Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Monet vaatteiden laadusta ja hinnasta valittavat selvittäisivät ongelmansa ostamalla klassista ja parempaa

Vierailija
25.10.2016 |

Lähes kaikki jotka valittavat, että nykyvaatteet eivät kestä ja maksavat laatuun nähden kamalasti, eivät vaan tajua että ongelma on heidän kiintymys muotioikkujen paskarätteihin. Koko ongelma selviäisi kun kehittäisivät itselleen 1-2 klassista tyyliä ja ostaisivat vähän mutta laadukasta kamaa. Siis oikeasti laadukasta ja "perinteistä". Esimerkiksi parit hyvät nahkaiset kengät á 150-350 euroa parilta, hoitamalla palvelevat 20 vuotta.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

linkkaa mulle kauppa, josta saan peruskäyttövaatteita, jotka ovat 100 % puuvillaa tai muuta luonnontuotetta. itse en millään löydä. aina sitä akryylip**skaa joka vaatteessa

Vierailija
2/25 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä halpa ja muodikas on hyvä juttu. Lapset kasvavat niin nopeasti eikä aikuinenkaan haluaisi olla jatkuvast saman näköinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nahkakengät alkavat meikäläisellä tuoksahtaa vähän lyhyemmässäkin ajassa kuin 20 vuodessa, vaikka peseydyn ja käytän pohjallisia.

Itse asiasta olen kyllä ihan samaa mieltä, ja minulla on esimerkiksi vuosikymmeniä vanha villakangastakki.

Vierailija
4/25 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

linkkaa mulle kauppa, josta saan peruskäyttövaatteita, jotka ovat 100 % puuvillaa tai muuta luonnontuotetta. itse en millään löydä. aina sitä akryylip**skaa joka vaatteessa

Uniqlolla on laadukkaita ja erittäin edullisia villavaatteita - merinoa, kashmiria ja tavallista villaa, ensiksi ja viimeiseksi mainittua ihan samaan hintaan kuin Henkkamaukalta akryylia. Hyviä puuvillavaatteita esim. Under Armourilta, jonka paria raitapaitaa en ole saanut menemään miksikään kymmenien pesujenkaan jälkeen. 

Vierailija
5/25 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nahkakengät alkavat meikäläisellä tuoksahtaa vähän lyhyemmässäkin ajassa kuin 20 vuodessa, vaikka peseydyn ja käytän pohjallisia.

Itse asiasta olen kyllä ihan samaa mieltä, ja minulla on esimerkiksi vuosikymmeniä vanha villakangastakki.

Tuuleta siinä pakkasella ja muutenkin useasti.

Vierailija
6/25 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka Uniqlo ja nykyään H&M:stakin saa vaikka mitä merinovillaa. Puuvilla on aika huono materiaali, ryppyyntyy nopeati.

Neuleita ainakaan ei tarvitse edes pestä, kunhan tuulettelee.

Vierailija
7/25 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanopa mistä läski saa laatuvaatetta, niin menen ja ostan heti.

Vierailija
8/25 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

peterhahn.fi nettikauppa myy kokoja 36-52 (56), vaatteet ovat kalliinpuoleisia mutta laatu vastaa hintaa. Tyyli on enimmäkseen klassinen, mutta valikoima on laaja.

Vierailija
9/25 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa olen samaa mieltä, mutta valitettavasti tullut viime vuosina vähintäänkin pessimistiksi, kun olen huomannut, että liian usein aiemmin arvostamani ja laadukkaana pitämäni ja edelleen verraten kallis tuote onkin ollut pettymys. - Ei ole hyvällä ja asianmukaisella hoidolla ja ylläpidollakaan kestänyt, kuin mitä vastaava edullisempi.

Toisaalta jos joku maksaa hyvin, hyvin vähän, kuten vaikka uusi paita alle 10€ niin jätän sen ostamatta, koska järki - järjeksi luulemani sanoo, että se on liian halpa ollakseen Suomessa "oikea hinta." Mielessäni alkaa pyörimään kaiken -näköisiä kuvia erilaisista hikipajoista ja muista epäinhimillisistä oloista, missä paita on saatettu valmistaa. - Niinpä  yhä useammin kyynisyys koskee myös aiemmin arvostamien merkkien tuotteiden kohdalla; mistä minä voisin oikeasti tietää, missä ne on valmistettu?  Yhä useammassa tuotteessa valmistuu maa ilmaistaan entistä hämärämmin tyyliin made in EU. - Kuka uskoo oikeasti, että Unionin alueella työolot olisivat kaikin osin kunnossa?      

Vierailija
10/25 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 viestistä tuli mieleeni että onko kenelläkään tietoa lidlin vaatteiden ja muiden tavaroiden eettisyydestä? Niin edullisia paitoja ym.

Vierailija
11/25 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, onpa nolo moka, kun meni Armourit sekaisin. Tarkoitan siis tietysti Armourluxin puuvillavaatteita (https://www.armorlux.com/fr/). Under Armourillakin on kyllä hyviä urheiluvaatteita, mutta en tarkoittanut niitä :D

t. 4

Vierailija
12/25 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä kun joku kertoisi että mistä kaupasta saisi ostettua laadukkaita vaatteita. Siis niin ettei tarvitse netistä tilata vaan voi mennä suoraan myymälään sovittamaan.

Vierailija
13/25 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä et ap oikein tajua tästä aiheesta mitään. Moni on ostanut laadukkaita merkkejä, mutta kun nekin ovat nykyisin huonolaatuisia.

Olen itse käyttänyt vuosi erittäin laadukkaita ja melko hintavia kenkiä. Joku vuosi sitten laatu alkoi heiketä. Ennen oli helppo löytää sopivat, oli valikoimaa ja tiesi että tuolla hinnalla saa laatua. Nyt sitten ihmettelee että kannattaako enää maksaa, kun ei ole takeita laadusta.

Ostin myös viimeisten 4 vuoden aikana 2 melko kallista laadukkaan merkin takkia. Kummastakin on n. vuoden sisään hajonnut vuori. Toisesta irtoili jatkuvasti napitkin. Toisen villakangas nukkaantui ja näyttää nyt huonommalta kuin monet ikivanhat (oikeasti laadukkaat) villakangastakit UFF:ssä.

Lisäksi monella ennen tunnetusti laadukkaalla merkillä on niilläkin vaikea löytää laadukkaita materiaaleja, joka mulle tarkoittaa ei polyesteriä, enkä välitä enää 100% viskoosistakaan.

Sitten tullaan tyyliin. Urheiluvaate ei ole yli 24-vuotiaan aikuisen mielestä "klassinen". Lisäksi useimmat ns. klassiset vaatteet ovat nykyään pelkkiä suoria vaatteita, mustaa, harmaata ja beigeä, ei sovi useimman aikuisemman naisen vartalomallille eikä kaikkien maakuunkaan. Nykyisin mihinkään ei mahdu rinnat, mutta hartiat ovat vaatteessa todella leveät.

Ja vielä, nauroin juuri viimeksi eilen kun katselin netistä erään tunnetun brittimerkin vaatteita: kaikki naisten yläosat olivat leveitä, mutta helma oli niin lyhyt että loppuu hieman vyötärön ylle ja missään ei ollut normaalia pitkiä hihoja vaan sitä kirottua 3/4 hihaa. Kun katseli vaatteita ryhmäkuvassa, näytti siltä, kuin että valmistaja olisi leikkannut pois osan helmasta ja hihoista kaikista kuteista. Mitä ihmettä?

Kuka haluaa laittaa talvitakin alle puseron, joka jättää puolet kyynärvarresta paljaaksi? Pitääkö noita vaatteita varten ostaa erikoispitkät käsineet? Aivan hölmön hommaa.

Vierailija
14/25 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"9 viestistä tuli mieleeni että onko kenelläkään tietoa lidlin vaatteiden ja muiden tavaroiden eettisyydestä? Niin edullisia paitoja ym." - En haluaisi puhua p-ka..., mutta järki sanoo, että tuskin sen eettisempiä tai vähemmän eettisiä kuin mikään muukaan vastaavan hintainen.

Jos olisi niin Lidl käyttäisi sitä taatusti myynti valttina. ei Lidl ole mikään erityinen "hyvän tekijä" vaan kauppa, joka on johdettu ja rakennettu sellaiseen verkkoon, että siitä ei ihan heti otakaan selvää, mitä kaikkea siellä piilotellaan ja mitä ei.

- En toisaalta tiedä haluanko edes tietää monen, monen muunkaan ylikansallisen ketjun rakenteita ja niiden kaikkia hämäriä ja pimeämpiä nurkkia. 

Sinänsä surullista, kun huomaa ajattelevansa, että rehellisellä ja avoimella pelillä ja toiminnalla ei voisi toimia ja vielä, niin, että hinnat ovat maltilliset ja työntekijöillä ym. tasoilla on hyvä olla ja tavaran kierto kestää eettiset arviot.     

Vierailija
15/25 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua tylsiä ja rumia vaatteita

Vierailija
16/25 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

peterhahn.fi nettikauppa myy kokoja 36-52 (56), vaatteet ovat kalliinpuoleisia mutta laatu vastaa hintaa. Tyyli on enimmäkseen klassinen, mutta valikoima on laaja.

Järkyttäviä tanttavaatteita.

Vierailija
17/25 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, voi hitto noita 3/4 hihoja. Kesällä ne nyt menee, mutta muina vuodenaikoina täysin epäkäytännölliset. Takin alla palelee ranteet ja niitä hihoja saa nykiä takkia laittaessa kainaloista alas. Eikä tällaista hihaa voi laittaa esin. neuletakin alle, kun se rynttääntyy sinne hihaan.

Vierailija
18/25 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä et ap oikein tajua tästä aiheesta mitään. Moni on ostanut laadukkaita merkkejä, mutta kun nekin ovat nykyisin huonolaatuisia.

Olen itse käyttänyt vuosi erittäin laadukkaita ja melko hintavia kenkiä. Joku vuosi sitten laatu alkoi heiketä. Ennen oli helppo löytää sopivat, oli valikoimaa ja tiesi että tuolla hinnalla saa laatua. Nyt sitten ihmettelee että kannattaako enää maksaa, kun ei ole takeita laadusta.

Ostin myös viimeisten 4 vuoden aikana 2 melko kallista laadukkaan merkin takkia. Kummastakin on n. vuoden sisään hajonnut vuori. Toisesta irtoili jatkuvasti napitkin. Toisen villakangas nukkaantui ja näyttää nyt huonommalta kuin monet ikivanhat (oikeasti laadukkaat) villakangastakit UFF:ssä.

Lisäksi monella ennen tunnetusti laadukkaalla merkillä on niilläkin vaikea löytää laadukkaita materiaaleja, joka mulle tarkoittaa ei polyesteriä, enkä välitä enää 100% viskoosistakaan.

Sitten tullaan tyyliin. Urheiluvaate ei ole yli 24-vuotiaan aikuisen mielestä "klassinen". Lisäksi useimmat ns. klassiset vaatteet ovat nykyään pelkkiä suoria vaatteita, mustaa, harmaata ja beigeä, ei sovi useimman aikuisemman naisen vartalomallille eikä kaikkien maakuunkaan. Nykyisin mihinkään ei mahdu rinnat, mutta hartiat ovat vaatteessa todella leveät.

Ja vielä, nauroin juuri viimeksi eilen kun katselin netistä erään tunnetun brittimerkin vaatteita: kaikki naisten yläosat olivat leveitä, mutta helma oli niin lyhyt että loppuu hieman vyötärön ylle ja missään ei ollut normaalia pitkiä hihoja vaan sitä kirottua 3/4 hihaa. Kun katseli vaatteita ryhmäkuvassa, näytti siltä, kuin että valmistaja olisi leikkannut pois osan helmasta ja hihoista kaikista kuteista. Mitä ihmettä?

Kuka haluaa laittaa talvitakin alle puseron, joka jättää puolet kyynärvarresta paljaaksi? Pitääkö noita vaatteita varten ostaa erikoispitkät käsineet? Aivan hölmön hommaa.

Vai en tiedä? Itse et tajua tietävän edes sitä, että laatu ja merkki eivät käy käsikädessä, ainakaan aina. Jumitut vaikka kuinka monessa lausessa "kalliiseen merkkiin". Muutenkin pointti on se, että kun ostaa laadukas ja "klassista", voi ostaa harvemmin ja parempaa sekä harkitummin. Hetken muotirytkyjä ostava on käytännössä nenästä vedettävä kassi-Alma joka näyttää aina ties miltä ja yksittäisten tuotteiden laatu on paskaa.

Vierailija
19/25 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, voi hitto noita 3/4 hihoja. Kesällä ne nyt menee, mutta muina vuodenaikoina täysin epäkäytännölliset. Takin alla palelee ranteet ja niitä hihoja saa nykiä takkia laittaessa kainaloista alas. Eikä tällaista hihaa voi laittaa esin. neuletakin alle, kun se rynttääntyy sinne hihaan.

Suomi on Suomi. Pitää muistaa että vuodenajat ei ole muualla samanlaisia.

Vierailija
20/25 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkyttäviä tanttavaatteita.

Ainakin niiden mielestä jotka "räväyttävät" vaatteilla ja pukeutuvat kuin teinit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan