Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset, osaatteko vaihtaa itse renkaat?

Vierailija
25.10.2016 |

Niin, kuinka moni osaa tehdä sen itse?

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnon välineillä varmaan onnistuisi. Mitä olen kokeillut vanhanaikaisella systeemillä, niin ruuvi ei auennut vaikka hypin pitkän vipuvarren päällä, ei edes painoa ole tarpeeksi.

Sitten lisää vartta, jos ei aukea.

Vierailija
42/67 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan. Yks exä suuttui, kun joskus vaihdoin sen autoon renkaat, sillä sen touhusta ei tullut yhtään mitään. Ei löysännyt pultteja ennen nostoa, käsijarru ei ollut päällä, eikä myöskään vaihde ja pyörimissuunnista ei ollut ollenkaan tietoinen. Reilu puoli tuntia sitä touhua katsoin ja käskin sen mennä keittään vaikka kahvit sillä aikaa, kun mä ne vaihdan.

Osaan myös vaihtaa kumit renkaille, tasapainottaa, lukea vikakoodit, vaihtaa raidetangot yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa vaihtaa autoon renkaita, enkä aio opetellakaan. Osaan tankata, lisätä pissapoikaan nestettä ja tarkistaa öljyt, sen pidemmälle ei into riitä ja ammattilaiset saa hoitaa kaiken muun.

Vierailija
44/67 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaan. Rengasliikkeissä tehdään nopeasti huonoa työtä. Pyynnöstä huolimatta ei tarkasteta vararenkaan ilmanpaineita ja alle laitettaviin renkaisiinkin vain nipin napin. Vaikka tästä laskutetaan. Renkaat laitetaan takaisin huolimattomasti, pienen ajon jälkeen saa mennä takaisin laitattamaan renkaat kunnolla kiinni.

Sinuna vaihtaisin rengasliikettä. Vastaavia kokemuksia ei minulla koskaan. Miksi suostut noin luokattoman huonoon palveluun?

Vierailija
45/67 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ei kyllä ole autoa eikä ajokorttiakaan. 

Vierailija
46/67 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti osaan ja vaihdankin itse, kun ei huvita ajella ensiksi rengasliikkeeseen ja sitten odotella siellä ruuhkassa huonoa kahvia juoden.

Vierailija
47/67 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti osaan ja vaihdankin itse, kun ei huvita ajella ensiksi rengasliikkeeseen ja sitten odotella siellä ruuhkassa huonoa kahvia juoden.

Viimeksi vaihto vei 10 minuuttia. Rengasliikessä oli F1-varikko meininki. Kahvi oli Presidenttiä ja maito Lidlistä.

Vierailija
48/67 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni ei osaa leipoa pullaa...

Minun mies osaa leipoa pullaa.

Minun mies osaa lukea...

Vierailija
49/67 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi vaihto vei 10 minuuttia. Rengasliikessä oli F1-varikko meininki. Kahvi oli Presidenttiä ja maito Lidlistä.

:D

Vierailija
50/67 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi jonotat? Minä aina varaan ajan ja menen paikalle n. viisi minuuttia ennen aikaa. Samassa puhelussa kerron autoni rekisterinumeron, jotta tietävät hakea oikeat renkaat varastosta odottamaan. Kerrostalossa kun ei saa varastoida renkaita - eipä silti, ei meidän pikkuisessa kanakopissa olisi niille tilaakaan - niin rengashotellin palveluja olen käyttänyt jo monta vuotta.

Vierailija
51/67 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin varmaan noin ekaluokkalaisesta (tai jo nuorempana) apu"naisena". Joskun kymmenen ikäisenä isä katsoi päältä ja tarkisti kireydet lopuksi. Muutaman vuosikymmenen kokemus siis löytyy :)

Vierailija
52/67 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi jonotat? Minä aina varaan ajan ja menen paikalle n. viisi minuuttia ennen aikaa. Samassa puhelussa kerron autoni rekisterinumeron, jotta tietävät hakea oikeat renkaat varastosta odottamaan. Kerrostalossa kun ei saa varastoida renkaita - eipä silti, ei meidän pikkuisessa kanakopissa olisi niille tilaakaan - niin rengashotellin palveluja olen käyttänyt jo monta vuotta.

Olen varannutkin ajan, en vaihtoa varten vaan uusien renkaiden päälle laittamista varten. Paljon nopeammin ja helpommin saa itse vaihdettua renkaat auton alle kelien vaihduttua, mutta uudet pitää valitettavasti laittaa liikkeessä vanteelle.

Vierailija
53/67 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaan ja olen vaihtanut. Perustaito auton omistavalle. Jos et osaa, niin opettele. Joskus voi olla rengasrikko ja taitoa tarvitaan silloin.

Eihän autoissa enää edes ole vararengasta.

Jos rengas tosiaan hajoaa niin silloin tarvitaan puhelinta.

Vararengas on korvattu paikkauspullolla, jolla paikkaus sujuu ilman puhelinta.

Vierailija
54/67 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja olet parasta viihdettä myös naapureille, kun siellä räntäsateessa pimeässä otsalamppu päässä ähiset niiden renkaiden kanssa lähes tunnin.

Vierailija
55/67 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osasin, vaihdoin vieläpä säännöllisesti kuukausittain ehkäisyrenkaan. Enää ei tarvitse.

Vierailija
56/67 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan. Mulla ei oo autoa mutta opettelin vaihtamaan kun äiti tarvi apua.

Vierailija
57/67 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tahansa osaa jos viitsii. Ei ole mitään niin monimutkaista osaa siinä suorituksessa.

Vierailija
58/67 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
59/67 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin, sehän nyt on itsestäänselvää. Juuri vaihdoin itse talvirenkaat.

Vierailija
60/67 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja olet parasta viihdettä myös naapureille, kun siellä räntäsateessa pimeässä otsalamppu päässä ähiset niiden renkaiden kanssa lähes tunnin.

Ei autotallissa räntäsade haittaa, eikä tarvitse otsalamppua. Puoleen tuntiin vaihtaa renkaat alle ja pesee alla olleet ja jättää kuivumaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi