Flunssarokotus,mikä järki?
Vaimo kävi ottamassa rokotuksen ja heti iski kauhea tauti,kurkku ja keuhkot ihan risana ja ääni lähti.
Rokotuksen ottaessa oli täysin terve.
Itse en ole koskaan ottanut mitään tuollaisia rokotuksia ja normaalin flunssan sairastan joskus,ehkä joka toinen vuosi.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uy
Vierailija kirjoitti:
Se kävi ottamassa kausi-influenssarokotuksen eikä mitään flunssarokotusta. Ja sillä taudilla, jonka sai, ei ole mitään tekemistä itse rokotuksen kanssa. Ihan uskomatonta miten tietämättömiä ihmiset ovat, vaikka tietoa on kyllä kaikkien saatavilla.
Mutta sen taudin ainakin aiheuttaa se rokote,ei ole kovin vaikeaa laskea 1+1=2.
Lähes kaikki saa aina taudin rokotuksesta.
Muistan kun armeijassa annettiin jotakin rokotuksia ja olin melkein koko armeija ajan pienessä kuumeessa.Olen ottanut influenssarokotteen joka vuosi 21 vuotta, einkä kertaakaan ole siitä sairastunut. Että höpöhöpö vaan sun "päteville " teorioillesi
Ja mä olen ottanut influenssarokotteen seitsemänä vuonna ja joka kerta sairastunut siitä viikoksi. 38 astetta kuumetta, järkyttävät lihas- ja nivelkivut. Kun jätin ottamatta, en ole sairastunut kertaakaan. Että höpöhöpö sunkin teoriallesi. 211
Ei mulla ollut mitään teoriaa, vaan puheenvuoroni oli vastaus tyypille joka ilmoitti että rokotuksesta sairastuu joka kerta varmasti.
Jaoin siis vain oman kokemukseni
Viime vuonna otin ekaa kertaa rokotteen, työn takia. Ei mitään oireita. Kerran oon influenssan sairastanut. Oli kammottava tauti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monilla työpaikoilla on ainakin jo saanut influenssarokotteita, flunssaan ei ole rokotteita ja se on ihan eri tauti. Rokotteessa ei ole eläviä taudinaiheuttajia eli siitä ei voi saada influenssaa.
Mutta sairastua siitä voi. Joten jätän ottamatta, en hingu viikoksi vuoteenomaksi. Olen terveydenhuoltohenkilöstöä ja meilläkin aika moni jättää ottamatta.
Jos kerran influenssan voi sairastaa rokotettunakin, miksei tautia sitten levitä rokotettunakin? Joten en todellakaan ota rokotetta. Meilläkin kaikkia painostetaan ottamaan se, pakottaa eivät onneksi voi.
Ymmärrätkö mitä eroa on levittää triljoonaa viruspartikkelia tai vain tuhatta?
Vierailija kirjoitti:
Ap taisi provoilla, koska ei paljasta mistä kyseinen henkilö oli jo rokotteen saanut.
Itse kävin ottamassa sen jo kuukausi sitten työterveydessä.
Influenssa on tänä vuonna aikaisessa. Länsi-Pohjan ja Pohjois-Pohjanmaan sairaanhoitopiireissä on THL sivujen mukaan jo useita influenssaan sairastuneita.