Pettynyt naisten ns. älykkyyteen
Mitä älykkyyttä sellainen on että eletään miehen kautta? Onko se älykkyyttä ettei osata tehdä itsenäisiä päätöksiä, vaan joka tilanteessa täytyy saada se kanssasisarlauman hyväksyntä? Onko älykästä lähteä baarista tuntemattoman mukaan? Miten älykkyys ilmenee yliopiston käytävillä ja lehtereillä? Miksi pidetään yleisenä totuutena että nainen olisi jotenkin älykäs?
Kommentit (8)
Kas, höyryävää ulostetta av-aloituksen muodossa. Pakko antaa 0/5
M
Komppi ykköselle. Ap heittelee aivan omituisia yleistyksiä, ja vetää niistä vielä omituisempia johtopäätöksiä.
- sekä miehissä että naisissa on epävarmoja ja epäitsenäisiä yksilöitä. Muiden kautta eläminen ei siten rajoitu naissukupuoleen.
- Toisaata viisaan ihmisne merkki on osata ottaa huomioon muita ja tehdä kompromisseja. Päkkipäisesti pelkästään omia mielipiteitään ja mielihalujaan noudattava ihminen on vastenmielinen, ja tekee väistämättä myös paljon virheitä, koska ei suostu vastaanottamaan korjaavaa palautetta.
- älykkyydellä ei minusta ole suuresti tekemistä sen kanssa, lähteekö baarista yhdenyön tuttavuuden kanssa. Enemmän sillä on tekemistä seksuaalisten halujen kanssa.
- älykkyys voi ilmetä ihan missä vain, mutta sivistys ei nyt kyllä oikein millään määritelmällä ainakaan ole ristiriidassa sen kanssa.
- minusta naisia ei ole sen kummemmin luonnehdittu älykkääksi sukupuoleksi kuin miehiäkään. Älykkäitä ihmisiä on molemmissa sukupuolissa.
Onko älykästä lähteä kenenkään mukaan ja koskaan? Miksi baari on joku poikkeus?
Sinkkumies
Pistä nainen asialle ja mene itse perässä.
Naisilla on ollut lukuisia vuosikymmeniä mahdollisuus samaan kuin miehillä, mutta missä tulokset? Missä esim. naisten innovaatiot? Missä naisten perustama Nokia?
Kaikki feministinen piiperrys ja näpertely on parasta, mitä naisilla on tarjota. Ja siinäkin touhottamisessa usein järjen käyttö, johdonmukaisuus ja logiikka huutaa poissaolollaan...
Anteeksi totuus kirjoitti:
Naisilla on ollut lukuisia vuosikymmeniä mahdollisuus samaan kuin miehillä, mutta missä tulokset? Missä esim. naisten innovaatiot? Missä naisten perustama Nokia?
Kaikki feministinen piiperrys ja näpertely on parasta, mitä naisilla on tarjota. Ja siinäkin touhottamisessa usein järjen käyttö, johdonmukaisuus ja logiikka huutaa poissaolollaan...
Joko taas? Minä ainakin ennustin tämän aloituksen toisessa ketjussa viime viikolla. Älyä sekin vaati.
Pettyneet ikisinkkumiehet ulisevat, kun taas on viikonloppu ohi eikä naiset hakeneet kotoa. Uliuliuli.
Ja mitäs sinä olet elämässäsi saavuttanut? Ryyppäät sossutukia vuokrayksiössä.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi totuus kirjoitti:
Joko taas? Minä ainakin ennustin tämän aloituksen toisessa ketjussa viime viikolla. Älyä sekin vaati.
Pettyneet ikisinkkumiehet ulisevat, kun taas on viikonloppu ohi eikä naiset hakeneet kotoa. Uliuliuli.
Ja mitäs sinä olet elämässäsi saavuttanut? Ryyppäät sossutukia vuokrayksiössä.
Aha, tässä näemme ilmeisesti nirppanokkaisen ja itsenäisen naisen kannanoton. Olettamukset hipovat taivaita. "Ryyppää, sossutuet, vuokrayksiö". Ehei sisko hyvä, minä nautin chardonnayta osinkotuloilla omistuskolmiossa.
Ei naiset eroa miehistä tässä asiassa. Jotkut ihmiset ovat älykkäitä, toiset ei.
Sitten on se, että miten määrittelet älykkyyden? Ilmeisesti puhut jostain ihan muusta kuin älykkyydestä eli sosiaalisista suhteista ja tunteista.