Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltä alueelta hotelli New Yorkista?

Vierailija
24.10.2016 |

Olemme menossa reiluksi viikoksi New Yorkiin. Kyseessä on ensimmäinen kertani kyseisessä kaupungissa. Miltä alueelta hotelli kannattaisi varata? Tietenkin mahdollisimman keskeltä Manhattania, mutta jos miettii jotain hieman budjettiystävällisempää?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse suosin vaikka vähän vaatimattomampaa hotellia hyvältä paikalta. Ei mene aikaa turhiin metroajeluihin.

Vierailija
22/38 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskeltä Manhattania Gramercy Park ja vähän kauempaa Harlem, Inwood ja Brooklyn Heights. Vielä kauempaa Brighton Beach ja Woodlawn. Kaikissa olen majoittunut ja viihtynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

7th Avenuen varrella Hotel Pennsylvania. Suoraan vastapäätä Madison Square Gardenia, jos NHL-otteluun haluatte. Kaikki tärkeät nähtävyydet kävelymatkan päässä ja loppuihin pääsee metrolla. Hotellin sijainti on ihan ehdoton!

Vierailija
24/38 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin 7av ja 57th kulmassa, en muista hotellia mutta ihan asiallinen ja melko edullinen. Huone oli pieni mutta siisti. Hyvä sijainti, keskuspuisto, shoppailut ja turistihässäkät kävelyetäisyydellä ja metropysäkkikin oli alle 100m päässä.

Vierailija
25/38 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

7th Avenuen varrella Hotel Pennsylvania. Suoraan vastapäätä Madison Square Gardenia, jos NHL-otteluun haluatte. Kaikki tärkeät nähtävyydet kävelymatkan päässä ja loppuihin pääsee metrolla. Hotellin sijainti on ihan ehdoton!

Täällä on ainakin joskus ollut lutikkaongelma.

Vierailija
26/38 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin viimeksi Pensylvenia-hotellissa lähellä suurta Penn Stationia jossa siis bussiterminaali, juna-asema ja tienny metro. Voi huh sitä väkimäärää!

Mutta muuten ihan ok sijainti, oliko se nyt 33 vai 34 streetillä, samalla jossa Empire State Building.

Hotelli oli iso, hotellin käytävistä tuli mieleen Hohto :)

Olen ollut myös W Hotellissa Lexinton Avenuella, tykkäsin kovasti, oli trendikäs. Takka ala-aulassa jne.

Ehkä paras on ollut hinta-laatusuhteeltaan legendaarinen Carter Hotel, jota ei enää ole. Se oli aivan times squaren kulman takana.

Ihania muistoja.

Olin kerran myös yhdessä hotellissa, jossa jaettu vessa kerrosta alempana - big mistake!

Vierailija
27/38 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut ainakaan 3/2015 kun me siellä viimeksi olimme. Voin vain suositella. Aamupalakin oli tosi hyvä.

Vierailija
28/38 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut ainakaan 3/2015 kun me siellä viimeksi olimme. Voin vain suositella. Aamupalakin oli tosi hyvä.

Aamupalalla kannattaa kyllä käydä lukuisissa kahviloissa, ei hotellissa. Tarjonta on valtava.

Vierailija
29/38 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torakat on ihan mukavia pikku vipeltäjiä ja niitä on joka paikassa.

Vierailija
30/38 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse katsoisin mita Chelseassa on, 15-20/8th Ave on paljon tekemista yo- ja ilta-aikaan. Parhaat ja trendikkaimmat ravintolat, paljon pienella alueella, se on hot n pop. Voi olla etta lahimmat hotellit on melkein 28th asti, mutta kavelymatka tuokin jos haluaa ja taksilla vaan pari minuuttia. Olin kuukausi sitten matkalla.

Vierailija
31/38 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Riippuu ihan älyttömästi siitä mitä haluatte. Niinkuin missä tahansa muussakin kaupungissa. Mitä aiotte tehdä? Missä aiotte käydä? Onko tärkeämpää nukkua hyvät yöunet, kuin olla lähellä hyviä yökerhoja? Mitä vaadit hotellilta, onko teillä vuokra-auto, kuljetteko jalkaisin, taksilla vai julkisilla?

Tarkoituksena on nauttia lähinnä kaupungin tunnelmasta, ravintoloista, kahviloista ym. ja vähän myös shoppailla. Ollaan nuori, alle 30 v. pariskunta. Kiva olisi toki olla lähellä myös yöelämää, vaikka tuskin varsinaiselle klubille menemmekään. Kuljetaan jalkaisin ja julkisilla. Hotelli saisi oll max 200 e/yö, mieluusti toki vähemmän mutta silti kiva :) tiedän, vaatimukset korkealla

NY:ssa hintataso riippuu sekä sijainnista että hotellin tasosta. Pitääkö olla lämmitys ja ehjät ikkunat? Häiritsevätkö torakat? Manhattaniltakin saa vielä muutamalla kympillä huoneen, jos suostuu vähän tinkimään laadusta, vaikka luksushotellin määrä onkin kasvanut silmissä. Bronxiin päin kulkiessa löytyy myös halpoja paikkoja, mutta silloin joutuu tinkimään aavistuksen turvallisuudesta. Mikään New Orleans tai Detroit kaupunki ei kuitenkaan ole, joten yleensä saa liikkua rauhassa jos ei itse etsi hankaluuksia.

Pitää olla lämmitys ja ehjät ikkunat eikä torakoita. Siksi mietinkin, että mikä olisi Manhattanin keskeisiä osia edullisempi mutta laadukas ja kätevä sijainti :)

Vierailija
32/38 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne hinnat välttämättä laske Midtownista poistuttaessa. Siellä on kuitenkin eniten tarjontaa ja kaikkien (halpojenkin) ketjujen hotellit. Jossain West Villagessa sit enemmän boutique-hotelleja -> kalliimmat hinnat.

Vierailija
33/38 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chelsea ja sieltä kuuluisa Chelsea -hotelli. Ei kovin kallis, eikä erityisen lux, mutta jotain siinä hotellissa on, koska niin monet kuuluisuudet ovat siellä halunneet asua. Tykkäsimme hotellista ja myös sijainnista. Metrokin kulki kulmilta.

Vierailija
34/38 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vältä Central Parkin alla olevaa Manhattania, Upper East sidea ja Upper West sidea. Ovat mielestäni tylsä. Greenwich Village ja Chelsea ovat viihtyisiä.  Brooklyn on ihana.

Vierailija
35/38 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Upper West Side. Sellainen rento ja siisti puoli, kävelymatka puistoon, joen varteen ja alas kauppoihin ja teattereihin. Huokeampi ja relampi kuin se rikas east side.

Mä rakastan Upper West Sidea! Ihana, rento ja rauhallinen alue, jossa asuu paljon perheitä. Puisto lähellä ja metrolla pääsee nopeasti Midtowniin tai minne ikinä haluaakaan. 

Vierailija
36/38 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Torakat on ihan mukavia pikku vipeltäjiä ja niitä on joka paikassa.

Torakoista ei sinänsä ole haittaa. Luteista on.

Tykkään Wall Streetin alueesta,  ja sieltä alemmas, tai sitten Brooklyn.

Vierailija
37/38 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kertaa olen käynyt New Yorkissa ja kun olette ensimmäistä kertaa menossa niin ensimmäiselle matkalle varaisin hotellin Manhattanilta. Siellä on kuitenkin kaikki tärkeimmät nähtävyydet. Kannattaa katsoa, että metroasema on lähellä, koska metrolla on tosi kätevä liikkua. 7 päivän lippu maksaa vain 31 dollaria.

Olen Manhattanin lisäksi yöpynyt myös Long Island Cityssä, siellä on halvempia hotelleja ja lyhyt metromatka Times Squareen.

Itse en panosta hotelliin kovin paljoa, koska sieltä tulee lähdettyä aamulla ja palattua illalla niin en koe järkeväksi maksaa liikaa hotellista. Hotellien hintataso on kyllä yleisesti korkea, mutta suosin siis edullisempia hotelleja. Upper West Sidessä kahden hengen huone 9 yötä maksoi 640 euroa ja Long Island Cityssä 7 yötä maksoi 520 euroa.

Kaupunki on aivan ihana. Mukavaa matkaa teille.

Vierailija
38/38 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harlem

Ei hyvänen aika. Sinnehän eräs suomalainen bloggari käveli vahingossa kaverinsa kanssa Nykin shoppailureissulla ja antoi ymmärtää, että äkkiä piti kävellä pois! Kun "kyllähän 2 tällaista merkkivaatteissa ja -laukuissa olevaa eurooppalaista keräsi siellä suurta huomiota".

Vieläkään en osaa suhtautua tähän pikkukylästä maailmalle ponnistaneeseen "kosmopoliittiin" vakavasti tuon jälkeen.

Kuka? :D

Harlemhan on hyvin keskiluokkaistunut ja siistiytynyt menneistä vuosikymmenistä, vaikka totta kai sielläkin on huonompiakin alueita edelleen. Ei mulla eurooppalaisella merkkivaatteisiin pukeutuneella mammalla ole siellä ainakaan ollut koskaan mitään pelättävää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi