Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaveri on masentunut

Vierailija
25.10.2016 |

Alkaa jo epäilyttään tää kaverin sairastelu. On jollain työkyvyttömyyseläkkeellä ollu jo monta vuotta ja silti jaksaa välillä tehdä töitä. Mun kuullun mukaan saa vähän tienata sen eläkkeen lisäksi. Käy lenkillä ja salilla ainaki pari kertaa viikossa, käy esim sienessä harvase päivä. Mikä siinä muka on että tollasta jaksaa tehdä mut töihin ei kuulemma voi mennä?? On se välillä hiljainen eikä enää ikinä halua minnekään lähteä. Voiko masennus muka oireilla noin että lenkille jaksaa mut töihin ei? Mikä ero siinäkin on? Sanoo väsyvänsä ihmisistä, pah, joitain muka jaksaa mut töissä ei juuri ketään. Alkaa kuulostaa aika feikiltä mun korvaa. Just asking. Alan epäileen et työnteko ei vaan nappaa. Kotona lojuu kun muut painaa duunia hulluna.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielipiteitä? ?? Feikkaako kaveri kun duuni ei kiinnosta? Ärsyttää ite tehä hulluna töitä ja kustantaa tän yhen sieniretket.

Vierailija
2/19 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy sen b-lausunnon tehneeltä lääkäriltä, älä meiltä. Ei me tiedetä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kysyin mielipidettä enkä mitään lääkärinlausuntoa. Voihan se feikkaa siellä lääkärissä. Miten voi olla masentunut jos jaksaa lenkkeillä mut ei käydä töissä???

Vierailija
4/19 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänäänkin oli kaveri päivittänyt instaan olleensa lenkillä! ! Kommentoin et olishan se kiva lenkkeillä eikä istua töissä. Ärsyttävää! ! Ap

Vierailija
5/19 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et tiedä mitään masennuksesta. Mulle on lääkäri joskus kirjoittanut sairaslomaa ja "määrännyt" kävelylenkkejä. Fiksu lääkäri oli.

Vierailija
6/19 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No et tiedä mitään masennuksesta. Mulle on lääkäri joskus kirjoittanut sairaslomaa ja "määrännyt" kävelylenkkejä. Fiksu lääkäri oli.

Mitähän laatua tää sunkin "masennus" oli kun jaksoit lenkille? Töissä et varmaan säkään jaksanu käydä? Uskomatonta paskaa! Ap

Vierailija
7/19 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mitä jos kattoisit vittu googlesta ensin. Ja lopettaisit teeskentelemästä ystävää toiselle, kun oikeasti olet pahantahtoinen ja kade paska.

Muille kumminkin sen verran, että:

- Masennus ei tarkoita, että kaikki masentuneet makaisivat apaattisina katsomassa kattoon 24/7. Monilla masennus aiheuttaa aktiivisuuden laskua, muttei kaikilla. Osalla masennus voi ilmetä enemmänkin ärtyvyytenä ja pahantuulisuutena ja ilonaiheiden häviämisenä,

- Masennus tarkoittaa pysyvää alakuloa ja pahaa oloa, jota useimmat yrittää lieventää liikunnalla. Se on jopa lääkärien eka ohje, että liikuntaa pitää lisätä, elämäntapoja ja nukkumista säännöllistää ja alkoholi jättää mieluiten kokonaan pois.

- Nuo eivät silti yleensä ketään "paranna", ei ainakaan vakavaa masennusta sairastavaa, jollainen jokainen sairaseläkkeen masennuksen takia saanut on. Lisäksi tarvitaan yleensä terapiaa ja lääkitystä. Mutta säännöllisillä elämäntavoilla ja liikunnalla on iso apu.

- On helvetin iso ero tavata halutessaan (itse valitsemanaan ajankohtana ja itse valitsemassaan tutussa ympäristössä haluamansa ajan)  muutamaa ystävää, kuin että pitää joka viikko olla 40 h ei-valitsemassaan seurassa juuri tiettyyn aikaan, viis siitä, mikä on vointi.

Vierailija
8/19 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai niin. Kaveri elää vielä jollain tuella jota saa yli 1000e kuussa tekemättä mitään!! Siihen tekee päälle jotain töitä niin ihan kivasti näyttää tienaavan vaikka suurimman osan ajasta lojuu tekemättä mitään. Kiva maksella tätä tukea verorahoista. Ap

Vierailija
9/19 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ihmeen verorahoista sunkin laisesi luuseri muka mitään maksaa... kyllä se on kuule ihan se sun kaveri itsekin maksanut vakuutusta palkastaan ennen sairastumistaan. Ja maksaa nytkin veroja.

Kadehdi nyt sitten vielä sitä, että kaverilla on paska elämä ja kuolemanvaarallinen sairaus.

