Naiset, osaatteko vaihtaa itse renkaat?
Kommentit (67)
Osaan. Yks exä suuttui, kun joskus vaihdoin sen autoon renkaat, sillä sen touhusta ei tullut yhtään mitään. Ei löysännyt pultteja ennen nostoa, käsijarru ei ollut päällä, eikä myöskään vaihde ja pyörimissuunnista ei ollut ollenkaan tietoinen. Reilu puoli tuntia sitä touhua katsoin ja käskin sen mennä keittään vaikka kahvit sillä aikaa, kun mä ne vaihdan.
Osaan myös vaihtaa kumit renkaille, tasapainottaa, lukea vikakoodit, vaihtaa raidetangot yms.
En osaa vaihtaa autoon renkaita, enkä aio opetellakaan. Osaan tankata, lisätä pissapoikaan nestettä ja tarkistaa öljyt, sen pidemmälle ei into riitä ja ammattilaiset saa hoitaa kaiken muun.
Vierailija kirjoitti:
Osaan. Rengasliikkeissä tehdään nopeasti huonoa työtä. Pyynnöstä huolimatta ei tarkasteta vararenkaan ilmanpaineita ja alle laitettaviin renkaisiinkin vain nipin napin. Vaikka tästä laskutetaan. Renkaat laitetaan takaisin huolimattomasti, pienen ajon jälkeen saa mennä takaisin laitattamaan renkaat kunnolla kiinni.
Sinuna vaihtaisin rengasliikettä. Vastaavia kokemuksia ei minulla koskaan. Miksi suostut noin luokattoman huonoon palveluun?
En. Ei kyllä ole autoa eikä ajokorttiakaan.
Tietysti osaan ja vaihdankin itse, kun ei huvita ajella ensiksi rengasliikkeeseen ja sitten odotella siellä ruuhkassa huonoa kahvia juoden.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti osaan ja vaihdankin itse, kun ei huvita ajella ensiksi rengasliikkeeseen ja sitten odotella siellä ruuhkassa huonoa kahvia juoden.
Viimeksi vaihto vei 10 minuuttia. Rengasliikessä oli F1-varikko meininki. Kahvi oli Presidenttiä ja maito Lidlistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni ei osaa leipoa pullaa...
Minun mies osaa leipoa pullaa.
Minun mies osaa lukea...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi vaihto vei 10 minuuttia. Rengasliikessä oli F1-varikko meininki. Kahvi oli Presidenttiä ja maito Lidlistä.
:D
Vierailija kirjoitti:
Miksi jonotat? Minä aina varaan ajan ja menen paikalle n. viisi minuuttia ennen aikaa. Samassa puhelussa kerron autoni rekisterinumeron, jotta tietävät hakea oikeat renkaat varastosta odottamaan. Kerrostalossa kun ei saa varastoida renkaita - eipä silti, ei meidän pikkuisessa kanakopissa olisi niille tilaakaan - niin rengashotellin palveluja olen käyttänyt jo monta vuotta.
Olin varmaan noin ekaluokkalaisesta (tai jo nuorempana) apu"naisena". Joskun kymmenen ikäisenä isä katsoi päältä ja tarkisti kireydet lopuksi. Muutaman vuosikymmenen kokemus siis löytyy :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi jonotat? Minä aina varaan ajan ja menen paikalle n. viisi minuuttia ennen aikaa. Samassa puhelussa kerron autoni rekisterinumeron, jotta tietävät hakea oikeat renkaat varastosta odottamaan. Kerrostalossa kun ei saa varastoida renkaita - eipä silti, ei meidän pikkuisessa kanakopissa olisi niille tilaakaan - niin rengashotellin palveluja olen käyttänyt jo monta vuotta.
Olen varannutkin ajan, en vaihtoa varten vaan uusien renkaiden päälle laittamista varten. Paljon nopeammin ja helpommin saa itse vaihdettua renkaat auton alle kelien vaihduttua, mutta uudet pitää valitettavasti laittaa liikkeessä vanteelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaan ja olen vaihtanut. Perustaito auton omistavalle. Jos et osaa, niin opettele. Joskus voi olla rengasrikko ja taitoa tarvitaan silloin.
Eihän autoissa enää edes ole vararengasta.
Jos rengas tosiaan hajoaa niin silloin tarvitaan puhelinta.
Vararengas on korvattu paikkauspullolla, jolla paikkaus sujuu ilman puhelinta.
Vierailija kirjoitti:
Ja olet parasta viihdettä myös naapureille, kun siellä räntäsateessa pimeässä otsalamppu päässä ähiset niiden renkaiden kanssa lähes tunnin.
Osasin, vaihdoin vieläpä säännöllisesti kuukausittain ehkäisyrenkaan. Enää ei tarvitse.
Osaan. Mulla ei oo autoa mutta opettelin vaihtamaan kun äiti tarvi apua.
Kuka tahansa osaa jos viitsii. Ei ole mitään niin monimutkaista osaa siinä suorituksessa.
Tietenkin, sehän nyt on itsestäänselvää. Juuri vaihdoin itse talvirenkaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja olet parasta viihdettä myös naapureille, kun siellä räntäsateessa pimeässä otsalamppu päässä ähiset niiden renkaiden kanssa lähes tunnin.
Ei autotallissa räntäsade haittaa, eikä tarvitse otsalamppua. Puoleen tuntiin vaihtaa renkaat alle ja pesee alla olleet ja jättää kuivumaan.
Sitten lisää vartta, jos ei aukea.