Mihin imetysvaatteita tarvii? En ole ikinä osannut kaivata sellaisia
Kaula-aukon kautta tissi esille ja tarvittaessa harsoa suojaksi. Taatusti helpompi ja nopeampi kuin kaivaa sitä tissiä jostain kolosta esille, parhaimmillaan muutamankin paidan läpi
Kommentit (12)
Mä imetin niin, että mulla oli alla normaali tank-mallinen toppi ja päällä joku löysempi paita, jonka sai nostaa ylös rinnan suojaksi. Mitään harsoja en todellakaan olisi halunnut siihen häiritsemään. Nuo topit olivat kyllä ihan ainoita, joista sain tissin "kaula-aukosta ulos" eli topin kaula-aukon rinnan alle. Ei mulla sitä tissiä voi vetään mistään ulos, koska rintani ovat sen verran pienet. Olisin tietenkin voinut käyttää myös imetysvaatteita, mutta totesin tuon omalla kohdallani hyväksi systeemiksi, ja kaapissakin oli sopivia vaatteita valmiiksi.
Imetyshattu ja imetyskengät ainakin.
Imetysliivit oli kyllä hyvä hankinta.
Muuten pärjäsi niin että joustava toppi ja neuletakki (kylässä ).
Kotona se nyt ei ollut niin justiinsa mikä lököpaita oli päällä.
Mulla oli imetysliivit ja löysähkö t-paita. Nostin paidan helmaa niin, että rinta jäi piiloon, ja lapsi peitti hyvin mahamakkarat. Kylissä en juurikaan imetysaikoina käynyt.
Vierailija kirjoitti:
Mä imetin niin, että mulla oli alla normaali tank-mallinen toppi ja päällä joku löysempi paita, jonka sai nostaa ylös rinnan suojaksi. Mitään harsoja en todellakaan olisi halunnut siihen häiritsemään. Nuo topit olivat kyllä ihan ainoita, joista sain tissin "kaula-aukosta ulos" eli topin kaula-aukon rinnan alle. Ei mulla sitä tissiä voi vetään mistään ulos, koska rintani ovat sen verran pienet. Olisin tietenkin voinut käyttää myös imetysvaatteita, mutta totesin tuon omalla kohdallani hyväksi systeemiksi, ja kaapissakin oli sopivia vaatteita valmiiksi.
Jatkan vielä_ Ilman imetysrintsikoita en olisi kuitenkaan pärjännyt. Ei mulla mitkään tavalliset rintsikat pysy rinnan alla, ilman imetysrintsikoita olis ollut tosi epämukavaa ja hankalaa.
Ilmankin voi pärjätä,mikäpä jottei.
Mutta imetysliivit on G-kupilla aika must, ei mikään sivuun kiskottava malli olisi tarjonnut riittävästi tukea. Kaula-aukkoimetystä kokeilin, paidat venyi ja oli alaston olo tai ärsyttävää harsosähläystä. Toppi+päällyspaita -versiolla on menty sujuvasti isomman ja harvemmin imetettävän ja hommansa osaavan kanssa, mutta pikkuvauvan jatkuvaan imetykseen imetyspaita on helpoin. Ei valu paita niin helposti vauvan naamalle, ei tartte kaivaa sitä helmaa itsensä ja sylissä olevan vastasyntyneen välistä, ei tartte hilata tunika- tai mekkomittaista vaatetta peban alta kainaloihin. Imetyspaidassa onnistuu imetys myös kantoliinassa tai vaikka ulkona (tai junassa/lentokoneessa/muussa ahtaassa tilassa) ei tartte irrottaa kantoreppua vyötäröltä kaivaakseen paidanhelmaa ylös. Ja kyllä mua nyppii sellainen selän taakse rullautunut paita jos jääkin nukahtanut vauva sylissä istuskelemaan imetyksen päätteeksi eikä halua jumpata vauvaa hereille paitaa oikoessaan. Kyllä niille markkinarako on :)
T. yhteensä 5v imettänyt
En hirveästi itse tykkää vetästä tissiä kokonaan esille kaula-aukosta julkisilla paikoilla. Olen tykännyt ostaa luukkumallisia imetyspaita ja mekkoja, silloin ei tarvitse mitään harsoja, kun ei näy mitään. Kuitenkin aika pitkä käyttöaika ollut vaatteilla, kun kahta lasta olen imeytynyt melkein 2 vuotiaaksi ja kolmatta nyt muutaman kuukauden.
Ilmankin pärjää varmasti, mut ite tykkäsin mun parista imetystopista, joita pidin, jos piti lähteä johonkin ruokakauppaa pidemmälle asioille ja jossa tod.näk. joutuisin imettämään. Niissä oli vain kaksi osaa edessä, yläosa ja alaosa. Tissin sai helposti kaivettua sieltä välistä suht huomaamattomasti eikä maha vilkkunut paljaana, kun vauva venkoili tissillä tai ykskaks kampesi pystyyn katsomaan ohikukijoita. :-) Eikä tarvinnut kaivaa koko valtavaa hinkkiä kaula-aukosta esille. Mikään harso ei olisi toiminut meillä "peittimenä", koska vauva olisi riipaissut sen huitsin nevadaan...
Mulla oli myös vain muutama imetystoppi. Hokasin vähän myöhemmin, että sekin olis toiminut samalla tavalla, kun olisi käyttänyt normaalia löysää spagettiolkaintoppia alla ja t-paitaa tms. päällä.
No en kyllä pienirintaisena olisi saanut kiskottua rintaa kaula-aukosta ulos. Ilman imetyspaitoja, en olisi imettänyt julkisesti. Niiden kanssa pystyi imettämään.
Käytin imetysvaatteisiin ehkä sata euroa (yksi laadukas BOOBin pusero ja pari henkkamaukan halpistoppia), ja oli kyllä hyvin käytetty satanen. Eihän ne mitenkään välttämättömiä olleet, mutta helpotti kotoa poistumista vauvan kanssa.
Voisin kuvitella sinun rintasi olevan muutaman kirjainkoon pienempi kuin minulla. Tai paitojesi kaula-aukot melkoisen avarat!
Hyvistä ja tukevista rintaliiveistä ei sitä rintaa ihan helpolla myöskään esiin kaiveta. Ovat sen verran napakat, ettei sinne kupin ja rinnan väliin juuri sovi kättä laittaa.
Imetysliivit olivat ainakin ihan ehdoton hankinta itselle. Kotona ollessa en välttämättä tarvi paitaa ollenkaan mutta kyläillessä imetyspaita oli enemmän kuin suotava. Vauva ei myöskään suostunut syömään missään harsojen alla, enkä minä halua muille esitellä imetyskalustoani.
Kukin tavallaan, sinä säästit muutaman kympin kun olit hankkimatta imetysvaatteita (paitsi jos rintojen esiin ottaminen venytti liivisi ja paitasi rumaksi) ja minä säästin vaivaa ja paljastelua.