Vierailija
10/19 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet säälittävä idiootti ap, ellet sitten provo. Parasta olisi vaan ignoorata tollaset täysin.

Vierailija
11/19 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku saa tällaisista provoista tyydytystä?

Tykkäät muutenkin potkia maassa makaavia ja heikoilla olevia?

Vierailija
12/19 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse tuolla työkyvyttömyyseläkkeellä (eli kuntoutustuella) jota maksaa työeläkeyhtiö työhistoriani perusteella. Myös kuntoutustuesta maksetaan veroa. Lisäksi saan tienata kuukaudessa 700e ennen veroja ja veroprosentti on 29% ei siinä kuule paljon rahalla mällätä kun on talo, teini-ikäiset lapset ja heidän harrastuksensa. Kadehdi ihmeessä, mähän suorastaan kylven rahassa ja nautin sydämeni pohjasta siitä, että parhaat työvuodet menee sairastaessa. Ja minulla liikunta, metsä yms auttaa. Töissä olen aivan poikki. Invalidiprosenttini on 100 tällä hetkellä, vaikea masennus on aiheuttanut muutoksia aivoihin mm työmuistiin ja keskittymiskykyyn. Lisäksi sosiaaliset tilanteet kuormittavat todella paljon. Näistä asioista on tehty laajat tutkimukset. Unohtelen koko ajan asioita, eksyn tutuissa paikoissa, jne. En saa nukuttua. On siinä syytä olla kateellinen.

Vierailija
13/19 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet säälittävä idiootti ap, ellet sitten provo. Parasta olisi vaan ignoorata tollaset täysin.

Idiootti?? Provo?? Luuletko muka ettei Suomessa ole näitä loisia. Mua vituttaa et maksan ja teen töitä ja joku saa vaan nauttia elämästään kun muut raataa perse hiessä!!! Miettikääpä sitä ja ottakaa pääne pois perseestä. .... ap

Vierailija
14/19 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse tuolla työkyvyttömyyseläkkeellä (eli kuntoutustuella) jota maksaa työeläkeyhtiö työhistoriani perusteella. Myös kuntoutustuesta maksetaan veroa. Lisäksi saan tienata kuukaudessa 700e ennen veroja ja veroprosentti on 29% ei siinä kuule paljon rahalla mällätä kun on talo, teini-ikäiset lapset ja heidän harrastuksensa. Kadehdi ihmeessä, mähän suorastaan kylven rahassa ja nautin sydämeni pohjasta siitä, että parhaat työvuodet menee sairastaessa. Ja minulla liikunta, metsä yms auttaa. Töissä olen aivan poikki. Invalidiprosenttini on 100 tällä hetkellä, vaikea masennus on aiheuttanut muutoksia aivoihin mm työmuistiin ja keskittymiskykyyn. Lisäksi sosiaaliset tilanteet kuormittavat todella paljon. Näistä asioista on tehty laajat tutkimukset. Unohtelen koko ajan asioita, eksyn tutuissa paikoissa, jne. En saa nukuttua. On siinä syytä olla kateellinen.

Hyvin feikattu 😉😉😉 nyt epäilen jo lääkärien ammattitaitoa. Ap

Vierailija
15/19 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmiselvä provo/trolli. Ei taida olla kovin häävi elämä tai terveys ap:llä kun jaksaa aikaansa käyttää tällaiseen.

Vierailija
16/19 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentuneita on niin erilaisia, itsellä vaikea masennus, mutta käyn töissä, sillä se on ainoa, jota jaksan ja voin tehdä. Liikunta taas ei onnistu kuin pakottamalla, onneksi on pari koiraa. Siivous ei onnistu, ruuan tekeminen ei onnistu, kaúpassa käynti on yhtä tuskaa, postilaatikolla käyn kerran kuukaudessa, siitä voi kulua vielä pitkä aika, että saan avattua laskut, tästä syystä olen myös ulosotossa...

Mutta sun mielestä mulla menee varmaan hyvin, kun sun ei tarvitse elättää mua?

Vierailija
17/19 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kyllä on ap tosi vihanen heti perjantaiaamusta. Vielä pitäis koko päivä jaksaa. Onko useinkin tuollaisia vihantunteita? Ne voi kuormittaa aika tavalla. Varaapa aika työterveydestä, jos pääsisit vaikka juttelemaan jollekin ammatti-ihmiselle.

Vierailija
18/19 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voi kärsiä masennuksesta, kun hänellä on tuo vihanhallinta hiekan persiillään, yritetään ymmärtää häntä vaikka umpihullullta kuulostaakin...

Vierailija
19/19 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en masennu. Ei ole aikaa moiseen hömppään. Teen töitä jotta muut saa tehdä metsäretkiä keskellä viikkoa parhaaseen työaikaan. Ap