Onko Tamperelaisia linjoilla? Haluatteko ratikan liikenteeseenne?
Turkuunkin suunnitellaan ja itse olen kovasti vastaan.
Kommentit (37)
Haluan tietenkin. Olen asunut Tampereella kohta 40 vuotta ja täällä vastustetaan kaikkea. Toivottavasti tämä menisi läpi. Ratikka kulkisi vielä vierestä.
http://www.aamulehti.fi/kotimaa/tuleeko-tampereelle-raitiotie-seuraa-hi…
Liito-oravat mainittu :D
Tuota ratikka-asiaa on jauhettu yli 10 vuotta, eikö asiasta nyt VIHDOINKIN voitaisi tehdä jotain päätöstä?
Kannatan! Olisin itsekin ratikasta hyötyjä asuessani Kalevassa ja työskennellessäni Hervannassa. Helpottaisi ruuhkia, olisi pitkäikäinen ja kunnossapito helppoa, sähköisistä jättibusseista ei ole hyviä kokemuksia. Sen sijaan ratikka pelittää hyvin monissa Tamperetta pienemmissäkin kaupungeissa.
Kannatan ratikkaa! Ylivoimaisen mukava kaikin puolin verrattuna bussiin. Hämeenkatu on nyt liian ruuhkainenkin.
Voiko vastustajat kertoa miksi näin?
No en kannata. Asutaan maalla ja meille siitä ei ole mitään hyötyä, vero-eurot kyllä kelpaa, vaikka ei sitä tulla käyttämään.
Keskustassa asuville hyvä juttu.
Miksi Turkuun suunnitellaan? Eihän se ole samalla tavalla kasvava paikka kuin Tampere.
Vierailija kirjoitti:
No en kannata. Asutaan maalla ja meille siitä ei ole mitään hyötyä, vero-eurot kyllä kelpaa, vaikka ei sitä tulla käyttämään.
Keskustassa asuville hyvä juttu.
Vastustatte varmaan myös vanhustenhoitoa, diabetespoliklinikoita ja päiväkoteja, jos niistä ei ole teille juuri nyt hyötyä?
Mites se ratikka talvella pelittäis?
Vierailija kirjoitti:
En muista, että minulta olisi asiaa kysytty. Ja ei, kannatan sähköbusseja, mutta se ei ollut vaihtoehto.
t. tamperelainen
Sähköbussit eivät ole vaihtoehto ratikalle. Kyse ei ole käyttövoimasta, vaan kapasiteetista ja ruuhkautumisesta.
Vierailija kirjoitti:
Sen sijaan ratikka pelittää hyvin monissa Tamperetta pienemmissäkin kaupungeissa.
Kuten?
Vierailija kirjoitti:
Mites se ratikka talvella pelittäis?
Toimiihan se mm. venäjän kylmissä kaupungeissa, Helsingissä, Tallinnassa jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen sijaan ratikka pelittää hyvin monissa Tamperetta pienemmissäkin kaupungeissa.
Kuten?
Esim. Trondheim ja Norrköping.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen sijaan ratikka pelittää hyvin monissa Tamperetta pienemmissäkin kaupungeissa.
Kuten?
Norrköping (alle puolet Treesta), Lundissa, Århusissa (noin Treen kokoinen) jne. Wikistä löytyy lista kaikista Eurooppaan 2000-luvulla rakennetuista ratikoista. Mm. Ranskaan 21 kaupunkiin rakennettu, Italiaan 8 kaupunkiin. Jopa Usaan on rakennettu, 25 kaupunkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen sijaan ratikka pelittää hyvin monissa Tamperetta pienemmissäkin kaupungeissa.
Kuten?
Norrköping (alle puolet Treesta), Lundissa, Århusissa (noin Treen kokoinen) jne. Wikistä löytyy lista kaikista Eurooppaan 2000-luvulla rakennetuista ratikoista. Mm. Ranskaan 21 kaupunkiin rakennettu, Italiaan 8 kaupunkiin. Jopa Usaan on rakennettu, 25 kaupunkiin.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_tram_and_light_rail_transit_syste…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En muista, että minulta olisi asiaa kysytty. Ja ei, kannatan sähköbusseja, mutta se ei ollut vaihtoehto.
t. tamperelainen
Sähköbussit eivät ole vaihtoehto ratikalle. Kyse ei ole käyttövoimasta, vaan kapasiteetista ja ruuhkautumisesta.
Ruuhkautumista voisi estää myös järkevällä rakentamisella. Nykyisin esim. Tays, TAMK, Kaupin urheilupuisto, ja kaikki samaan sumppuun työnnetyt yksiköt tukkivat Teiskontien ja koko alue, mukaanlukien Hervannan valtaväylä, on yhtä pakokaasupilveä nykyisellään. Kamalaa, että sairaat ihmiset ja pikkukoululaiset joutuvat oleilemaan niissä huuruissa.
Mä en oikeasti tiedä! Kuljen paljon bussilla ja pääsääntöisesti se on tällä hetkellä sujuvaa. Mutta entäs esim. 10 vuoden kuluttua? Henkilökohtaisesti mua tökkii eniten se jos vaihtojen määrä lisääntyy. Se lisää väkisinkin matkustusaikaa. Ja matkojen hinnoista ei pahemmin ole puhuttu. Nythän bussilla matkustaminen on aika edullista kuukausikortilla.
Turussa oli muinoin kolme ratikkalinjaa, itse asuin linjan 2 vieressä. Ehkä typerin päätös ikinä oli lopettaa ne. Ratikka on tulevaisuuden väline jo pelkästään käyttövoiman puolesta; sähköä kun voi tehdä monella, jopa kotimaisella tavalla.
En muista, että minulta olisi asiaa kysytty. Ja ei, kannatan sähköbusseja, mutta se ei ollut vaihtoehto.
t. tamperelainen