Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä voi kertoa säännöllinen väsyttävä olotila?

unikeko
25.10.2016 |

Minulla nuorempi lapsista on täyttämässä joulun alla vuoden, mutta syynä väsymykseeni ei ole se, että hän alvariinsa yöllä herättelisi. Hän on jo jonkin aikaa nukkunut oikein hyvin yönsä. Kerran tai pari syö yöllä ja sitten jatkaa uniaan.

Tämä karmaiseva väsymys iski päälle joskus huhtikuun maissa eikä loppua näy. Ainoastaan pirteämpi ajanjakso koitti heinäkuun tietämillä ja tuntui jo niin hyvältä olotila, että noh' nyt on väsymys selätetty ja onkin jo niin pirteä olla. Vaan kun alkoi elokuu, niin väsymys iski päälle entistä voimallisemmin eikä loppua näy.

Nyt tässä on mies ollut jonkin viikon ihan kotona & olen voinut nukkua päiväunet. Noiden avulla olen hyvin jaksanut iltaan asti.

Tuntuu, että aamusta on vaikeaa väsymyksen takia herätä. Mutta kun itseni hereille saan, jaksan hyvin puoleenpäivään asti tai vähän yli olla hereillä & touhuta lasten kanssa ja tehdä kotihommia. Sen jälkeen iskee väsymys uudestaan ja tuntuu, että voimat alkavat olla vähissä tai täysin loppu. On pakko mennä päiväunille. Hetken nukuttuani, on taas jaksava olotila ja hyvin menen iltaan asti.

Paitsi.... mieheni lähtee jälleen töihin & nyt on sitten jaksettava olla koko päivän hereillä ilman päiväunia. Leikki-ikäinen kun ei enää päiväunia nuku, niin hänen takiaan on tietysti oltava valveilla. Ei noin pientä voi tänne jättää yksikseen leikkimään & itse hipsisi päikkäreille. Vaan se päivän hetki on karmeaa. Kun ei jaksa ja väsyttää niin voimallisesti. Pahin vaihe onneksi helpottaa noin neljän maissa. Sitten on vain uninen olotila iltaan asti. Kunnes pääsee yöunille.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä