Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä te syötte viljan sijaan?

Vierailija
25.10.2016 |

Kun moni sanoo saaneensa viljattomuudesta apua vaivoihinsa niin herää nyt kysymys, että mitä te sitten syötte?
Leivän, puuron ja pastan ja riisin sijaan?
Perunoita en voi käyttää.
Pelkkää lihaako te sitten syötte? Mun mielikuvitus ei riitä.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh. Riisiä, perunaa, kauraa, bataattia, hedelmiä, marjoja ja kasviksia.

Lue aloitus! Riisi, peruna, kaura...

Vierailija
22/49 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap kulkisi siellä kaupassa silmät auki, niin huomaisi syötävää riittävän yllin kyllin ilman viljaakin. Rohkeasti vain kokeilemaan jotain "tavallisuudesta" poikkeavaa. Ei pidä olla liikaa kaavoihin kangistunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukkakaali"riisi": Raasta kukkakaali. Paista pannulla vesitilkassa. Lisää voita ja mausteita. Kesäkurpitsa"pasta": suikaloi kurpitsa. Paista pannulla voissa tai öljyssä. Mausta.

Kasvislaatikko: Kasvikset ja munamaito uunivuokaan ja uuniin.

Lisäksi juuresmuusit, grillatut tai paistetut kasvikset, haudutettu kaali ym.

Ei se niin vaikeaa ole!

Kova homma noissa. Enkä voi käyttää mausteita. Enkä maitoa enkä oikein paljon munaakaan. Pelkkä kukkakaali ei pidä nälkää. Sä et lukenut tuota mun ei voi käyttää listaa. Se tekee mun syömisestä hankalaa. Jättäisin mielelläni viljan pois jos vaan keksisin millä sen korvaan.

Kai sinä suolaa voit käyttää? Oliiviöljyä? Kookosmaitoa? Onhan noissa enemmän hommaa kuin riisin keittämisessä, mutta omapa on valintasi. Kärsitkö mieluummin kivuista???

Vierailija
24/49 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole viljttomalla, mutta en ole koskaan tykännyt riisistä ja pastakaan ei kovin usein uppoa. Syön mieluiten perunaa keitettynä, uunissa, lohkoina, muusina... mutta jos peruna ei käy niin bataattia ja muita kasviksia voi syödä samalla tavalla. Juuresmuusia, uunikasviksia..

Myöskään puuroa en syö. Yleensä ihmiset syövät sitä aamuisin, jolloin itse syön usein paistettua munaa tai smoothien. Jos välttämättä haluaa jotain puuron tapaista niin erilaisia kasviksia (hedelmiä) ja siemeniä voi mössätä raakapuurojen tapaan.

Leivästä tykkään mutten ole koskaan ymmärtänyt suomalaisia leipäsuosituksia, jopa kuusi palaa päivässä. Ulkomailla asuessa totuin siihen että leipää syödään muutaman kerran viikossa. En nyt keksi miten tai miksi nämä muutaman kerrat pitäisi "korvata". Syömällä oikeaa ruokaa? Kasviksia? Hedelmiä? Pähkinöitä? Munaa? Voihan sitä syödä vaikka leivänpäälliset ilman sitä leipää: mozzarellaa, tomaattia, basilikaa, oliiviöljyä ja mausteita esimerkiksi.

Vierailija
25/49 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukkakaali"riisi": Raasta kukkakaali. Paista pannulla vesitilkassa. Lisää voita ja mausteita. Kesäkurpitsa"pasta": suikaloi kurpitsa. Paista pannulla voissa tai öljyssä. Mausta.

Ei se niin vaikeaa ole!

Kova homma noissa. Enkä voi käyttää mausteita. Enkä maitoa enkä oikein paljon munaakaan. Pelkkä kukkakaali ei pidä nälkää. Sä et lukenut tuota mun ei voi käyttää listaa. Se tekee mun syömisestä hankalaa. Jättäisin mielelläni viljan pois jos vaan keksisin millä sen korvaan.

