Mitä tehdä " ylijäämälääkkeille" ?
Elikkäs tulipa tässä mieleeni kun kaappiin ja jääkaappiin kurkkasin, että mitä teen noille kaikille lääkkeille?? En haluaisi apteekkiinkaan niitä viedä hävitettäväksi?? Meillä siis piti alkaa tammikuussa 2.IVF, mutta raskaana ollaan!
Mulla on siis gonal-f:ää 2x900iu ja 1x450iu, cetritideä x4, pregnyl 5000 x1, lugeja kolme pakettia!! Voisiko ne viedä vaikka hoitopaikkaani taysiin? Saavatko he antaa ne siellä jollekin potilaalle?? Päiväykset niissä on 1-3/2007, joten vielä en niistä haluaisi kuitenkaan luopua, kun ne tuo turvallisuuden tunnetta tuolla kaapissa ollessaan eikä tiedä miten tässä raskaudessa käy!
Mitä olette tehneet lääkkeille??
MiaMik rv 11+0
Kommentit (9)
jos vain viitsisit luopua lääkkeistä. Ottaisin ilomielin vastaan! Elikkä, jos et muuta keksi niin otappa minuun yhteyttä. (liinamaija-77@jippii.fi)
ylijäämäni yhdelle toiselle pco-palstakamulle jonka tapasin yhdellä toisella palstalla. Se on samassa paikassa hoidossa ja tiedän 100%.n varmasti että sillä on reseptit kunnossa.
Sen verran " taikauskoinen" kummiskin olen että sovittiin että annan ne vasta rv 20 tultua täyteen eli käyn ekaks rakenne-ultrassa.
Piippuli 18+3
Teet siis aikas kallisarvoisen lahjoituksen mikäli viet lääkkeitä hoitopaikkaasi :) Lugesteroneja eivät luovuttajat tarvitse, mutta ottavat niitäkin ilomielin vastaan..Itse heittelin tuossa joulun alla vanhaksi menneitä lugeja roskiin YLI KYMMENEN pakettia :( Ei käynyt sitten mielessä, että olisin niitä jollekin lahjoitellut...tyhmä minä :(
Ja onko se niin, että kela ei korvaa lääkkeitä lahjamunasoluhoidoissa??
Sitten kävi myös mielessäni se, että eikös siinä ole myös joku ikäraja, milloin kela ei enää korvaa lääkkeitä?? Mutta julkisellahan on myös ikäraja jolloin hoitoja ei enää tehdä, joten ei se auttaisi heitäkään vaikka taysiin lääkkeet veisin!!! :)
No onhan tässä vielä aikaa miettiä!!
MiaMik rv 11+3
Aivan, Taysissa ei varmasti tehdä lahjasoluhoitoja :/ Muistaakseni lahjasoluhoidossa ei lääkkeitä korvattu*miettii miettii* Tää on varmaan sitä dementiaa, kun ei muista reilun vuoden takaisia asioita*noloa* Joka tapauksessa se hoito maksoi meille mielettömästi:(( Sen sentään muistan ja siitä on tuossa kyllä muistona kuittikin :) Lahjoittajahan ei joudu mitään maksamaan edes lääkkeistä vaan se tavallaan perittiin meiltä....
Terkuin: dementiasta kärsivä Je_Ni rv9+6
Se on Je.Ni sitä kuuluisaa raskausajan dementiaa ;) Nimimerkillä kokemusta on. Mäkin oon kyllä monesti näistä asioista lukenut, mutta ei saa päähän :)
Hei Mia
Onneksi olkoon raskautumisesta! Ihanaa varmaan onnistua ekalla IVF:llä!
minulle myös kovasti kelpaisi Gonal ja Pregnyl, joudun maksamaan kaikki lääkkeet kokonaan itse. Voi kirjoittaa astrids1@luukku.com
t. Leija
just loppunut Clomit. olisiko kellään ylijäämää? korvaan kulut. Gyneni on lomilla etten saa reseptiä uusittua just kun tarttisin. kiitos
et ottaisko ne loput lääkkeet, jos nyt en niitä itse enää tartte. Etenkin kun oon saanut ne viime vuoden puolella lääkekattoon eli käytännössä ilmaiseksi. Mä olen ainakin saanut TAYSista lääkkeitä ilmaiseksi aiemmissa hoidoissa, kylläkin näytepakkauksista jaettuja, mutta luulisin, että jos pakkaukset on avaamattomia, niin voisivat antaakin eteenpäin. Mutta tosiaan oottelen itsekin vielä jonkun kuukauden, ennen ku lähden lääkkeitä mihinkään kauppaamaan.
-Osse