääkkeitä, maksaa sähkölasku, asua jossain, syödä, jne.

Vierailija
16/38 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

puhelinlaskut pakollisia? Lopeta soittelu watsapp ym fb ilmaisia. Kotivakuutuskaan ei ol epakollinen, itselläni ei ole koskaan ollut,

Lääkärilaskut tuskin on julkiselta puolelta, joten kulutusvelkoja nekin on.

Vierailija
17/38 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokranantajani vaatii laajaa kotivakuutusta. Myös puhelin on pakollinen, esimerkiksi joihinkin virastoihin on pakko soittaa, ei lääkäriaikaa voi varata whatsapilla. Olisi kyllä mukava jos voisi. Siinäkin säästäisi kivasti.

Vierailija
18/38 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori jos vaikutin kovalta, mutta itse olen ollut samassa tilanteessa.kyllä sossun pitäisi  maksaa lääkkeesi ja julkisen terveydenhuollon maksut. Mene sinne uudestaan. Puhelinmyyjilläkin on monilla pohjapalkka jos sen valitsee. Joten ota sellainen työ. Nimim. kokemusta on. 

Jos ei kirkon rahat kelpaa niin kumma on.

Vierailija
19/38 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

asutko opiskelijana jossain kalliissa yksiössä jossa kiskurivuorat? Irtisano asuntosi , ja muuta soluun niin kun muutkin.

Asun kimppakämpässä. Vuokra silti melkein 500 euroa. Ei niitä halpoja asuntoja saa pk-seudulta ilman suhteita. Kaupungin asunnotkin tuntuu jollain arvalla menevän kun uusin hakemusta kolmen kuukauden välein ja olen ollut jonossa jo vuosia.

Vierailija
20/38 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoititko täällä viime viikolla? Mehän oltais maksettu se sun ulosottoon menevä viidenkympin lasku porukalla. Voidaan vieläkin maksaa.

Seurakunnan diakoniatyön apu ei käsittääkseni edellytä kirkon jäsenyyttä tai uskovaisuutta. Siellä tuskin tuputetaan uskonasioitakaan.