Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhemmuus pelottaa

Vierailija
25.10.2016 |

Tämä on varmaan ihan tuttu juttu, mutta musta tuntuu että on pakko saada purkaa tätä oloa jossain :/

Miesystäväni kanssa olemme tulleet siihen tulokseen että haluamme lapsia. Olen 30v ja väittelen ensi kuussa. Varsinaista työpaikkaa ei siis ole (eikä tiedossakaan) eikä näillä palkoilla ole juuri säästöjä kerrytetty. Mieheni on vastaavanlaisessa tilanteessa.

Olemme koittaneen pähkäillä, milloin olisi hyvä aika yrittää raskautua. Toisaalta kun ensin haluaisi hyvän työpaikan ja toisaalta taas nyt voisi olla hyvä sauma ennenkuin joutuu (omasta mielestään) uraputkeen, jota ei uskalla katkaista, ja eihän tässä juuri ole paljoakaan enää aikaa ikäni huomioiden. Mutta toisaalta taas taloudellinen tilanne ei nyt ole timanttinen(..vaan onko koskaan?).

Lisäksi pelottaa se, osaanko olla äiti. Haluan kovasti, mutta epäilen, olisinko tarpeeksi hyvä. Ja mitä jos tulenkin katumapäälle? Entä jos hyvän työpaikan jahtaaminen osoittautuukin hankalaksi kun lapsen hoitaminen vie voimat?

Haluaisin kovasti neuvoja ja järkipuhetta tai edes jonkinlaista vertaistukea. Tuntuu, että olen ohan umpisolmussa asian kanssa.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täsmälleen samat pohdinnat täällä! Tosin hieman eri elämäntilanne. Olen 25-v. opiskelija. Valmistun tod. näk. vasta vuonna 2020, mies on vakituisessa työssä.

Olemme todenneet, että sopivaa aikaa perheen perustamiselle ei ole. Aina on joku asia kesken.

Vierailija
2/4 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täsmälleen samat pohdinnat täällä! Tosin hieman eri elämäntilanne. Olen 25-v. opiskelija. Valmistun tod. näk. vasta vuonna 2020, mies on vakituisessa työssä.

Olemme todenneet, että sopivaa aikaa perheen perustamiselle ei ole. Aina on joku asia kesken.

Juuri tuolta tuntuu, aina on jollain lailla väärä tilanne, huono sauma, asiat kesken.

Olisi kiva kuulla miten muut ovat ratkaisseet tämän pulman. Lapsettomaksi en halua jahkailun takia jäädä :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies töihin ja sinä voit jäädä kotiin 1-3 vuodeksi lapsen kanssa. Meidän lapsi oli 1 v. kun meni perhepäivähoitoon. Raha ratkaisi, meillä velkaa ja kotihoidontuki ei olisi riittänyt miehen pienten tulojen kanssa hoitamaan laskuja.

Elät vain kerran, lasta voitte yrittää vuodenkin ennen kuin onnistaa, eli tulet raskaaksi. Voit myös tehdä töitä vaikka yritätte lasta tai olet raskaana.

Niin ja kyllä sitä osaa olla äiti, se tulee aika luonnostaan. Itse en ollut koskaan vaihtanut vaippaa, kylvettänyt, pukenut tai nukuttanut lasta. Ei siis mitään kokemusta ja hyvin mennyt.

Välillä voi mennä ihan fiiliksen mukaan esim näissä vauvan yritys asioissa. Asiat kyllä järjestyy. Ja mitä rahaan tulee, vaikka nyt olisi kaikki hyvin töitä ja rahaa voi asiat muuttua hetkessä. Se on elämää.

4/4 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos odotat jotain ehdottomasti täydellistä oikeaa hetkeä niin et tule sitä löytämään. Aina on joku juttu ns kesken tai vähintään tulossa ja sitten jossittee juuri noita asioita mitä pähkäiletkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi