Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Flunssarokotus,mikä järki?

Vierailija
25.10.2016 |

Vaimo kävi ottamassa rokotuksen ja heti iski kauhea tauti,kurkku ja keuhkot ihan risana ja ääni lähti.
Rokotuksen ottaessa oli täysin terve.
Itse en ole koskaan ottanut mitään tuollaisia rokotuksia ja normaalin flunssan sairastan joskus,ehkä joka toinen vuosi.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä! Ei niitä olekaan mitään järkeä perusterveen ihmisen ottaa.

Vierailija
2/45 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa "miksi rokotuksia tulisi välttää"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssarokotus? Influenssarokotus?

Vierailija
4/45 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei flunssaan edes ole rokotusta.  

Vierailija
5/45 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu tuttukin otti just influenssarokotuksen ja nyt sitten kauheassa flunssassa...

Vierailija
6/45 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kävi ottamassa kausi-influenssarokotuksen eikä mitään flunssarokotusta. Ja sillä taudilla, jonka sai, ei ole mitään tekemistä itse rokotuksen kanssa. Ihan uskomatonta miten tietämättömiä ihmiset ovat, vaikka tietoa on kyllä kaikkien saatavilla.

Vierailija
7/45 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Influenssaa on jo liikkeellä. Kestää noin kaksi viikkoa, jotta rokote saavuttaa täyden tehonsa. Jos siis on altistunut ennen tätä, voi sairastua silti. 

Vierailija
8/45 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs annetaan jo?

Kun meillä saa yleensä ensimmäisten joukossa enkä vielä saanut..

Vierailija
9/45 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalilla "flunssalla" eli nuhakuumeella ja influenssalla on eroa. Johonkin riskiryhmään kuuluvan on hyvä ottaa rokotus. Esim. vanhemmalle astmaatikolle influenssa saattaa aiheuttaa vaikeita oireita. Terveydenhuollossa toimivankin on paras ottaa rokotus, ettei tule levittäneeksi tautia heikkokuntoisiin potilaisiin.

Vierailija
10/45 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu tuttukin otti just influenssarokotuksen ja nyt sitten kauheassa flunssassa...

Mun mies on myös kauheassa funssassa ja hoitolapset olivat viime viikolla, ihan ilman influenssarokotusta.

Vierailija
11/45 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä, onko flunssaan kehitetty rokote? Flunssaviruksiahan on satoja erilaisia, miten ihmeessä ne kaikki kannat muka saadaan yhteen rokotteeseen? Influenssarokotteessakin on yleensä vain kolmea tms kantaa.

Vierailija
12/45 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uy

Vierailija kirjoitti:

Se kävi ottamassa kausi-influenssarokotuksen eikä mitään flunssarokotusta. Ja sillä taudilla, jonka sai, ei ole mitään tekemistä itse rokotuksen kanssa. Ihan uskomatonta miten tietämättömiä ihmiset ovat, vaikka tietoa on kyllä kaikkien saatavilla.

Mutta sen taudin ainakin aiheuttaa se rokote,ei ole kovin vaikeaa laskea 1+1=2.

Lähes kaikki saa aina taudin rokotuksesta.

Muistan kun armeijassa annettiin jotakin rokotuksia ja olin melkein koko armeija ajan pienessä kuumeessa.

Vierailija
13/45 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän siinä järkeä olekaan, niin pieni osa ihmisistä tuolla rokotetaan. Alle 3-vuotiaista 16% ja yli 65-vuotiaista peräti 37%. Nämähän ovat just niitä, jotka pitäisi rokottaa.

Vierailija
14/45 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä muka jaetaan jo influenssarokotteita? Rokotukset alkavat pääsääntöisesti vasta ensi viikolla, esim. meilläpäin 3.11 alkaen.

Vierailija
15/45 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihminen voi olla niin typerä, että luulee että rokotteesta sairastuu? Kyllähän moni on meistä kurkkumätäänkin rokotteen saanut eikä kukaan ole sen rokotteen takia kurkkumätää saanut. Flunssaa kiertää jatkuvasti, siihen voi sairastua otti rokotteen tai ei. Influenssaankin voi sairastua rokotteesta huolimatta, mutta yleensä tauti tulee silloin lievempänä (eli riskiryhmään kuuluva ei joudu osastohoitoon).

Vierailija
16/45 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt viitsi. Tai toisaalta, mitä voisi odottaa, kun työpaikkani (yliopistosairaala) henkilökunnankin influenssarokotekattavuus jää joka vuosi alle 35 prosenttiin, vaikka kyseessä on sentään terveydenhuollon ammattilaiset, joilla pitäisi olla faktat hallussa. Eli uskomukset vahvassa, vaikka pitäisi olla tietoa ja vastuuntuntoa sen verran, että oltaisiin rokotemyönteisiä.

Vierailija
17/45 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tohtori joka muutti saksaan on kovasti sitä vastaan.

Vierailija
18/45 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutisissa oli, että influenssarokotteita aletaan antamaan vasta ensi viikolla. Missäpäin niitä jaetaan jo nyt?

Vierailija
19/45 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uy

Vierailija kirjoitti:

Muistan kun armeijassa annettiin jotakin rokotuksia ja olin melkein koko armeija ajan pienessä kuumeessa.

Olen ottanut influenssarokotteen joka vuosi 21 vuotta, einkä kertaakaan ole siitä sairastunut. Että höpöhöpö vaan sun "päteville " teorioillesi

Vierailija
20/45 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uy

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö!

Se miksi olit armeijassa kipeä "koko ajan" johtui siitä että satoja miehiä oli samoissa tiloissa toistensa kanssa tekemisissä. Siinä flunssa pöpöt leviävät tehokkaasti. Ja kuten sanottu, eri pöpöjä on satoja. Yhden kun olet sairastanut, niin toinen tekee jo tuloa. Vertaa tilannetta lapsen tarhan aloitukseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä