Mikä olisi kaunis rauhallinen paikka, paljon järviä ja edullisia asuntoja?
Kertokaa, aion muuttaa sinne. Kunhan löytyy kauppa, kampaamo ja jonkinlainen apteekki ja lähimpään terveyskeskukseen on alle 50 km, se riittää. Alkoa en tarvitse.
Kommentit (54)
Rantasalmi, Juva, Joroinen, Heinävesi
Kemijärvi, tv-sarja Taivaantulistakin tuttu täyttää kaikki vaatimuksesi.
Etelä-Savon on kaunis, mutta tuntuu, että siellä on aina kaikki pahimmat ukkosmyrskyt kesällä. Ap.
Itse olen tekemässä elämänmuutosta: laitoin pk-seudulla olevan rivitaloni myyntiin ja aion ostaa pienen kerrostaloasunnon läheltä Hesan keskustaa sekä vuokrata, mahdollisesti myöhemmin ostaa pienen erämaakämpän Pohjois-Lapista. Olen lapin lumoissa, mutta myös rakastan hyviä kulttuuritilaisuuksia. Haluan viettää loppukesän ja syksyn erämaassa valokuvaten luontoa ja keräten luonnon antimia. Ruskan värit ja Lapin syksy ovat parasta mitä tiedän.
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa Hirvensalmelle etelä-Savoon.
Hirvensalmi minullekin tuli ekana mieleen, vaikka en asu lähelläkään.
Minäkin ulkosuomalaisena olen miettinyt, että mihin Suomessa muuttaisin jos muuttaisin. Palvelut lähellä, vesitön rannalla, mutta rauhallista eikä ainuttakaan muslimia tai muuta haittamatua. Alueen pitäisi olla sellainen, missä ihmiset ovat kunnollisia ja elättävät itse itsensä.
Syntyperäisenä helsinkiläisenä ei ikinä voisi muuttaa raiskattuun Helsinkiin.
Saari olisi hyvä, mutta en tiedä, se kulkeminen.
Pienet paikkakunnat Päijänteen rannalla esim. Padasjoki tai Vääksy. Lahti alle tunnin matkan päässä.
Pylkönmäki/Multia, kesämökki siellä :)
Lappi olisi kesällä ihana, tietäisin oikeastaan täsmälleen mihin siellä, mutta talvi arveluttaa. Ehkä se olisikin hyvä idea, että hyvinvarusteltu kesämökki Lapista ja kaupunkiasunto jostain keskemmältä Suomea. Ap.
Ähtäri. Kohtuullinen matka isoihin kaupunkeihin, Seinäjoki, Jyväskylä ja Tampere. Järviä on alueella satoja, kesällä enemmän porukkaa kun on turisteja eläintarhalla ym. Ja Tuuri on naapurikunta, eli Keskisen ympärillä on kaikki kaupat mitä tarvii mitä Ähtärissä ei ole. Olen itse asunut muutaman vuoden Ähtärissä ja sinne voisi kyllä muuttaa jos työpaikka olisi molemmille. Ainoa huono puoli on mäet, niitäkin piisaa kun eepeen lakeudet loppuu sinne Töysän puolelle ja Ähtärin maisemat on jo kuten Keski-Suomessa.
Tervetuloa Hirvensalmelle etelä-Savoon.