Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapurit jotka ei vastaa tervehdykseen

Vierailija
24.10.2016 |

Olen muuttanut vähän aikaa sitten uuteen kämppään. Tapanani on aina sanoa moi jos rappukäytävässä tulee vastaan naapuri, se tulee multa ihan luonnostaan. Nyt olen kuitenkin huomannut, että muutamat ihmiset eivät koskaan moikkaa takaisin. Seinänaapuri erityisesti menee ohi naama näkkärillä. Ymmärrän että voi olla kiire tai huono päivä, mutta onko se tervehdykseen vastaaminen niin ylivoimaista? Itse tuntisin oloni aika tökeröksi jos en saisi tuon vertaa suutani auki. Osaako joku näin toimiva sanoa mikä tuossa on ehkä taustalla?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varmaan muuttanut Tampereelle?

Vierailija
2/33 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta. Ei vain yksinkertaisesti muut ihmiset kiinnosta. Kohteliastahan se olisi tervehtiä, mutta kaikki eivät välitä olla edes ystävällisiä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi tervehtiä joka saatanan mulkkua?

Vierailija
4/33 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin se moikkaaminen tuntuu olevan ylivoimaista. Syytä en moiselle moukkamaisuuselle osaa sanoa. Aioin jatkossa moikkailla vieläkin iloisempaa ja kovempaa 😂👍🏻

Vierailija
5/33 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli sama ongelma aiemmassa kämpässä. vaa yks naapuripariskunta viitti tervehtiä takaisin ja välistä yks vanha mummo. vaikka kuinka koitin olla kohtelias nii ei, ei tullut edes nyökkäystä tai hymyä takaisin

Vierailija
6/33 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile tehdä natsitervehdys? Se on kai muotia nykyään?

Vierailija
7/33 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi:D

Vierailija
8/33 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikkaan aina, mutta vähän jo rassaa kun uudessa asunnossa 3 kk asuttuani kahdella naapurilla on tapana moikata joka kerta kun nähdään :D toisinaan jopa 30 min välein ja 10 kertaa päivässä :D

Vierailija
9/33 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisia osa ihmisistä on. Työpaikoillakin olen tuntenut nimeltä ihmisiä, jotka eivät reagoi tervehdykseen millään  tavalla. Kaupan kassalla monen asiakkaan ainoa urahdus on "enntrr", joka on suomeksi "en tarvitse kuittia".

Vierailija
10/33 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät halua jakaa kanssasi juuri tuota tapaa. Mikä siinä on niin vaikeaa, ettet voi antaa moikkaamattomien elää tyylillään? Eivät he ala sua moikata vaikka kiljuisit "moi" kurkku suorana.

Vierailija
11/33 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin ennen kotikaupunkini itäpuolella ja naapuriini muutti vanhempi pariskunta. Minä aloin tervehtiä heitä kuten muitakin rivarin asukkaita. Miestä näki useammin ja sitkeästi tervehdin häntä niin kauan kun rivarissa asuin, mies ei noteerannut mitenkään. Muutin sitten länsipuolelle kerrostaloon.

Eipä mennyt kuin muutama kuukausi ja pariskunta oli muuttanut samaan taloon, missä nytkin asun. Minä hämmentyneen iloisena tervehdin miestä, taas pitkästä aikaa nähdessäni, eikä hän noteerannut vieläkään.

Muutamia hupaisia tilanteita on ollut, kun mies on ollut talonyhtiön puheenjohtajan juttusilla, jota luonnollisesti tervehdin, mutta en enää tätä miestä, missään tilanteessa. Vaimoa tuskin edes tuntisin.

Vierailija
12/33 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt repsahdin ihan täysin 😂😹😂

Vierailija
13/33 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta. Ei vain yksinkertaisesti muut ihmiset kiinnosta. Kohteliastahan se olisi tervehtiä, mutta kaikki eivät välitä olla edes ystävällisiä. 

Niin, voihan se olla niinkin. Ei muakaan suoranaisesti kiinnosta tutustua naapureihin sen enempää, mutta kohtelias pyrin olemaan. Tässä varmaan vaikuttaa myös kasvatus ja vanhempien esimerkki, itselleni on jo pienenä taottu päähän että aina tervehditään ja kiitetään ja otetaan katsekontakti. Tästä syystä varmaan vierastan myös tuota kassoille murahtelua. -ap

Vierailija
14/33 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin naapuri on oppinut kokemuksen kautta, ettei kannata alkaa paremmin tutustumaan ihan kehen tahansa. 

Ehkä se heti alussa tervehditty naapuri on kuitenkin joku tulevien viikkojen häirikkö, josta joutuu tekemään valituksia isännöitsijälle ja silloin kun ei ole tuttavallisissa väleissä, niin helpompi antaa objektiivinen mielipide hänen tekemisistään. Jotkut kun myös kuvittelevat heti olevansa hyviäkin tuttuja pelkän tervehdykseen vastaamisen perusteella ja lääkityksestä riippuen jopa utelemaan aika henkilökohtaisia asioitakin.

Itsellä meni tervehtimishalut  ainakin siihen, kun uusi asukas heti ensimmäisinä öinään seisotti autoaan pelastustiellä rappukäytävän oven edessä liikennemerkeistä piittaamatta ja paiskoi ovia kulkiessaan. Haittasi myös toisten asukkaiden kulkemista ja suurten kantamusten kuljettamista kyseisissä ovissa autollaan. Nurmikoitten kautta sai väistellä tuota kotteroa.

Vierailija
15/33 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen myös hämmästellyt samaa. Muutettiin tähän kämppään, niin osa tervehtii ja osa ei.

Mähän en siitä lannistu, moikkaan silti. En suostu omaksumaan toisten huonoja käytöstapoja. Jo esimerkkinä omille lapsille. Lapset ihmettelivä ääneen, että miksei toi tervehdi takaisin? Vastaan, ettei kaikki osaa käytöstapoja tai parempi on, ettei kaikille ole opetettu käytöstapoja (< tämä jo vähän haukkuu moukan vanhempia). Sitten saa kyllä reaktioita. Tulee kiukkuista tuhinaa ja tikareita silmistä, mutta ei tervehdystä. :D

Vierailija
16/33 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaankin naapuri on oppinut kokemuksen kautta, ettei kannata alkaa paremmin tutustumaan ihan kehen tahansa. 

Ehkä se heti alussa tervehditty naapuri on kuitenkin joku tulevien viikkojen häirikkö, josta joutuu tekemään valituksia isännöitsijälle ja silloin kun ei ole tuttavallisissa väleissä, niin helpompi antaa objektiivinen mielipide hänen tekemisistään. Jotkut kun myös kuvittelevat heti olevansa hyviäkin tuttuja pelkän tervehdykseen vastaamisen perusteella ja lääkityksestä riippuen jopa utelemaan aika henkilökohtaisia asioitakin.

Itsellä meni tervehtimishalut  ainakin siihen, kun uusi asukas heti ensimmäisinä öinään seisotti autoaan pelastustiellä rappukäytävän oven edessä liikennemerkeistä piittaamatta ja paiskoi ovia kulkiessaan. Haittasi myös toisten asukkaiden kulkemista ja suurten kantamusten kuljettamista kyseisissä ovissa autollaan. Nurmikoitten kautta sai väistellä tuota kotteroa.

Eihän tervehtiminen mitään tutustumista ole. Ollaanko Suomessa edelleen näin mettässä, että moikkaus on lupaus ystävyydestä? :D

Vierailija
17/33 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moikkaan aina, mutta vähän jo rassaa kun uudessa asunnossa 3 kk asuttuani kahdella naapurilla on tapana moikata joka kerta kun nähdään :D toisinaan jopa 30 min välein ja 10 kertaa päivässä :D

Siis miten helvetin paljon ramppaat jossain rappukäytävässä?!

Vierailija
18/33 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet varmaan muuttanut Tampereelle?

Muutin Tampereelle ja täällä tervehditään paljon enemmän kuin pääkapunkiseudulla, missä asuin useammassa paikassa.

Vierailija
19/33 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaiset ihmiset eivät vaivaudu tervehtimään.

Kiirus kun on televisiota katsomaan, miksipä tervehtiä ketään,

tervehtii sitten television kivoja tyyppejä.

Vierailija
20/33 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai saatana kuinka se voi olla niin vaikeeta tervehtiä samassa rapussa asuvia ihmisiä. Itekin oon joskus ihan varta vasten jäänyt pitelemään ovea auki, kun olen nähnyt pariskunnan lähestyvän. Tervehdin normaalisti samalla kun pidin ovea auki. Lopputulos: ei kiitosta, ei tervehdystä.