Älä mieti, millä korvaat viljan, vaan mieti mitä kaikkea voit syödä kun vilja jää pois. Mikään kasvis yksinään  ei pidä nälkää. Kasviksia ei syödä energian takia, vaan niissä olevien ravintoaineiden takia. Energia ja kylläisyys hankitaan sitten energiapitoisella ruualla.

Vierailija
26/49 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ap kulkisi siellä kaupassa silmät auki, niin huomaisi syötävää riittävän yllin kyllin ilman viljaakin. Rohkeasti vain kokeilemaan jotain "tavallisuudesta" poikkeavaa. Ei pidä olla liikaa kaavoihin kangistunut.

ai niinku pesupulveria?

Vierailija
27/49 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se niin vaikeaa ole!

Älä mieti, millä korvaat viljan, vaan mieti mitä kaikkea voit syödä kun vilja jää pois. Mikään kasvis yksinään  ei pidä nälkää. Kasviksia ei syödä energian takia, vaan niissä olevien ravintoaineiden takia. Energia ja kylläisyys hankitaan sitten energiapitoisella ruualla.

Eli millä? Rasvalla?

Jos mä keitän kukkakaalin ja syön sen niin mitä mä sitten seuraavaksi syön? Toisen kukkakaalin vai?

Vierailija
28/49 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se niin vaikeaa ole!

Nämä olivat lisäkevaihtoehtoja. En tarkoittanut että näistä muodostuu koko ateria vaan näiden lisäksi vaikka jotain lihaa/kalaa/kanaa.

Vierailija
29/49 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkkää lihaako te sitten syötte? Mun mielikuvitus ei riitä.

Etkö sä syö muuta kuin viljaa ja lihaa nyt? :o Ei ihme, jos olo ei ole ihan paras mahdollinen.

Joo. Peruna, porkkana, kurkku, selleri, palsternakka, kiivi, omena, banaani ei sovi. En käytä maitotuotteita ollenkaan. Soijakaan ei oikein sovi. Satunnaisesti voi syödä muttei ollenkaan päivittäin eikä kananmuna. Mitään maustettua en syö enkä mitään missä on lisättyä sokeria.

Joo, kyllä olen vähän ongelmissa.

Eiköhän noilla rajoituksilla olisi jo aihetta käydä ravitsemusterapeutin vastaanotolla.

Vierailija
30/49 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se niin vaikeaa ole!

Eli millä? Rasvalla?

Jos mä keitän kukkakaalin ja syön sen niin mitä mä sitten seuraavaksi syön? Toisen kukkakaalin vai?

Etkö sä oikeesti ymmärrä lukemaasi, vai feikkaatko vaan??

Vierailija
31/49 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

tattaria

Vierailija
32/49 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:llä tuntuu olevan niin paljon ruokarajotteita, että suosittelisin kyllä kääntymään ravitsemusterapeutin puoleen. Muuten on vaarana puutostilat kovin yksipuolisen ruuan takia.

Vierailija
33/49 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se niin vaikeaa ole!

Eli millä? Rasvalla?

Olet siis tähän mennessä syönyt pelkkää lisäkeriisiä?

Vierailija
34/49 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siljan

Vierailija
35/49 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikana, jolloin kaupat pursuaa kaikenlaista ruokaa... *huoh*

Mä en korvaa mitään enkä syö mitään toisen sijasta. Mutta tässä asioita, joita löytyy minun kaupasta, eikä ole edes mikään supermarket:

Proteiinilähteet: Sika, nauta, sikanauta, kana, kalkkuna, lammas, poro yms. riista, paisti, suikale, leikkele, lihapulla, makkara, pakasteet. Kala tuoreena, pakasteena, tölkissä. Kananmunat.

Kasviksia: kaali, kukkakaali, parsakaali, kurpitsa, lanttu, nauris, kyssäkaali, selleri, munakoiso, kesäkurpitsa, porkkana, kurkku, tomaatti, punajuuri, nauris, bataatti, salaatti, yrtit...

Hedelmiä: banaani appelsiini mandariini klementiini satsuma omena päärynä rypäleet meloni luumu persikka nektariini persimoni kiivi avokado...

