Miehellä menee työt kaiken edelle
Mä alan olemaan kypsä tähän tilanteeseen, mies saa hermoromahduksia ihan pienistäkin asioista ja valittaa koko ajan miten elämä on paskaa. Meillä kolme lasta joista kaksi nuorinta ovat alle 3v. Mä olen heidän kanssaan 24/7 ja mies on töissä melkein kaikki viikonloputkin, vaikka ei ole edes mikään yrittäjä vaan ihan tavallinen duunari. Ja vapaa-ajalla ei saa kuulemma tarpeeksi levätyksi, vaikka mä usein menenkin lasten kanssa yöksi mun vanhemmille ja kun mies tulee töistäkin, niin monesti ollaan puistossa yms että mies saisi levättyä. Mutta ikinä se ei riitä, aina se on vaan väsynyt ja menettää hermonsa ihan kaikesta. Ei suostu hakemaan sairaslomaa, töihin menee jopa kuumeessa. Mä en jaksa kauaa tätä enää. Voiko tuollainen enää muuttua?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se muutu. Mä odotan vielä 10v että saan lapset isoiksi sitten varmasti lähden.
eli kaikki hyöty ensin irti loisimalla lompakolla?
Mieshän se tässä loisii ap:n kustannuksella, on hankkinut lapsia mutta jättänyt niiden hoidon 100% toiselle vanhemmalle. Normaalit ihmiset pystyvät käymään töissä ja huolehtimaan lapsistaan iltaisin ja viikonloppuisin.
Vierailija kirjoitti:
Te ap:tä loisimisesta syyttävät: millä logiikalla miehen tilanne paranee siitä, että ap menee töihin? Nyt kun ap on kotiäitinä, hän hoitaa lapset ja kodin ja siten mahdollistaa miehen omistautumisen työlle. Kun ap aloittaa työt, pitää alkaa huolehtia lasten kuljettamisesta hoitoon, sopia kauppakäynneistä ja ruoanlaittovuoroista, jakaa kotitöitä. Mitenköhän innokkaasti mies, joka nytkään ei halua osallistua perheen elämään vaan kokee oikeudekseen levätä kaiken vapaa-aikansa, suostuisi tarkistamaan ajankäyttöään uudessa tilanteessa?
Silloin olisi pakko tehdä muutos. Jos äiti jatkaa kotona olemista, mikään ei takuuvarmasti muutu.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tässä tapauksessa auttaa, jos ap menee töihin ja mies jää lasten kanssa kotiin? Koska tuo mies on työnarkomaani, haluaa olla töissä, haluaa tuntea itsensä tarpeelliseksi. Viihtyisikö tuollainen kotona? En usko. Varmaan olisi vielä pahantuulisempi ja väsyneempi, kun joutuisi hoitamaan lapset ja kodin.
Miehellä voi yksinkertaisesti olla niin iso paine siitä, että hän on perheen ainoa leiväntuoja, että hän sen takia rasittuu ja kärsii.
Asiasta oli tuolla jotain juttua. http://www.vauva.fi/keskustelu/2696244/miksi-suomessa-kehutaan-ja-taput…