Illallisvieraita tulossa, ihan vaan kaveri lapsineen. Menu Pulled pork, jugurttikastike (ruohosipuli, valkosipuli), Chipottle, uunijuurekset
feta-salaatti. Chiapatta sämpylöitä ja tuorejuustoa. Jälkiruuaksi mutakakkua ja jäätelöä. Keksittekö (helppoa) lisättävää?
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Bloggaajien keittiöitä haukutaan vanhanaikaiseksi sivutolkulla, mutta kun mies ihan oikein ilmaisee pulled pork -trendin jo menneen, niin jo alkaa ivaaminen. Taattua AV-meininkiä.
Mä en lue mitään sellaisia blogeja, joissa esiteltäisiin keittiöitä. Kerropa nyt mulle, mitä väliä sillä on, että joku keittiötrendi on mennyt? Muuttuuko se ruoka syömäkelvottomaksi, kun se ei sinusta ole enää cool?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tarjoilen huomenna hitaasti kypsytettyä sinkkumiehen niskaa. On varmasti yllättävää ja trendien edellä.
Alan pikkuhiljaa kypsymään jo. Mitä vain täällä sanoo, niin väärinhän se on. Vaikka suosittelisi hyvällä mukaan alkuperäistä kastiketta, jotta saisitte autenttisen kokemuksen.
Sinkkumies
Ei kyse ole ruokasuosituksista vaan siitä, että sulla ei ole mitään näkökulmaa. Oot itse ruokaharrastelija, ja oletat, että muutkin ihmiset ovat yhtä kiinnostuneita asiasta. Eivät ole. Harrastaminen on ihan eri asia kuin tavallinen ruuanlaitto. Antaa susta sekä typerän että ylimielisen kuvan, että naureskelet ihmiselle, joka ei jaa kiinnostuksenkohdettasi.
En mä ole naureskellut kellekään. Jokainen saa kokkailla kuten itse tahtoo. Kerroin, että mua vaan huvitti itseäni kun työkaveri oli löytänyt uuden jutun. Lisäksi se oli hauskaa, koska hän nimenomaan ei ollut mikään kokkailija, mutta oli nuorimies innostunut kokkailemaan juuri tätä.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tarjoilen huomenna hitaasti kypsytettyä sinkkumiehen niskaa. On varmasti yllättävää ja trendien edellä.
Alan pikkuhiljaa kypsymään jo. Mitä vain täällä sanoo, niin väärinhän se on. Vaikka suosittelisi hyvällä mukaan alkuperäistä kastiketta, jotta saisitte autenttisen kokemuksen.
Sinkkumies
Ei kyse ole ruokasuosituksista vaan siitä, että sulla ei ole mitään näkökulmaa. Oot itse ruokaharrastelija, ja oletat, että muutkin ihmiset ovat yhtä kiinnostuneita asiasta. Eivät ole. Harrastaminen on ihan eri asia kuin tavallinen ruuanlaitto. Antaa susta sekä typerän että ylimielisen kuvan, että naureskelet ihmiselle, joka ei jaa kiinnostuksenkohdettasi.
En mä ole naureskellut kellekään. Jokainen saa kokkailla kuten itse tahtoo. Kerroin, että mua vaan huvitti itseäni kun työkaveri oli löytänyt uuden jutun. Lisäksi se oli hauskaa, koska hän nimenomaan ei ollut mikään kokkailija, mutta oli nuorimies innostunut kokkailemaan juuri tätä.
Sinkkumies
Kyllähän sä nimenomaan kirjoitit, että oli 10 vuotta myöhässä - koska olit itse sattunut tutustumaan nyhtöpossuun 10 vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Bloggaajien keittiöitä haukutaan vanhanaikaiseksi sivutolkulla, mutta kun mies ihan oikein ilmaisee pulled pork -trendin jo menneen, niin jo alkaa ivaaminen. Taattua AV-meininkiä.
No jaa, en minäkään pidä pulled porkia minään trendiruokana (trendi oli joskus pari vuotta sitten), mutta jos siitä hitto soikoon tykkää, niin miksi ihmeessä sitä ei voisi tehdä?
Onko karjalanpaisti jotenkin no, no, kun se oli trendiruokaa joskus sotien jälkeen. Ei siis enää sitä vaan jotain nykyaikaisempaa.
Ap:lle on tulossa kaveri lapsineen syömään ja tarkoitus on syödä "ihan simppelisti". Aika harva kai tossa tilanteessa alkaa jotain viskillä maustettua kuhaa väsäämään. Minä voisin vastaavassa tilanteessa tehdä esim. pizzaa, vaikka se oli trendi 70-luvulla.
Hyvä menu tilanteeseen. Viskissä grillatut kuhat sitten varmaan aivan superherkku johonkin toiseen. Ja kyllä, meidän lapset syövät maonenmoista, kuha on heistä todella hyvää - hintansa vuoksi sitä harvemmin syödään, paitsi kesällä, kun sitä saa mökillä verkoilla kun hyvä tuuri käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
Sinkkumies
Kyllähän sä nimenomaan kirjoitit, että oli 10 vuotta myöhässä - koska olit itse sattunut tutustumaan nyhtöpossuun 10 vuotta sitten.
Juujuu.. minulle se oli 10 vuotta vanha juttu. Siitähän se huvitus juuri tuli, kun nuorimies oli löytänyt jotain uutta ja oli innoissaan. En minä siitä pahalla ajatellut, vaan ihan hyvällä.
Sinkkumies
Kaikkialla maailmassa on osattu jo satoja vuosia kypsentää sitkaat lihanpalat hitaasti, jotta sikälikään se ei ole mikään amerikkalainen juttu tai sieltä lähtöisin. Siksikään on turha pilata hyvää lihaa millään "amerikkalaisilla" sooseilla.
Vierailija kirjoitti:
Toi Pulled Pork on niin 20 vuotta vanhaa, että laittaisin jotain nykyaikaista tai aika kestävää.
Kuten viskillä maustettua grillattua kuhaa yms. laadukasta.
Sinkkumies
Uunijuurekset on vielä vanhempi juttu, jännä ettet siihen takertunut?
Ne on niitä sosiaalisia taitoja kun ei rupea pätemään vaikka työpaikan kahvihuoneessa. Itse pidän suuni visusti kiinni, vaikka kuinka joku hehkuttaisi ruokaa tai valmistustapaa, mikä on minulle ollut tuttu iät ja ajat. Voin kompata, että on hyvää, mutta typerää olisi ruveta siitä pörhistelemään ja mitään viskikuhavaihtoehtoa leuhkasti esittämään.
ei-sinkku-ruokaa-harrastava-nainen
Ihan harmittaa nää kommentit ap:n puolesta.
Joku itkee ettei ole kasvisvaihtoehtoa - onhan siinä uunijuureksia ja salaattia.
Toinen haluaa salaatin ilman fetaa - ota haarukalla pois jos ei maistu.
Kolmannelle ei käy tomaatit - haarukka taas käyttöön.
Ja neljäs vänkää että pulled pork on menneen talven lumi - spaghetti bolognesekin on ollut vuosikymmeniä suosittu ruoka ja maistuu edelleen.
Jos kaveri kutsuisi mut luokseen ja valmistaisi sapuskaa niin ilomielin söisin oikeastaan mitä vaan.
Joten hauskaa iltaa ap, menu näyttää oikein hyvältä!
Vierailija kirjoitti:
Toi Pulled Pork on niin 20 vuotta vanhaa, että laittaisin jotain nykyaikaista tai aika kestävää.
Kuten viskillä maustettua grillattua kuhaa yms. laadukasta.
Sinkkumies
Siis vieraaksi tulossa lapsia, varmaan tuo viskin maku viehättää;) Ja mitä siihen tulee, että olet myhäillyt partaasi jollekin, joka on innostunut jostakin sinulle "vanhasta"ruuasta, ei ole mikään ihme. Ihminen voi innostua asioista joka jollekin toiselle, ehkä jo "vanhemmalle" ihmiselle, on vanha asia. Esim jokin vanha ruoka voi nuorelle olla uusi tuttavuus. Tyttäreni innostui vatruskoista. No, ikivanha juttu, mutta mitä vikaa? Tai moni nuori innostuu musiikista joka on tehty montakymmentä vuotta sitten, mutta on tälle nuorelle uusi tuttavuus. Ja siksi se yksi kirjoitti, että ymmärtää kyllä, miksi olet sinkku, kun et näytä ymmärtävän, että kuvittelet olevasi fiksumpi kuin muut. Jopa ruuanlaittajana olet ihan eri planeetalta kuin muut. Olet ylivertainen. Toiset ne vaan tekee vierailleen pulled-porkkia......voi raukat,kun eivät ymmärrä mikä on muodikasta ......
Vierailija kirjoitti:
Tuo sinkkumies varmaan tekee hyvää ruokaa, mutta vaikuttaa ihan pirun ärsyttävältä 😂
Loputon pätemisentarve ja niuhotus (fileerausveitsistä ym) on entisellään, mutta uskottavuus sai kolauksen sipulijauhon myötä. Eihän nyt kukaan Tosi Kulinaristi sentään käytä sipulijauhoa.
Vierailija kirjoitti:
Ne on niitä sosiaalisia taitoja kun ei rupea pätemään vaikka työpaikan kahvihuoneessa. Itse pidän suuni visusti kiinni, vaikka kuinka joku hehkuttaisi ruokaa tai valmistustapaa, mikä on minulle ollut tuttu iät ja ajat. Voin kompata, että on hyvää, mutta typerää olisi ruveta siitä pörhistelemään ja mitään viskikuhavaihtoehtoa leuhkasti esittämään.
ei-sinkku-ruokaa-harrastava-nainen
Lapset tuskin arvostavat viskikuhaa. Kovin eksoottiselta kuulostaa minustakin, hennonmakuinen kala.
Toinen samanmoinen, venäläisittäin kokkaava
Lisäisin suolakurkkuja, sopivat hienosti possun ja uunivihannesten kera ja olisivat lapsille maistuva vaihtoehto chipotlelle.
Jälkiruoka voisi olla kevyempikin, itse tekisin jäädykettä ja jättäisin mutakakun tarjoamatta, liika on liikaa, se on tullut todettua kerta toisensa jälkeen kun tuo taipumus vieraiden nälän yliarviointiin on aika vahva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies, ymmärrän miksi olet sinkku.
Tuskin ymmärrät. mm. yksi työkaverini kehui 10 vuotta sitten Pulled Porkkia, joka oli Mcdonalds sukupolven kasvatti. Myhäilin vain hiljaa, että olet 10v. myöhässä, mutta antaa pojan tutustua rauhassa uudella innolla "uusiin" ruokiin..
Tosin ketkä tästä ovat tienneet, ensimmäisen vaimoni kaveripiirissä tää oli ihan tuttu juttu. Tosin ne 80-90 luvun suomalaiset ruokakirjat olivat karjalanpaistia yms.
Sinkkumies
Kerro lisää tästä, miten voi olla ruokien kanssa myöhässä ja kehen verrattuna. Millä tavalla sä olit oikeaan aikaan liikkeellä? Eihän se nyt 90-luvulla kehitetty ruoka ole!
En ole väittänyt olleeni oikeaan aikaan liikenteessä. Sanoin vain, että itselleni jo 20 vuotta vanha juttu, niin siitä meuhkaaminen tuntuu oudolta.
Muistakaa nyt edes kunnollinen Amerikkalainen grillikastike mukaan, jos sitä meinaatte. Kahvia mukaan siis! Wink ;)
Sinkkumies
"Siitä meuhkaaminen tuntuu oudolta" - kukaan muu tässä ketjussa ei ole meuhkannut siitä, vain ja ainoastaan sinä.
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies, ymmärrän miksi olet sinkku.
Tämän viestin perusteella ymmärrän että olet muija.
-eri
Se että olet sinkkumies ollut jo naimisissa 90-luvulla, kertoo että olet vanha. Moni nuorimies, ruokabloggeri tai perheenäiti on syntynyt 90-luvulla.
Muodit ja trendit kiertää. Olet vain tyypillinen hipsteriwannabe kun olet "jo aikaa sitten kokeillut asiaa x" ps. Hipsteritkin on yleensä sua nuorempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo sinkkumies varmaan tekee hyvää ruokaa, mutta vaikuttaa ihan pirun ärsyttävältä 😂
Loputon pätemisentarve ja niuhotus (fileerausveitsistä ym) on entisellään, mutta uskottavuus sai kolauksen sipulijauhon myötä. Eihän nyt kukaan Tosi Kulinaristi sentään käytä sipulijauhoa.
On mulla lihamyllykin jos pitää saada sipuleista nesteet pois. Aina ei jaksa viritellä, joskus oikaistaan.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kaikista mielipiteistä liittyen menuun. Mitään varsinaista lisättävää ei tainnut kukaan ehdottaa, joten näillä mennään sitten! Kaveri jo kohta tuleekin.
-ap :)
Amerikkalainen pulled pork tarjoillaan aina sampylan valissa lisukkeineen.
Kiitos kaikista mielipiteistä liittyen menuun. Mitään varsinaista lisättävää ei tainnut kukaan ehdottaa, joten näillä mennään sitten! Kaveri jo kohta tuleekin.
-ap :)