Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko Tamperelaisia linjoilla? Haluatteko ratikan liikenteeseenne?

Vierailija
24.10.2016 |

Turkuunkin suunnitellaan ja itse olen kovasti vastaan.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista, että minulta olisi asiaa kysytty. Ja ei, kannatan sähköbusseja, mutta se ei ollut vaihtoehto.

t. tamperelainen

Vierailija
2/37 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan tietenkin. Olen asunut Tampereella kohta 40 vuotta ja täällä vastustetaan kaikkea. Toivottavasti tämä menisi läpi. Ratikka kulkisi vielä vierestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.aamulehti.fi/kotimaa/tuleeko-tampereelle-raitiotie-seuraa-hi…

Liito-oravat mainittu :D

Tuota ratikka-asiaa on jauhettu yli 10 vuotta, eikö asiasta nyt VIHDOINKIN voitaisi tehdä jotain päätöstä?

Vierailija
4/37 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastustan

Vierailija
5/37 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan! Olisin itsekin ratikasta hyötyjä asuessani Kalevassa ja työskennellessäni Hervannassa. Helpottaisi ruuhkia, olisi pitkäikäinen ja kunnossapito helppoa, sähköisistä jättibusseista ei ole hyviä kokemuksia. Sen sijaan ratikka pelittää hyvin monissa Tamperetta pienemmissäkin kaupungeissa. 

Vierailija
6/37 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan ratikkaa! Ylivoimaisen mukava kaikin puolin verrattuna bussiin. Hämeenkatu on nyt liian ruuhkainenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/37 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko vastustajat kertoa miksi näin?

Vierailija
8/37 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kannata. Asutaan maalla ja meille siitä ei ole mitään hyötyä, vero-eurot kyllä kelpaa, vaikka ei sitä tulla käyttämään.

Keskustassa asuville hyvä juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/37 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Turkuun suunnitellaan? Eihän se ole samalla tavalla kasvava paikka kuin Tampere.

Vierailija
10/37 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en kannata. Asutaan maalla ja meille siitä ei ole mitään hyötyä, vero-eurot kyllä kelpaa, vaikka ei sitä tulla käyttämään.

Keskustassa asuville hyvä juttu.

Vastustatte varmaan myös vanhustenhoitoa, diabetespoliklinikoita ja päiväkoteja, jos niistä ei ole teille juuri nyt hyötyä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/37 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites se ratikka talvella pelittäis?

Vierailija
12/37 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muista, että minulta olisi asiaa kysytty. Ja ei, kannatan sähköbusseja, mutta se ei ollut vaihtoehto.

t. tamperelainen

Sähköbussit eivät ole vaihtoehto ratikalle. Kyse ei ole käyttövoimasta, vaan kapasiteetista ja ruuhkautumisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/37 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen sijaan ratikka pelittää hyvin monissa Tamperetta pienemmissäkin kaupungeissa. 

Kuten?

Vierailija
14/37 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites se ratikka talvella pelittäis?

Toimiihan se mm. venäjän kylmissä kaupungeissa, Helsingissä, Tallinnassa jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/37 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen sijaan ratikka pelittää hyvin monissa Tamperetta pienemmissäkin kaupungeissa. 

Kuten?

Esim. Trondheim ja Norrköping. 

Vierailija
16/37 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen sijaan ratikka pelittää hyvin monissa Tamperetta pienemmissäkin kaupungeissa. 

Kuten?

Norrköping (alle puolet Treesta), Lundissa, Århusissa (noin Treen kokoinen) jne. Wikistä löytyy lista kaikista Eurooppaan 2000-luvulla rakennetuista ratikoista. Mm. Ranskaan 21 kaupunkiin rakennettu, Italiaan 8 kaupunkiin. Jopa Usaan on rakennettu, 25 kaupunkiin.

Vierailija
17/37 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen sijaan ratikka pelittää hyvin monissa Tamperetta pienemmissäkin kaupungeissa. 

Kuten?

Norrköping (alle puolet Treesta), Lundissa, Århusissa (noin Treen kokoinen) jne. Wikistä löytyy lista kaikista Eurooppaan 2000-luvulla rakennetuista ratikoista. Mm. Ranskaan 21 kaupunkiin rakennettu, Italiaan 8 kaupunkiin. Jopa Usaan on rakennettu, 25 kaupunkiin.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_tram_and_light_rail_transit_syste…

Vierailija
18/37 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En muista, että minulta olisi asiaa kysytty. Ja ei, kannatan sähköbusseja, mutta se ei ollut vaihtoehto.

t. tamperelainen

Sähköbussit eivät ole vaihtoehto ratikalle. Kyse ei ole käyttövoimasta, vaan kapasiteetista ja ruuhkautumisesta.

Ruuhkautumista voisi estää myös järkevällä rakentamisella. Nykyisin esim. Tays, TAMK, Kaupin urheilupuisto, ja kaikki samaan sumppuun työnnetyt yksiköt tukkivat Teiskontien ja koko alue, mukaanlukien Hervannan valtaväylä, on yhtä pakokaasupilveä nykyisellään. Kamalaa, että sairaat ihmiset ja pikkukoululaiset joutuvat oleilemaan niissä huuruissa.

Vierailija
19/37 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikeasti tiedä! Kuljen paljon bussilla ja pääsääntöisesti se on tällä hetkellä sujuvaa. Mutta entäs esim. 10 vuoden kuluttua? Henkilökohtaisesti mua tökkii eniten se jos vaihtojen määrä lisääntyy. Se lisää väkisinkin matkustusaikaa. Ja matkojen hinnoista ei pahemmin ole puhuttu. Nythän bussilla matkustaminen on aika edullista kuukausikortilla.

Vierailija
20/37 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turussa oli muinoin kolme ratikkalinjaa, itse asuin linjan 2 vieressä. Ehkä typerin päätös ikinä oli lopettaa ne. Ratikka on tulevaisuuden väline jo pelkästään käyttövoiman puolesta; sähköä kun voi tehdä monella, jopa kotimaisella tavalla.