Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset, osaatteko vaihtaa itse renkaat?

Vierailija
25.10.2016 |

Niin, kuinka moni osaa tehdä sen itse?

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, nyt on paljon mukavampaa ku on kompura jolla nopeempi ku käsin vääntää pultteja auki! :) nyt mieheni vaihtaa koska tarjoutui.

Vierailija
22/67 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan ja vaihdankin yleensä aina itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, siinä samalla tulee vaihdettua tarvittaessa myös polttimot +muut pikku huollot. Muuten käytän auton aina ihan liikkeessä huolloissa, koska aika ei riitä esim. Jarruremonttin tekemiseen.

Vierailija
24/67 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan mutta minulla on harrasteauto, johon vaihtelen aika usein vanteita, ja silloin vien tutulle rengasmiehelle.

Vierailija
25/67 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monettakohan kertaa tätä kysellään? Autonrenkaat varmaan osaa vaihtaa  osa naisista ja osa mieheistä. Ei kaikki miehetkään osaa. Muutenkin tämä on tyhmä kysymys. Renkaanvaihto on halpaa hupia rengasliikkeessäkin ja säilytyksenkin saa sieltä. Sama  jos miehiltä kyseltäisiin koko ajan osaako ne pestä pyykkiä. No, osa osaa ja osa ei. Ei nämä ole mitään elämää suurempia kysymyksiä.

Vierailija
26/67 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan. Toissavuonna piti pihalla vaihtaa rikkoutunut rengas ihan itse, että pääsi töihin. Kovin on taitoa meidän 9v tytöllekin opetettu, saa jo tunkattua auton ylös oikeasta kohdasta ja irroittaa löysätyt mutterit.

Olen myöskin opettanut ao. taidon ekalle poikakaverilleni 80-luvun lopulla.

Vierailija
27/67 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan, ja olen  aina vaihtanut. Myös ollessani esim. raskaana.

Vierailija
28/67 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon välineillä varmaan onnistuisi. Mitä olen kokeillut vanhanaikaisella systeemillä, niin ruuvi ei auennut vaikka hypin pitkän vipuvarren päällä, ei edes painoa ole tarpeeksi.

Vierailija
29/67 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska en ole halunnut koskaan opetella. Toisaalta, en ole koskaan omistanut autoa, että toistaiseksi turha taito. 

Vierailija
30/67 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole autoa. Ei edes ajokorttia.

Bussiin saavat ihan itse varikolla vaihtaa renkaat.

Vierailija
31/67 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo osaan ja vaihdan. Autokin niin vanha, että teen kaikki hiollotkin itse. Kaverin hommiin saan isästäni jos tarve vaatii, hänen luonaan ne kaikki työkalutkin, joita tarvitsen koska asun kerrostalossa toistaiseksi. Oma talo ja autotalli on haaveena, vaikka nainen olenkin, miehelläni on työsuhdeauto joten häntä ei auton laitto kiinnosta. Lisäksi on tyhmää maksaa huollosta muille, jos itsekin osaa tehdä.

Vierailija
32/67 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaan ja olen vaihtanut. Perustaito auton omistavalle. Jos et osaa, niin opettele. Joskus voi olla rengasrikko ja taitoa tarvitaan silloin.

Eihän autoissa enää edes ole vararengasta.

Jos rengas tosiaan hajoaa niin silloin tarvitaan puhelinta.

Vierailija
33/67 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehkä osais, mutta mitä väliä, kun en omista autoa, enkä edes ajokorttia.

Vierailija
34/67 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan. Rengasliikkeissä tehdään nopeasti huonoa työtä. Pyynnöstä huolimatta ei tarkasteta vararenkaan ilmanpaineita ja alle laitettaviin renkaisiinkin vain nipin napin. Vaikka tästä laskutetaan. Renkaat laitetaan takaisin huolimattomasti, pienen ajon jälkeen saa mennä takaisin laitattamaan renkaat kunnolla kiinni.

Vierailija
35/67 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt ei ole mitään rakettitiedettä, eli tottakai osaan. En vaan viitsi sitä itse tehdä. Osaan myös siivota, mutta teetän senkin muilla.

Vierailija
36/67 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus nuorempana tuli vaihdettua itse, kun ei ollut rahaa vaihdattaa.

Vierailija
37/67 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on varaa maksaa ammattilaiselle renkaanvaihdosta joten en ole opetellut itse.

Vierailija
38/67 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaan ja olen vaihtanut. Perustaito auton omistavalle. Jos et osaa, niin opettele. Joskus voi olla rengasrikko ja taitoa tarvitaan silloin.

Eihän autoissa enää edes ole vararengasta.

Jos rengas tosiaan hajoaa niin silloin tarvitaan puhelinta.

Toisissa on ja toisissa ei ole. Ne kottikärrynpyörät on vissiin kadonneet. Syytä myös tietää miten paikka-ainepullo toimii ja osata huoltsikalla vilkaista ilmanpaineet muutaman kerran kauden aikana.

On mulla joskus syyspimeällä maaseudulla rikkoutunut polttimo MOLEMMISTA ajovalostakin. Silloin kaivetaan bussipysäkillä varapolttimo(t) ja taskulamppu ja aletaan vaihtaa.

Vierailija
39/67 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisin varmaan, mutta mies käy silti vaihdattamassa ne rengasliikkeessä :D

Vierailija
40/67 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan. Haluan kuitenkin tukea erästä perheellistä pienyrittäjää ja aina vaihdatan hänen pajallaan. Tienpäällä tietysti rengasrikon iskiessä vaihdan toki itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän