Naiset, osaatteko vaihtaa itse renkaat?
Kommentit (67)
Jokainen nainen/ mies osaa mut kuka viitsii itse jos toinen tekee sen puolestasi
En. Mä oon ajanut kortin vasta yli 30-vuotiaana pienten lasten äitinä, joten ei ole ollut aikaa opetella. Ajattelin kyllä opetella siinä vaiheessa, kun lapset ovat sen verran isoja, että heitä ei koko ajan tarvitse äärestä vahtia. Nyt priorisoin kahdenkeskiset hetket miehen kanssa johonkin muuhun.
Osaan. Ei siihen munia tarvita. Munia tarvitaan johonkin ihan muuhun.
Osaan kyllä mutta yleensä vien vaihdettavaksi ja niin nytkin, kun laitetaan uudet kumit ja vanteet. Usein ajoitan myös muut huollot renkaanvaihtoaikaan, niin saan sen tavallaan kaupan päälle :)
Tottahan toki osaan. Osasin jo 80-luvun alussa vaihtaa renkaat myös vanteille. En kuitenkaan enää vaihda, koska nykyisin autoni ovat sen verran kalliita ostaa ja pitää, että kaksikymppiä renkaanvaihdosta ei tunnu muiden huoltojen joukossa miltään. Rypeköön siis renkaidenkin kanssa ammatti-ihminen.
Osaan vaihtaa itse. Maksan renkaiden tasapainotuksesta joten samalla vaihtavat renkaatkin. Tarkistavat renkaiden kunnon ja ilmanpaineet.
En. Maailmassa on paljon muitakin asioita mitä en osaa tehdä. Auton renkaiden vaihtaminen ei kuulu niihin, joita minun täytyisi osata. Palvelut on tehty sitä varten, että niitä käytetään asioihin, joita ei itse osaa tai halua tehdä.
Osaan, mutta oon aika mukavuudenhaluinen... Liikkeessä vaihatvat ne vartissa kun niillä on kunnon nosturit ja koneelliset pulttiavaimet. Itse tehdessä pitää ährätä tunkin ja kaurapuurolla käyvän pulttiavaimen kanssa, ei kiitos, jollei ole ihan pakko. Kyö mä sen 35 e maksan liikkeessä tehdystä työstä.
Teoriassa osaan. Käytännössä en ole kokeillut, kun en ole koskaan omistanut autoa. Mutta kyllä noin yksinkertaisen asian oppii vaikka youtube-videolta kuka tahansa. Ja monen vaikeammankin asian.
Fillariin kyllä, kumit paikkaan ja renkaat vaihdan.
Jos auton omistaisin, niin opettelisin senkin.
Taas se aika vuodesta kun Ap polleana tepastelee parkkipaikalla:D loppu vuoden kyyhöttää koneella
En ole ikinä kokeillut, joten en tiedä. Osaan kyllä kaikenlaista.
Molempien autojen renkaat ovat olleet rengashotellissa ties miten pitkään jo.
Teinipuuhaa tuo renkaidenvaihto kylmässä viimassa -ei kiitos.
Osaan ajaa ihan itse rengasliikkeeseen ja käskeä vaihtamaan. Osaan myös maksaa palvelusta ihan itse omalla työlläni hankituilla rahoilla. Jos rengas hajoaa liikenteessä, osaan soittaa sellaiseen palveluun, joka tulee vaihtamaan. Miksi pitäisi itse osata kaikenmaailman rasvanäppien hommia? Sitä varten on ne vähemmän koulutetut, että ne tulee rahasta tekemään.
Osaan, isä opetti ja kaveri muistutti. Edelliseen autoon vaihdettiin aina puolison (myös nainen) kanssa yhdessä, mutta nyt täytyi ottaa rengashotellin palvelut kun ei saa pitää renkaita varastossa.
Osaan. Tein sen nuorempana yli 10 vuotta. Ei, en tee enää. Olen kiireinen ja käytän vapaa-ajan mieluummin muuhun eikä koneellisesti kiristetyt pultit niin helppoja ole enää aukoa keski-ikäisen naisen voimin. Mieheni vaihdattaa myös työsuhdeautonsa rankaat, vie auton paikkaan missä renkaat vaihdetaan ja toisia säilytetään. Kummankaan itsetunto ei ole kolahtanut työn ulkoistamisesta eikä taloutemme siitä kaadu - paremminkin kotimainen yritystoiminta tykkää kun palveluja ostetaa.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni ei osaa leipoa pullaa...
Minun mies osaa leipoa pullaa.
Osaan ja olen vaihtanut. Perustaito auton omistavalle. Jos et osaa, niin opettele. Joskus voi olla rengasrikko ja taitoa tarvitaan silloin.
Juu, isä opetti, kun kortin sain, eli n 25 v sitten.