Kuinka turvaatte lapsenne tulevaisuuden taloudellisesti?
Mitä jos tiedätte että miehenne on sellainen, että jos satutte kuolemaan, niin mies käy tyhjentämässä lapsen tilit samantien johonkin tyhjänpäiväiseen omaan hankintaansa?
Kommentit (31)
Miks hankitte lapsia jos asenne on "itse tässä maailmassa on rahansa tienattava"? Pitäis kyl olla joku lisääntymislupa ettei tollaset pääsis niitä lapsia hankkimaan.
Et luota mieheen ja silti olet hänen kanssaan?
Kasvattamalla lapseni sellaiseksi, että sillä on hyvät mahdollisuudet elättää itsensä. Olemalla tekemättä lapsia sellaisen miehen kanssa, joka voisi edes teoriassa tehdä tuollaista.
Vierailija kirjoitti:
Miks hankitte lapsia jos asenne on "itse tässä maailmassa on rahansa tienattava"? Pitäis kyl olla joku lisääntymislupa ettei tollaset pääsis niitä lapsia hankkimaan.
Parempi asennehan tuo on, että opettaa lapsensa itsenäisiksi ja omillaan toimeentuleviksi, kuin pullamössöllä kasvatetuiksi pappa betalar -lellipennuiksi.
Kasvatan lapseni itsenäiseksi ja pärjääväksi niin että pystyy elättämään itse itsensä. Ap, kuka sun toimeentulon on turvannut? Omat vanhempasiko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempi asennehan tuo on, että opettaa lapsensa itsenäisiksi ja omillaan toimeentuleviksi, kuin pullamössöllä kasvatetuiksi pappa betalar -lellipennuiksi.
Ainakin meillä Pappa och Mamma betalar lapsille mahdollisuuden päästä itse hyvälle oksalle: maksetaan lukiokirjat, yliopiston preppauskurssit ja autetaan taloudellisesti opintojen aikana. Näin ovat pääseet itsenäisiksi ja omillaan toimeentuleviksi. Voihan sitä tietenkin osoittaa ovea ja komentaa hankkimaan töitä jo peruskoulun jälkeen.
Teet testamentin, jossa määräät perinnölle edunvalvojan, joka ei ole isä. Näin minä tein, tosin olimme isän kanssa eronneet. Testamentilla määrään, ettei isällä ole määräämisoikeutta lasten perintöön, jos lapset periessä alaikäisiä.
Anoppi teki niin, että jätti exmiehelleenkin pienen perinnön ettei ole aikuisten lastensa lompakolla välittömästi.
Ostettiin jokaiselle asunto. Maksettiin kouluttautuminen. Sijoitettiin heidän nimiinsä osakkeisiin, jotka ovat tuottaneet hyvin. Lahjoitetaan vuosittain verottajan suurin sallima määrä. Hyvin tulevat toimeen myös omilla tuloillaan hyvän koulutuksensa ansiosta, mutta miksi turhaan kerätä lisää perintöä, johon verottaja iskee, kun voi laillisesti antaa jo etukäteen?
Luotan kyllä mieheen ettei niin tekisi. Kuitenkin henkivakuutuksessani edunsaajana on lapset.
4 lasta ja 27 vuokra-asuntoa, ei velkaa. 6 per nuppi, viimeisistä saavat tapella kun ei mene nallekarkit tasan.
Mä olen lisääntynyt järki-ihmisen kanssa. Hän pitää omistaan huolen, kuten mäkin nykyäänkin.
Vasta muutettiin henkivakuutukset, että olemme toistemme edunsaajia. Ettei lapset niitä rahoja saa. Ne on arkea ja elämää varten, jos jotain sattuu.
Lapset perivät mun puolikkaan talosta, säästöni, sijoitukseni.. pitääkin miettiä uudestaan. En ehkä halua, että ne suoraan menee lapsille. Pitää tuumailla.
En mitenkään. Tuhlaan mun rahat viinaan ja tupakkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ostettiin jokaiselle asunto. Maksettiin kouluttautuminen. Sijoitettiin heidän nimiinsä osakkeisiin, jotka ovat tuottaneet hyvin. Lahjoitetaan vuosittain verottajan suurin sallima määrä. Hyvin tulevat toimeen myös omilla tuloillaan hyvän koulutuksensa ansiosta, mutta miksi turhaan kerätä lisää perintöä, johon verottaja iskee, kun voi laillisesti antaa jo etukäteen?
Vähän ohi aiheen, mutta miksi ette käytä rahojanne itse? Toki lapsille saa antaa rahaa, mutta olen kovasti miettinyt tuota miksi suurinta osaa halutaan säilyttää lapsille kun itsekkin on vielä elossa ja kykenevä tekemään ja nauttimaan asioista.
Ehkä tämä on vähän suvussa kiertävä tapa? Meidän suvussa kun kukaan ei odottele saavansa mitään erityistä perintöä keneltäkään. Siksi ehkä itsekkin ajattelen vahvasti niin, että vanhempieni ei tarvitse jättää minulle mitään arvokasta (valokuvat yms kyllä kiinnostaa). Mielestäni ne on heidän rahojaan ja heidän kuuluu itse niistä nauttia eikä säästellä meille lapsille jotka pärjää kyllä muutenkin elämässä.
Kannusta lastani opiskelemaan ja hankkimaan tietoja ja taitoja joilla voi itsensä elättää. Toki olen hänen syntymästään saakka hänelle myös säästänyt ja sijoittanut rahat, jota taitoa olen opettanut hänelle myös siitä lähtien kun hän oli 5-vuotias. Hyvin on oppi mennyt perille, olen hänen rahataidoistaan ja talouslukutaidostaan erittäin ylpeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän ohi aiheen, mutta miksi ette käytä rahojanne itse? Toki lapsille saa antaa rahaa, mutta olen kovasti miettinyt tuota miksi suurinta osaa halutaan säilyttää lapsille kun itsekkin on vielä elossa ja kykenevä tekemään ja nauttimaan asioista.
Ehkä tämä on vähän suvussa kiertävä tapa? Meidän suvussa kun kukaan ei odottele saavansa mitään erityistä perintöä keneltäkään. Siksi ehkä itsekkin ajattelen vahvasti niin, että vanhempieni ei tarvitse jättää minulle mitään arvokasta (valokuvat yms kyllä kiinnostaa). Mielestäni ne on heidän rahojaan ja heidän kuuluu itse niistä nauttia eikä säästellä meille lapsille jotka pärjää kyllä muutenkin elämässä.
No lue nyt hyvä ihminen rivien välistä, etteivät nuo vanhemmat ns. viimeisiä rahojaan lapsilleen antaneet. Aivan takuulla he elävät hyvin itsekin anteliaisuudestaan huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän me käytämmekin. Sitä on riittävästi meille kaikille. Asumme oikein mukavasti, matkustelemme, ajamme uusilla autoilla, käymme ulkona syömässä. Maksamme yksityistä eläkettä itsellemme. En oikein tiedä miten sitä muuten voisi itseensä käyttää?
Vierailija kirjoitti:
Mä olen lisääntynyt järki-ihmisen kanssa. Hän pitää omistaan huolen, kuten mäkin nykyäänkin.
Vasta muutettiin henkivakuutukset, että olemme toistemme edunsaajia. Ettei lapset niitä rahoja saa. Ne on arkea ja elämää varten, jos jotain sattuu.
Lapset perivät mun puolikkaan talosta, säästöni, sijoitukseni.. pitääkin miettiä uudestaan. En ehkä halua, että ne suoraan menee lapsille. Pitää tuumailla.
Meillä lapsi saa lakiosan, toinen puoli menee puolisolle/lapsen toiselle vanhemmalle. Näin ainakin niin kauan kun lapsi on alaikäinen. Näin miehelle jää valta yksin päättää mitä tekee kodille ja rahaa kasvattaa lapsi aikuiseksi vaikka pienituloinen onkin.
Lähtökohtaisesti en ole tehnyt lapsia miehen kanssa, jota ei kiinnosta omien lastensa hyvinvointi.
En mitenkään, itse tässä maailmassa on rahansa tienattava.