Ummetus eikä pegorion tupla annostuskaan auta
En ole käynyt tänään enkä eilen ollenkaan, edellispäivönä pieniä papanoita ja sitö ennen todella todella kovana että itkun kanssa sai pihalle.
Edellispäuvänä otin vielä pussillisen päivässä. Miksei nyt tämäkään auta? Suoli varmasti aivan täynnä kun jo pidempään jatkunut. Sellainen olokin..
Microlax seuraavaksi, mutta se auttaa vain hetkeksi. Ja tuleeko sieltä edes paljoa siltikään??
Kommentit (43)
risiiniöljy tai anaaliseksi.
kyllä pötkö irtoo noitten jälkeen
Vierailija kirjoitti:
Ei prkl tää ole totta enää. Olen käyttänyt nyt neljä päivää Pegorionia, eilen otin illalla myös Fructolaxin. Ei mitään tulosta. Maha toiminut 6 päivää sitten.
Aamulla löysin tämän ketjun kun ihmettelin ettei Pegorion auta yhtään. Ketjun innoittamana olen vetänyt tänään 10 pussia Pegorionia!!! Eikä vieläkään tapahdu mitään! Maha murisee ja ilmaa tulee mutta siihen se jää.
Olen syönyt tänään lähinnä luumuja ja viikunoita ja pari palaa Realia kinkulla. Ei tee ruokaa mieli, vaikka välillä on nälkä. Juon pullokaupalla vettä, jääkaappikylmää vissyä ja jääkaappikylmää kokista (luin tutkimuksen että kokis auttaa suolitukokseen). Huomenna uudet kymmenen pussia Pegorionia.
Ummetusta on ollut jo kolme viikkoa. Syy on se, että mulla on jalka ja peukalo paketissa, putosin hevosen selästä. En ole päässyt kuntoilemaan ollenkaan, oon sairauslomalla, reilun viikon söin
Vierailija kirjoitti:
Ei prkl tää ole totta enää. Olen käyttänyt nyt neljä päivää Pegorionia, eilen otin illalla myös Fructolaxin. Ei mitään tulosta. Maha toiminut 6 päivää sitten.
Aamulla löysin tämän ketjun kun ihmettelin ettei Pegorion auta yhtään. Ketjun innoittamana olen vetänyt tänään 10 pussia Pegorionia!!! Eikä vieläkään tapahdu mitään! Maha murisee ja ilmaa tulee mutta siihen se jää.
Olen syönyt tänään lähinnä luumuja ja viikunoita ja pari palaa Realia kinkulla. Ei tee ruokaa mieli, vaikka välillä on nälkä. Juon pullokaupalla vettä, jääkaappikylmää vissyä ja jääkaappikylmää kokista (luin tutkimuksen että kokis auttaa suolitukokseen). Huomenna uudet kymmenen pussia Pegorionia.
Ummetusta on ollut jo kolme viikkoa. Syy on se, että mulla on jalka ja peukalo paketissa, putosin hevosen selästä. En ole päässyt kuntoilemaan ollenkaan, oon sairauslomalla, reilun viikon söin
Ei se Pegorion heti autakaan. Jos oot ottanut vaan yhtä pussia päivässä ja nyt tempaisit 10 niin huomenna voi toimia. Tai ylihuomenna. Sanoisin että älä ota toista samanlaista satsia huomenna vaan katso tuon annoksen tehot ensin. Kyllä se 8-10 pussin päiväannos saa vatsan toimimaan. Jos kurisee, niin jotain siellä tapahtuu. Lamassa oleva suoli ei ääntä päästä. Tsempit t. hoitsu
Minusta ummetus on positiivista. Ei tule hätä väärään aikaan,esim vaikka työaikana. Käytän myös paljon Imodiumia,jos menoja paljon. Kotipäivinä en.
Se auttaa kun malttaa olla syömättä ja viitsii juoda siitäkin edestä.
Vieläkin on suoli ummessa. 7 vuotta jo tästä aloituksesta ja ei vieläkään tuu kakka.
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Söisit riittävästi kuitupitoista ruokaa ja liikkuisit, niin toimisi vatsakin.
No eipä vain toimi
Tämä se on + riittävä juominen. Pari kolme kertaa päivässä saa istunnolla käydä.
Mammoille ei kelpaa ohjeet, joissa pitäisi tehdä muutakin kuin vain istua suu ammollaan.
Laxoberon on paras. Olen käyttänyt nyt Pegorionia, mutta sitä saa juoda monta annosta ennen kuin se vaikuttaa monen päivän viiveellä.
Pegorion on ihan toivoton "lääke" ummetukseen. Ei toimi.
Itselläni toimii joko Fructolax tai Laxoberon mutta pegorion on pelkkää rahantuhlausta.
Ja todellakin olen kokeillut ihan kaikkea, minulla koliitti aiheuttaa ummetusta ja vaikka mitä ruokavaliota olen kokeillut niin suoli vaan on ja pysyy laiskana.
Paskaumpi littyy liian vähäkuituiseen ruokaan, eli liian vähän kasviksia ja liikaa lihaa ----> kohonnut suolistosyöoäriski.
Lisäksi juot liian vähän.
Suoli venyy toistuvista ummetuksista ja laiskistuu. Siinähän sitten kohta olet pelkästään lääkkeiden ja auttavien kätten varassa.
Nestettä kunnolla. Ei se runsas kuitukaan liiku ilman nestettä vaan liikkuu vielä hitaammin kuin vähäkuituinen ruoka silloin.
Probiootit auttaa. Tai joku maitohappo tai Precosa.
Vierailija kirjoitti:
Söisit riittävästi kuitupitoista ruokaa ja liikkuisit, niin toimisi vatsakin.
Riittävä määrä kahvia auttaa ja luumut.
Toilax ja Glaubersuola ovat ainoat, jotka mulla toimii ummetukseen. Kannattaa niitä kokeilla jos ei muuten toimi nuo pehmeät vaihtoehtolääkkeet, kuten Pregorion tai Laxoberon. (Toilax ja Glaubersuola eivät ole pitkäaikaiseen käyttöön.)
Pellavansiemeniä liotat ruokalusikallisen veteen illalla ja juot litkun aamulla. Ehtoolla toimii.
USAssa saa apteekista glyseriiniperapuikkoja. Ei tarvitse mitaan laakkeita niella ja toimii ilman tuskia muutaman tunnin kuluessa. Halpaa ja helppoa.
Laita kuumemittari tms. pebaan muutamaksi minuutiksi, niin suoli alkaa toimia, kun luulee, että siellä on kakkelia.
Helvetti itsellä alkoi kans tuossa 4kk sitten eikä ole hävinnyt 4 -6pegorionia päivässä. 2krt viikossa tarpeelle. Eikä tyhjene täysin vaikka syön kuitenkin normaalisti ruokaa. Kuitilisä visiblin mennyt jo kaksi viikkoa reilu.
En tiedä lääkäri sanoi että suoli huuhtelu on seuraava vaihtoehto.
Liikun 8-14km joka päivä. Joskus menee 15-22km myös. Lokakuussa kävelin 334.43km että ei se aina ole liikunnan puute.
Vierailija kirjoitti:
Paskaumpi littyy liian vähäkuituiseen ruokaan, eli liian vähän kasviksia ja liikaa lihaa ----> kohonnut suolistosyöoäriski.
Lisäksi juot liian vähän.
Suoli venyy toistuvista ummetuksista ja laiskistuu. Siinähän sitten kohta olet pelkästään lääkkeiden ja auttavien kätten varassa.
Se voi myös liittyä ihan vaikka leikkaukseen ja kipulääkkeisiin, ei ole aina omista elintavoista kiinni
Ummetusta on ollut jo kolme viikkoa. Syy on se, että mulla on jalka ja peukalo paketissa, putosin hevosen selästä. En ole päässyt kuntoilemaan ollenkaan, oon sairauslomalla, reilun viikon söin Panacodia ja maha meni heti niistä jumiin. Ja liikkumattomuus pahentaa. Kyllä se Laxoberonilla tyhjenee mutta kun sitä ei saa käyttää kuin sen pari kertaa peräkkäin.
Nyt vaan istun himassa, katon Netflixiä ja odotan paskaa tulevaksi. Ei ole ihmisarvoista elämää tämä.