Maitohyllystä: maito kerma kefiiri jugurtti piimä juusto (valtavia valikoimia) rahka smetana kermaviili viili voi

Kuiva-ainehyllystä: pähkinöitä kuivattuja hedelmiä siemeniä yrttejä

Sitten kaupasta löytyy myös voin lisäksi hyviä rasvoja, esim. kookos ja oliiviöljy.

Vierailija
36/49 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä poistin sun listasta kaiken sen mitä en voi syödä. Joten huomaat, että ei jäänyt paljon mitään jos jätän viljatkin pois.

Proteiinilähteet: Sika, nauta, sikanauta, kana, kalkkuna, lammas, leikkele,  Kala tuoreena,  Kananmunat.

Kasviksia: kaali, kukkakaali, lanttu, nauris, kyssäkaali, munakoiso, kesäkurpitsa,  tomaatti, bataatti, salaatti, 

Hedelmiä: päärynä rypäleet meloni luumu persikka nektariini avokado...

kuivattuja hedelmiä

kookos ja oliiviöljy.

Vierailija
37/49 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä poistin sun listasta kaiken sen mitä en voi syödä. Joten huomaat, että ei jäänyt paljon mitään jos jätän viljatkin pois.

Proteiinilähteet: Sika, nauta, sikanauta, kana, kalkkuna, lammas, leikkele,  Kala tuoreena,  Kananmunat.

Kasviksia: kaali, kukkakaali, lanttu, nauris, kyssäkaali, munakoiso, kesäkurpitsa,  tomaatti, bataatti, salaatti, 

Hedelmiä: päärynä rypäleet meloni luumu persikka nektariini avokado...

kuivattuja hedelmiä

kookos ja oliiviöljy.

Mee ravitsemusterapeutille.

Vierailija
38/49 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamiaiseksi munia joko paistettuna tai keitettynä, leikkelettä, juustoa, rahkaa tai maustamatonta jugurttia, marjoja.

Lounaaksi kasviksia monissa eri muodoissa. Juuri äskön söin lounaaksi uunijuurekset (lanttu, porkkana, sipuli pyöritettynä oliiviöljyssä ja tilkassa hunajaa, mausteena suola ja rosmariini). Sekä naudanlihaa. Joko kasvisten kanssa lihaa, kalaa tai kanaa. 

Välipalana hedelmä, jugurttia, pähkinöitä ym.

Illallinen aika samalla kaavalla kuin päivällinen. 

Iltapala jokseenkin samankaltainen kuin aamupala, ei kuitenkaan niin runsas, koska silloin ei ole enää niin kova nälkä. 

Vatsa kiittää. Karistetut kilot pysyvät poissa ja mieli on muutenkin virkeä.

Vehnä on minulla yksi suurin ummetuksen, turvotuksen ja huonon olon tuottaja. Ja olen voinut paremmin kun olen jättänyt muutkin viljat pois, sekä perunan, pastan ja riisin ja tietty sokerin! 

Vierailija
39/49 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla vähän asennevammaa...paprikat on pahannäköisiä ja kukkakaaliriisissä on kova homma. Reipastu nyt vähän ja kokeile näitä mitä tässä on ehdotettu. Onhan tuossa listassa nyt aika paljon mitä syödä.

Vierailija
40/49 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan syödä lihojen lisäksi lehtikaaleja, keitettyä sipulia ja porkkanaa, vähän maissia, mustikoita ja vadelmia ja normi mausteita.  Pienet viljajäämät eivät onneksi haittaa. Sun sallittujen lista olisi todella ylellinen! Tuon listan kanssa ei pitäisi tulla mitään ongelmia.

Tänään syön seuraavaa ruokaa 3 kertaa (aamiainen, lounas ja päivällinen): sallittuja kasviksia ja mausteita isoon vuokaan. Päälle 300g jauhelihaa ja lisää mausteita. Luraus oliiviöljyä. Uunissa 1,5h niin kuumassa, että liha ruskistuu. Hyvää on ja halpaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän